بررسی اولیه گلکسی واچ ۴ سامسونگ؛ نسل جدید ساعت‌های هوشمند

در اینجا به بررسی اولیه گلکسی واچ ۴ سامسونگ – Samsung Galaxy Watch 4 به عنوان جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ با مشخصات و امکانات می‌پردازیم.

سامسونگ بالاخره از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود پرده برداشت. ساعت گلکسی واچ ۴ با طراحی چشم‌نواز و نرم‌افزاری جدید که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، معرفی شد. این ساعت با قیمت مناسب ۲۴۹ دلار‌ی خود، می‌تواند جایگزین مناسبی برای اپل واچ سری SE با قیمت ۲۷۹ دلار و گلکسی واچ اکتیو ۲ که ۲۴۹ دلار قیمت دارد باشد.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید زیرا می‌خواهیم با بررسی اولیه گلکسی واچ ۴ سامسونگ، به ویژگی‌ها و امکانات این محصول پی ببریم.

طراحی

گلکسی واچ ۴

همان‌طور که در بالا اشاره شد، گلکسی واچ ۴ از طراحی زیبا و چشم نوازی برخوردار است. این ساعت هوشمند از یک صفحه نمایش دایره‌ای شکل بهره می‌برد که به دلیل طراحی اسپورت و جمع و جورش، حجم اضافی را به حداقل می‌رساند. در ساخت این محصول از بدنه آلومینیومی استفاده شده است و در اطراف آن، دو دکمه برای دسترسی سریع‌تر به سیستم قرار دارد که در نهایت به بندهای ساعت متصل می‌شوند.

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ در دو اندازه ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری عرضه خواهد شد که هر دو مورد، از بلوتوث و LTE برخوردار هستند. وزن ساعت ۴۰ میلی‌متری ۲۵.۹ گرم است و نسخه ۴۴ میلی‌متری ۳۰.۳ گرم وزن دارد. ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ بسیار سبک بوده و از وزن متعادلی بهره می‌برند. قیمت مدل ۴۰ میلی‌متری ۲۴۹ دلار و مدل ۴۴ میلی‌متری ۲۷۹ دلار است.

ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، سبز و صورتی-طلایی به بازار عرضه خواهد شد. این مدل‌ها مجهز به بندهای ۲۰ میلی‌متری سیلیکونی هستند، اما می‌توانید بند دلخواه‌تان را خریداری کنید و آن‌ها را با توجه به سلیقه‌تان تغییر دهید. سامسونگ علاوه‌بر رنگ‌های مختلف گلکسی واچ ۴، بندهای قرمز، نارنجی، آبی تیره، سبز زیتونی و سفیدرنگ را نیز به فروش خواهد رساند. اگر تعدادی از این ساعت‌ها را در اختیار داشته باشید، می‌توانید بندها را با یکدیگر ترکیب کنید و روزبه‌روز، رنگ‌بندی نقش بسته بر روی مچ دست‌تان را به دلخواه تغییر دهید.

از سایر ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توانیم به گواهینامه IP68 و ATM اشاره کنیم؛ بنابراین می‌توانید گلکسی واچ ۴ را تا ارتفاع ۵۰ متری زیر آب قرار دهید. این ساعت همچنین دارای استاندارد درجه مقاومت نظامی است که آن را برای فعالیت‌های بیرون از خانه مناسب و کاربردی می‌کند.

صفحه نمایش و واچ فیس

گلکسی واچ ۴

صفحه لمسی موجود در ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 از فناوری امولد استفاده می‌کند. نسخه ۴۰ میلی‌متری دارای صفحه نمایش ۱.۱۹ اینچی است و مدل ۴۴ میلی‌متر از پنل بزرگ‌تری با اندازه ۱.۳۶ اینچ بهره می‌برد. در بحث واچ فیس‌ها، سامسونگ تعدادی از ویژگی‌های مختص به خود را در این محصول پیاده‌سازی کرده است. اما توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند گزینه‌های بیشتری را برای گلکسی واچ ۴ ایجاد کنند؛ بنابراین شما از طریق اکوسیستم برنامه گوگل، به یک فهرست بلندبالا دسترسی خواهید داشت که با گذشت زمان گسترش می‌یابد.

سخت‌افزار، سلامت و عملکرد

اگر بخواهیم بخش طراحی این ساعت هوشمند را در رده ویژگی‌های جذاب محصول جدید سامسونگ قرار دهیم، قطعاً بخش نرم‌افزار گلکسی واچ ۴ هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا خواهد بود. این ساعت به جای استفاده از نرم افزار Tizen سامسونگ، سیستم عامل Wear OS 3 را جایگزین کرده است. به لطف رابط کاربری One UI Watch، می‌توانیم تا حد زیادی از عملکرد خوب سیستم عامل جدید اطمینان حاصل کنیم. بزرگ‌ترین تغییر این ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌هایی که بر پایه Tizen طراحی شده بودند، عدم وجود تعدادی از اپلیکیشن‌ها است که اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند.

تمام این موارد توسط چیپست جدید اگزینوس W920 که بر اساس فرایند تولید ۵ نانومتری ساخته شده است پشتیبانی می‌شود. سامسونگ برای گلکسی واچ ۴ مقدار ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته است تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کند.

گلکسی واچ ۴

در مورد ویژگی‌های سلامت‌محور، گلکسی واچ ۴ می‌تواند مانند بسیاری از ساعت‌های هوشمند مدرن، چندین فعالیت مختلف را به طور خودکار تشخیص دهد و موارد بسیاری را ردیابی کند. از دیگر ویژگی‌های تازه‌وارد این قسمت می‌توان به مشاهده میزان استرس افراد اشاره کرد که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

اگر این موارد را کافی نمی‌دانید، در جریان باشید که ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 شامل ویژگی جدیدی است که سامسونگ آن را سنسور «بیواکتیو» می‌نامد. این سنسور متشکل از یک مانیتور ضربان قلب نوری بوده که با سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) و سنسور تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک درهم آمیخته شده است. مورد دوم، چربی بدن را اندازه‌گیری می‌کند.

باتری

مدل ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ دارای باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی است و نسخه ۴۴ میلی‌متری، از باتری ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. هنوز نتایج آزمایشات اولیه و تست باتری این محصول مشخص نشده اما طبق ادعای سامسونگ، هر دو مدل با یک‌بار شارژ می‌توانند حداکثر ۴۰ ساعت دوام بیاورند. با شارژ سریع ۳۰ دقیقه‌ای، می‌توان تا ۱۰ ساعت این محصول را به‌دور از شارژر نگه داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*