مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز

مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز؛ کدام هدفون بی سیم گزینه بهتری است؟

در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز – Galaxy Buds 2 vs Apple AirPods بپردازیم. سامسونگ دیشب از هدفون بی سیم ۱۵۰ دلاری خود رونمایی کرد.

بیش از نیم دهه از معرفی ایرپادز اپل می‌گذرد و این هدفون بی سیم همچنان بازار را تحت سیطره خود دارد. البته سامسونگ نیز آرام ننشسته و گلکسی بادز 2 را برای رقابت با محصول اپل معرفی کرده است. با مقایسه گلکسی بادز 2 با ایرپادز اپل می‌توان متوجه شد که کدام هدفون بی سیم دست بالا را دارد.

گلکسی بادز 2 در برابر ایرپادز

مقایسه گلکسی بادز 2 با ایرپادز اپل: قیمت و عرضه

مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز

شما می‌توانید با پرداخت ۱۵۰ دلار در آمریکا و ۱۵۰ یورو در اروپا اقدام به پیش سفارش گلکسی بادز 2 کنید. این محصول از ۵ شهریور ماه در اختیار خریداران اولیه قرار خواهد گرفت.

ایرپادز اپل در آمریکا ۱۵۹ دلار قیمت دارد و در اروپا نیز به همراه کیس شارژ استاندارد با برچسب قیمتی ۱۷۹ یورو ارائه می‌شود. اگر خواهان خرید این هدفون بی سیم به همراه کیس شارژ بی سیم هستید، باید با توجه به موقعیت مکانی خود ۱۹۹ دلار یا ۲۲۹ یورو هزینه کنید.

مقایسه گلکسی بادز 2 با Apple AirPods: طراحی و رنگ‌بندی

سامسونگ و اپل دو رویکرد کاملا متفاوت را در طراحی هدفون‌های خود پیش گرفته‌اند. گلکسی بادز 2 به همراه یک کیس شارژ مربعی (با لبه‌های گرد) عرضه شده است که همانند یک لپ‌تاپ باز می‌شود. رنگ بدنه بیرونی سفید براق است،‌ ولی بخش داخلی به رنگ خود ایرباد (سفید، سیاه، سبز زیتونی و ارغوانی) و مات است.

مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز

خود ایرباد‌ نیز از طراحی جمع و جوری بهره می‌برد. رنگ ایرباد متناسب با رنگ بخش داخلی کیس است؛ اما با این تفاوت که ایرباد از یک لایه براق بهره می‌برد. همانند نسل‌های قبل، گلکسی بادز 2 به خوبی در گوش قرار می‌گیرد.

اما اپل از یک کیس مستطیلی عمودی برای ایرپادز خود استفاده کرده است. ایرپادز و کیس همراه سفید براق هستند و گزینه‌ دیگری وجود ندارد. در بحث طراحی نیز باید گفت که هدفون اپل کشیده‌تر است و همین نیز باعث می‌شود که نسبت به سایر گجت‌های موجود در بازار متفاوت به نظر بیاید.

مقایسه Galaxy Buds 2 با اپل AirPods: حذف نویز فعال و دیگر ویزگی‌های صوتی

در بخش ویژگی‌های صوتی ایرباد بی سیم سامسونگ دست بالا را دارد. گلکسی بادز 2 از ویژگی حذف نویز فعال بهره می‌برد. معمولا این ویژگی در محصولات گران‌تر استفاده می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که حذف نویز فعال می‌تواند تا ۹۸ درصد از صدای محیط را مسدود کند و قطعا پاسخگوی نیاز اکثر کاربران خواهد بود.

همچنین بادز 2 از ویژگی جالب دیگری به نام صدای محیط بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد در حین گوشی دادن به موسیقی متوجه صدای محیط  اطراف خود نیز باشید.

متاسفانه ایرپاد‌های اپل با امکانات زیادی عرضه نشده‌اند و خبری از حذف نویز فعال یا ویژگی صدای محیط در آنها نیست. در عوض شما می‌توانید از تجربه گوش دادن به موسیقی با کیفیت مناسب لذت ببرید.

مقایسه Galaxy Buds 2 با Apple AirPods: ارتباطات و کنترل

می‌توان با استفاده از برنامه Galaxy Wearable هدفون بی سیم سامسونگ را به گوشی‌های اندرویدی وصل کرد. شما همچنین می‌توانید از گلکسی بادز 2 در کنار آیفون نیز استفاده کنید؛ اما دیگر خبری از ویژگی‌های جذاب بادز 2 نخواهد بود و تنها همانند یک ایرباد بلوتوثی ساده عمل می‌کند.

گلکسی بادز 2 همانند اکثر ایرباد‌های پیشرفته از قابلیت متوقف کردن خودکار بهره می‌برد که یعنی با در‌آوردن ایرباد از گوش، پخش موسیقی به طور خودکار متوقف می‌شود و با قرار دادن مجدد ایرباد در گوش و یک ضربه ساده می‌توان دوباره به موسیقی مورد نظر گوش داد.  ضربه زدن روی ایرباد همچنین می‌تواند باعث عوض کردن آهنگ و سوییچ کردن بین قابلیت حذف نویز فعال و صدای محیط شود.

مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز

کنترل کردن ایرپادز نیز تا حدودی مشابه هدفون سامسونگ است. شما می‌توانید ضربات روی ایرباد‌های سمت راست و چپ را طوری تنظیم کنید که سبب رفتن به آهنگ قبلی یا بعدی، پخش یا متوقف کردن موسیقی و فعال کردن سیری شود.

همچنین در جدیدترین نسخه ایرپادز اپل شاهد پشتیبانی از فرمان صوتی “Hey Siri” هستیم که باعث می‌شود بدون هیچ ضربه یا حرکتی با دستیار صوتی اپل صحبت کنید.

هدفون بی سیم اپل نیز از قابلیت شناسایی خودکار گوش بهره می‌برد که یعنی موسیقی در هنگام درآوردن ایرباد از گوش متوقف شده و پس از قرار دادن مجدد در گوش ادامه پیدا می‌کند. البته شما می‌توانید در صورت تمایل این ویژگی را غیر فعال کتید.

از نظر سازگاری با گوشی‌های هوشمند، اپل ایرپادز دقیقا برعکس گلکسی بادز 2 است. ایرپادز به راحتی به دستگاه‌های مجهر به iOS متصل می‌شود؛ اما در صورت اتصال به گوشی‌های اندرویدی همانند یک هدفون بلوتوثی ساده عمل خواهد کرد و دیگر خبری از ویژگی‌های جذاب نیست.

مقایسه Galaxy Buds 2 با اپل ایرپادز: عمر باتری

گلکسی بادز 2 در کنار کیس شارژ و با استفاده از حذف نویز فعال تا ۲۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد. در صورتی که از حذف نویز فعال استفاده نکنید، عمر باتری به ۲۹ ساعت افزایش می‌‌یابد.

باتری خود ایرباد‌ها نیز انرژی مورد نیاز برای ۵ ساعت استفاده به همراه حذف نویز فعال را فراهم می‌کند و در صورت غیر فعال کردن این قابلیت می‌توانید تا ۲.۵ ساعت بیشتر از هدفون بی سیم خود استفاده کنید. برای شارژ گلکسی بادز 2 می‌توان از کابل USB-C یا شارژر‌های بی سیم استاندارد استفاده کرد. با تنها ۵ دقیقه شارژ نیز می‌توانید تا یک ساعت از گلکسی بادز 2 استفاده کنید.

مقایسه گلکسی بادز 2 با اپل ایرپادز

عمر باتری اپل ایرپادز به خوبی محصول سامسونگ نیست. عمر باتری هدفون بی سیم اپل در کنار کیس شارژ برابر با ۲۴ ساعت است و خود هدفون نیز به تنهایی شما را تا ۵ ساعت همراهی خواهد کرد.

شما می‌توانید با استفاده از درگاه لایتنینگ کیس اپل ایرپادز را شارژ کنید. کیس شارژر استاندارد این محصول از شارژ بی سیم استفاده نمی‌کند و کاربران در صورت تمایل به داشتن کیس شارژ بی سیم باید ۴۰ دلار دیگر هزینه کنند. اپل همچنین اعلام کرد که شارژ ۱۵ دقیقه‌ای برای سه ساعت استفاده کافی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*