بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3 ؛ نسل سوم جاه‌ طلبی سامسونگ

سامسونگ بالاخره از نسل سوم سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3 – Galaxy Z Fold 3 بپردازیم.

خیلی از شرکت‌های تولید کننده گوشی هنوز موفق نشده‌اند اولین دستگاه تاشو خود را روانه بازار کنند؛ اما سامسونگ امشب از سومین نسل از گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد. با بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3 همراه باشید تا ببنیم سامسونگ چه چیزی در چنته دارد.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

طراحی گلکسی زد فولد 3

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 نکات قوت زد فولد 2 را نه تنها حفظ کرده، بلکه آنها را ارتقا نیز داده است. سامسونگ به خوبی توانسته نسل جدید گوشی تاشو پرچمدار خود را سبک‌تر و باریک‌تر کند تا حس یک دستگاه جمع و جور‌تر را به کاربر منتقل کند. البته فولد همچنان یک دستگاه غول پیکر است که به سختی می‌توان در یک دست نگاه داشت؛ اما در هر صورت کمی لاغر‌تر شده است.

گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی مقاوم نیز سبب شده‌اند که این دستگاه پریمیوم و مقاوم به نظر برسد. سر نبودن بدنه پشتی برای چنین دستگاه بزرگی ضروری است. می‌توان گفت که زد فولد 3 به خوبی در دست می‌نشیند؛ اما احتمال افتادنش هم وجود دارد.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

این گوشی تاشو ظاهری نسبت کلاسیک و شیک دارد و انتخاب رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای نیز آن را تقویت کرده است. تجربه باز کردن و بستن گلکسی زد فولد 3 فوق‌العاده است و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

اما باز و بسته کردن زد فولد 3 سبب می‌شود که شما با یکی از معایب مهم این دستگاه مواجه شوید. بله، چین خوردگی وسط نمایشگر همچنان وجود دارد و باعث می‌شود که به اندازه کافی از نمایشگر دستگاه لذت نبرید. متاسفانه به نظر می‌رسد که چین خوردگی بخشی جدایی ناپذیر از سری گوشی‌های فولد باشد.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب زد فولد 3 مقاومت در برابر نفوذ آب است. اینکه یک گوشی تاشو مشکلی با آب نداشته باشد، بسیار خوب است. برای این ویژگی باید از تیم پژوهش و توسعه شرکت کره‌ای تشکر کرد.

نمایشگر گلکسی زد فولد 3

استفاده از نمایشگر بیرونی سبب می‌شود که بدون اینکه نیازی به باز کردن زد فولد باشد، از گوشی جدید خود استفاده کنید. در این حالت نگه داشتن دستگاه بسیار راحت‌تر است و البته شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌های گوشی بهره ببرید. نمایشگر بیرونی همچنین از نرخ تاز‌ه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

با باز کردن گلکسی زد فولد 3 نمایشگر ۷.۶ اینچی در جلوی چشمان شما خودنمایی می‌کند. همانند اکثر صفحه نمایش‌های امولد سامسونگ، این نمایشگر نیز روشن و شفاف است و در نمایش جزئیات عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این شاهد پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز هستیم که این روزها به ترند دنیای فناوری تبدیل شده است.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

تنها مشکلی که در هنگام بررسی اولیه نمایشگر گلکسی زد فولد 3 با آن مواجه شدیم،‌ چین خوردگی میانی بود که متاسفانه کاملا مشخص است و حرکت انگشت روی نمایشگر نیز باعث می‌شود که به خوبی آن را حس کنید. البته اگر دستگاهی مثل Galaxy Z Fold 3 را با ویژگی‌های جذاب و خوبش می‌خواهید، باید با این یک مورد کنار بیایید.

دوربین گلکسی زد فولد 3

سامسونگ در گلکسی Z Fold 3 از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است تا در این بخش هیچ کمبودی حس نشود. هرچند این گوشی تنها از بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری بهره می‌برد و خبری از زوم فضایی ۱۰ برابری گلکسی اس 21 اولترا نیست.

همچنین شاهد دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر بیرونی هستیم. البته جذاب‌ترین عضو بخش دوربین را می‌توان دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی پنهان در نمایشگر داخلی دانست.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

سامسونگ افتخار اولین گوشی تاشو مجهز به دوربین سلفی با دیافراگم f/1.8 در زیر نمایشگر را از آن خود کرده است. این دوربین تقریبا نامر‌ئی است و تنها در صورت نیاز، مشاهده خواهد شد.

در قسمت بالایی دوربین سلفی لایه‌ نازکی قرار گرفته است که روشن شده و به عنوان بخشی از نمایشگر عمل می‌کند؛ اما زمانی که بخواهید از دوربین سلفی استفاده کنید، این بخش اضافه خاموش می‌شود و نور به لنز و حسگر نفوذ می‌کند تا بتوانید عکس بگیرید.

اگر با دقت به بخش بالایی دوربین سلفی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پیکسل‌ها مشخص هستند و کمی ناراحت خواهید شد؛ اما اگر توجه چندانی به آن قسمت نکنید، می‌توانید از تچربه نمایشگری یکپارچه لذت ببرید.

در مورد کیفیت دوربین سلفی نیز باید گفت که در حد و اندازه دوربین‌های سلفی معمولی نیست. البته تصاویر ثبت شده کار شما را راه می‌اندازند ولی کاملا متوجه می‌شوید که یک چیزی مشکل دارد و جزئیات تصویر نیز کافی نیستند.

حال نوبت به این رسیده که در بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3 نگاهی نیز به تصاویر گرفته شده با دوربین‌ پشتی دستگاه بیندازیم.

سخت افزار و عملکرد Galaxy Z Fold 3

در بررسی اولیه کوتاه خود از گلکسی زد فولد 3 متوجه عملکرد عالی این دستگاه شدیم. البته از گوشی رده‌ بالایی همچون Z Fold 3 انتظار دیگری نیز نمی‌رود. از مشخصات این دستگاه می‌توان به تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون 888 در کنار ۱۲ گیگ رم، باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری و پستیبانی از LTE و 5G اشاره کرد.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

گوشی تاشو جدید سامسونگ همچنین از قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کند که شاید به همین خاطر بتواند جای خالی سری گلکسی نوت را کمی پر کند. کاربران می‌توانند از بین قلم اس پن فولد ادیشن و قلم بلوتوثی اس پن پرو یکی را خریداری کنند. البته جایی برای قرار دادن قلم در دستگاه تعبیه نشده است و شما باید از قاب مخصوص برای همراه داشتن قلم استفاده کنید.

انتظارات از گلکسی Z Fold 3

از همان لحظات ابتدایی بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3 متوجه شدیم که سامسونگ مسیر درستی را پیش گرفته است. زد فولد 3 در مقایسه با نسل قبل، پیشرفت‌های خوبی داشته است و می‌تواند جایگاه سامسونگ را به عنوان برترین تولید کننده گوشی‌های تاشو تحکیم کند.

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 3

این گوشی نواوری‌های زیادی را در خود جای داده است و همین نیز باعث شد که نسبت به آینده گوشي‌های تاشو کمی خوش بین شویم. البته سامسونگ هنوز باید برخی معایب این گوشی را برطرف کند، ولی اگر امسال قصد خرید یک گوشی تاشو را دارید، گلکسی زد فولد 3 سامسونگ بهترین گزینه موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*