مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 4 کلاسیک

نسل جدید ساعت‌های هوشمند پرطرفدار سامسونگ معرفی شدند. در ادامه قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 4 کلاسیک بپردازیم.

سامسونگ گلکسی واچ 4 را باید مدل به‌روز شده‌ی گلکسی واچ اکتیو 2 بدانیم که در سال 2019 معرفی شده بود. در مقام مقایسه، گلکسی واچ 4 کلاسیک جانشین مستقیم سامسونگ گلکسی واچ 3 است؛ با همان طراحی ساده و سنتی!

شاید این شیوه نامگذاری کمی گیج‌کننده باشد؛ ولی حتما حکمتی پشت آن است.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 4 با مدل کلاسیک

رنگ‌بندی

گلکسی واچ 4 کلاسیک در دو رنگ مشکی و نقره‌ای موجود است و بندهای آن نیز هم‌رنگ خود ساعت هستند. این بندهای سیلیکونی، ظاهری شیک با انحنای ملایم و بدون لبه‌های تیز دارند.  البته می‌توانید از بندهای متفرقه هم استفاده کنید؛ مادامی که سایز 20 میلی‌متری داشته باشند.

گلکسی واچ 4 با طراحی اسپرت در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز (نسخه 44 میلی‌متری) یا مشکی، نقره‌ای و رزگلد (40 میلی‌متری) عرضه می‌شود.

سایزبندی

همان‌طور که اشاره شد، گلکسی واچ 4 دو سایز 40 و 44 میلی‌متری دارد. غافلگیرکننده هم نیست؛ چرا که برای گلکسی واچ اکتیو 2 نیز همین سایزبندی وجود داشت.

گلکسی واچ 4 کلاسیک هم به عنوان یک مدل پریمیوم، دو سایز دارد؛ اما 42 و 46 میلی‌متری! این در حالی است که گلکسی واچ 3 در نسخه‌های 41 و 45 میلی‌متری عرضه شده بود.

شارژدهی

معمولا ساعت‌های هوشمند بزرگ‌تر، فضای بیشتری برای گنجاندن باتری و در نتیجه، شارژدهی بیشتری دارند. در مقایسه نسخه‌های مختلف سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک نیز همین موضوع به چشم می‌آید.

  • ظرفیت باتری گلکسی واچ 4، نسخه 40 میلی‌متری: 247 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری گلکسی واچ 4، نسخه 44 میلی‌متری: 361 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری گلکسی واچ 4 کلاسیک، نسخه 42 میلی‌متری: 247 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت باتری گلکسی واچ 4 کلاسیک، نسخه 46 میلی‌متری: 361 میلی آمپر ساعت

ناگفته نماند هر دو ساعت هوشمند از شارژ وایرلس مبتنی بر WPC هم پشتیبانی می‌کنند.

امکانات و مشخصات فنی

پیداست که سامسونگ در ساعت‌های جدید خود، تمرکز ویژه‌ای روی فیتنس و سلامت‌سنجی داشته است. مثلا باید به مانیتورینگ ضربان قلب و پایش خواب اشاره کنیم. گلکسی واچ 4 کلاسیک، سنسور ECG هم برای بررسی سلامت قلب و عروق دارد.  البته سنسور اکسیژن خون و BIA برای اندازه‌گیری چربی بدن را نیز نباید فراموش کنیم.

از لحاظ مشخصات سخت افزاری، شباهت بسیاری بین مدل‌های معمولی و کلاسیک دیده می‌شود. هر دو از وجود پنل سوپر آمولد بهره می‌برند؛ با نوعی شیشه ضد خش که گوریلا گلس +DX نام دارد. حسگر نور محیطی هم بسته به روشنایی محیط پیرامون، صفحه نمایش را به طور خودکار تاریک یا روشن‌تر می‌کند.

این دو ساعت هوشمند با ارتقای 150 درصدی نسبت به سال گذشته، به رم 1.5 گیگابایتی تجهیز شده‌اند. ظرفیت حافظه داخلی آن‌ها نیز 16 گیگابایت است؛ یعنی دو برابر گلکسی واچ 3 !

در نهایت باید از سیستم عامل Wear OS نام ببریم که با رابط کاربری جدید OneUI همراه است.

مقایسه قیمت سامسونگ گلکسی واچ 4 و مدل کلاسیک

هر دو گجت از تاریخ 5 شهریور وارد بازار خواهند شد. با قیمت‌های اعلامی زیر:

  • گلکسی واچ 4 ورژن بلوتوث: قیمت پایه 250 دلار
  • گلکسی واچ 4 ورژن LTE: قیمت پایه 300 دلار
  • گلکسی واچ 4 کلاسیک بلوتوث: قیمت پایه 350 دلار
  • گلکسی واچ 4 کلاسیک LTE: قیمت پایه 400 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*