بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ؛ جذاب و دوست داشتنی

سامسونگ امشب علاوه بر گلکسی زد فولد 3 از نسل جدید زد فلیپ نیز رونمایی کرد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3 – Galaxy Z Flip 3 بپردازیم.

نسل اول گلکسی زد فلیپ یک تجربه متفاوت بود. از طرفی سامسونگ متوجه شد که پتانسیل زیادی در این گوشی تاشو نهفته است؛ اما از طرفی دیگر استفاده از مشخصات قدیمی در کنار قیمت بسیار بالا مانع از فروش خوب این محصول شد. آیا سامسونگ توانسته ایرادات نسل قبل را برطرف کند؟ با بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3 همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

طراحی گلکسی زد فلیپ 3

طراحی گلکسی زد فولد 3 تغییرات زیادی را به خود دیده است. بیایید ابتدا با ظاهر دستگاه شروع کنیم. نسل جدید زد فلیپ نسبت به گذشته کلاسیک‌تر و شیک‌تر شده است. استفاده از گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی مستحکم نیز سبب شده است که حس یک گوشی مقاوم به دستان شما منتقل شود.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ در این گوشی از محکم‌ترین فریم آلومینیومی خود با نام Armor Aluminium استفاده کرده است؛ چیزی که برای این گوشی کوچک تاشو ضروری به نظر می‌رسید. حسگر اثر انگشت نیز با دکمه پاور ادغام شده و در بدنه کناری گوشی قرار گرفته است.

یکی از نکات مثبت گلکسی زد فلیپ 3 استفاده از رنگ‌های شیک به جای رنگ‌های بد نسل قبلی است. این رنگ‌ها می‌توانند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهند. کاربران می‌توانند از بین رنگ‌‌های کرم، سبز، ارغوانی، مشکی، خاکستری، سفید و صورتی یکی را انتخاب کنند.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

باز و بسته کردن گلکسی زد فلیپ 3 حس متفاوتی را نسبت به نسل قبلی این گوشی منتقل نمی‌کند. سامسونگ اعلام کرد که برخی حسگر‌های مربوط به المان‌‌های مکانیکی را جابه‌جا کرده است؛ اما عملکرد کلی لولا تقریبا بدون تغییر مانده است. روی هم رفته می‌توان گفت که باز کردن گلکسی زد فلیپ 3 بسیار لذت بخش است.

یکی از تحسین برانگیز‌ترین ویزگی‌های Galaxy Z Flip 3 مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب است. توانایی سامسونگ در دریافت گواهی IPX8 برای چنین دستگاهی قابل ستایش است.

نمایشگر Galaxy Z Flip 3

نمایشگر گلکسی زد فلیپ 3 نیز همانند برادر بزرگترش از نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. تصور اینکه بتوان یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را تاکرد و در جیب کوچک خود قرار داد، دیوانه کننده است. انگار این دستگاه از آینده آمده است.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

جدا از بحث روان بودن، نمایشگر زد فلیپ 3 کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. اگر اخیرا با یکی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ کار کرده باشید، قطعا انتظار تصویری روشن و شفاف را دارید. به طور کلی این روزها نمایشگر‌های سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارند و زد فلیپ 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته چین خوردگی نمایشگر در این دستگاه نیز کاملا مشهود است؛ اما خب چه می‌توان کرد.

صفحه نمایش بیرونی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ از یک نمایشگر ۱.۹ اینچی در لبه دستگاه استفاده کرده است که برای نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات مفید دیگر کاربرد دارد. این نمایشگر کوچک به خوبی در کنار ماژول دوربین قرار گرفته است و سبب شده که زیبایی زد فلیپ 3 چند برابر شود.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

البته این دفعه قابلیت‌های شخصی سازی این نمایشگر بیشتر شده است و می‌تواند تا حدودی نقش نمایشگر همیشه روشن را ایفا کند. علاوه بر زمان و اعلانات، شما همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به وضعیت جوی و رویداد‌های آتی تقویم را مشاهده کنید و گزینه‌هایی نیز برای کنترل پخش مدیا در اختیار داشته باشید.

علاوه بر اینها، می‌توان بدون باز کردن گوشی از Samsung Pay استفاده کرد. حتی می‌توان از این نمایشگر در هنگام گرفتن عکس سلفی با دوربین اصلی گوشی بهره برد.

دوربین گلکسی زد فلیپ 3

گلکسی زد فلیپ 3 دو دوربین را در بدنه پشتی خود جای داده است. لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در کنار دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز حفره‌ای را در نمایشگر گوشی ایجاد کرده است. در اینجا خبری از دوربین زیر نمایشگر نیست.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

نبودن دوربین تله فوتو در گوشی تاشو جدید سامسونگ حس می‌شود؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که هدف از توسعه Galaxy Z Flip 3 ارائه یک تجربه و طراحی منحصر به فرد بوده است و قرار نیست در بخش دوربین عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

اگر قابلیت بزرگنمایی در دوربین گوشی برای شما خیلی مهم است، شاید بهتر باشد به سراغ گلکسی اس 21 اولترا بروید. حالا بیایید نگاهی به نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی رد فلیپ 3 بیانداریم.

عملکرد و سخت افزار زد فلیپ 3

در بخش سخت افزار تغییرات زیادی رخ نداده است. سامسونگ از یک چیپست جدید استفاده کرده است و امسال علاوه بر نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، شاهد عرضه نسخه‌ای با حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی نیز خواهیم بود. البته حافظه مورد استفاده سریع‌تر از نمونه قبلی است.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

متاسفانه سامسونگ همچنان از باتری کوچک ۳۳۰۰ میلی‌آمپری در این گوشی استفاده کرده است که باعث می‌شود کمی درباره عمر باتری نگران باشیم.

گوشی تاشو کوچک سامسونگ از لحاظ پردازشی بی نظیر نیست؛ اما در بررسی اولیه کوتاه خود از گلکسی زد فلیپ 3 متوجه شدیم که عملکرد نسبتا خوبی دارد. قطعا گوشی‌های دیگری هستند که عملکرد بهتری داشته باشند؛ اما هدف از توسعه این گوشی بیشتر یه ارمغان آوردن یک تجربه جدید بوده است، نه ارائه مشخصات سخت افزاری کم نظیر.

انتظارات از گلکسی Z Flip 3

در بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3 متوجه شدیم که باید انتظارات خود را از این گوشی محدود کنیم و منتظر کارهای شگفت انگیز نباشیم. در واقع بهتر است زد فلیپ 3 را همانطور که هست و به عنوان یک گام مثبت دیگر برای تحکیم جایگاه سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو بپذیریم.

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 3

این گوشی نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت خوبی داشته است و قیمت اولیه ۹۹۹ دلاری نیز آن را در زمره مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های تاشو قرار می‌دهد و می‌تواند سبب شود که زد فلیپ 3 فروش بیشتری را نسبت به برادر بزرگتر خود تجربه کند.

ما زمان کوتاهی را با گلکسی زد فلیپ 3 سپری کردیم؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که این گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*