اثربخشی واکسن فایزر

اثربخشی واکسن فایزر در برابر سویه دلتا چقدر است؟

دانشمندان به تازگی تحقیقاتی را انجام داده و پی برده‌اند که اثربخشی واکسن فایزر در برابر سویه دلتا کاهش یافته و به 42 درصد رسیده است.

محققان به تازگی و با آزمایش 50 هزار بیمار دریافتند که اثربخشی واکسن مدرنا پس از فراگیری سویه دلتا در ماه جولای با کاهش همراه شده و به 76 درصد رسیده است،‌ این در صورتی است که تا پیش از آن اثربخشی این واکسن 86 درصد بوده است.

کاهش چشم‌گیر اثربخشی واکسن فایزر

این در حالی است که اثربخشی واکسن فایزر نیز در مدت مشابه با کاهش چشم‌گیری همراه شده و به 42 درصد رسیده است. تا پیش از این تاثیرگذاری واکسن مذکور 76 درصد بوده است. بر اساس تازه‌ترین اظهارات ونکی ساندراراجان،‌ سرپرست تحقیقات کلینیک مایو، واکسن‌های کرونا فایزر و مدرنا افراد را از ابتلاء به نوع سخت کرونا حفظ می‌کنند،‌ اما ممکن است افرادی که با این واکسن‌ها در برابر کرونا واکسینه شده‌اند به زودی به دوز تقویت کننده احتیاج پیدا کنند.

کشور استرالیا به همین دلیل قصد دارد محدودیت‌های کرونایی را در شهر سیدنی افزایش دهد، اما اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر همانند ممنوعیت رفت و آمد مورد قبول واقع نشده و نیازمند به تحلیل و بررسی وسیع‌تر است.

در حالی که هم‌اکنون استرالیا به دنبال آن است که بتواند با اعمال محدودیت‌ها بدترین دوران کرونایی خود را مدیریت کند،‌ مردم به شدت از اعمال محدودیت‌ها و رفتار سخت‌گیرانه پلیس در مناطقی که بیشتر آلوده به کرونا هستند خشمگین شده‌اند. شهر سیدنی هم‌اکنون در قرنطینه کامل به سر می‌برد و تست کرونا برای تمام افرادی که ناچار به رفت آمد هستند از جمله کارگران در هر سه روز الزامی است و این افراد باید در هر جایی به غیر از خانه ماسک بزنند.

علاوه بر این استرالیا قصد دارد تا از تماشاگران فوتبال حاضر در ورزشگاه‌ها نیز به صورت تصادفی تست کرونا بگیرد. ضمن این که هوادارانی که قصد دارند تا بازی‌های تیم محبوب خود در انگلستان را از نزدیک ببینند نیز باید 48 ساعت قبل از آغاز مسابقه نتیجه آزمایش منفی خود و مدرک واکسیناسیون را از طریق (NHS COVID Pass) ارائه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*