سنسور دوربین پیکسل 6

علاوه به چیپست، دوربین گوشی های جدید گوگل هم ساخت سامسونگ است

گوگل پرچمداران پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به طور غیررسمی رونمایی کرد. حال مشخص شده که علاوه بر چیپست، سنسور دوربین Pixel 6 نیز ساخت سامسونگ است.

حدود ده روز پیش گوگل به طور غر رسمی دو گوشی پرچمدار 2021 خود به نام‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرد که از چیپست انحصاری این کمپانی موسوم به تنسور بهره می‌برند.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد این چیپست در اصل همان چیپست معرفی نشده سامسونگ اگزینوس ۹۸۵۵ است و عملکردی نزدیک به چیپست اگزینوس 2100، قلب تپنده خانواده پرچمداران گلکسی اس 21 دارد. این چیپست توسط سامسونگ با فناوری 6 نانومتری برای گوگل تولید می‌شوند.

حال که مدتی از معرفی این گوشی می‌گذرد مشخص شد سنسور CMOS دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن نیز توسط سامسونگ تولید شده و ISOCELL GN1 نام دارد. البته از مدتی پیش این شایعه مطرح بود که در نهایت با کشف یک رشته کد در نسخه بتا برنامه دوربین این گوشی، که با نسخه بتا 4 سیستم عامل اندروید 12 از راه رسید، تایید شد.

در این رشته کد عبارت p21 که به خانواده پیکسل 6 اشاره دارد در کنار gn1_wide دیده می‌شود که نام سنسور سامسونگ است. سنسور GN1 که ماه می گذشته معرفی شد، پیکسل‌های 1.2 میکرومتری دارد که با ترکیب 4 عدد از آن‌ها، 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرومتری به 12.5 میلیون پیکسل 2.4 میکرومتری تبدیل می‌شوند.

این سنسور در گوشی ویوو ایکس 60 پرو پرو پلاس نیز استفاده شد و نباید با سنسور ISOCELL GN2 که در شیائومی می 11 اولترا به کار رفت اشتباه گرفته شود؛ این سنسور نیز پیکسل‌های 1.2 میکرومتری دارد که پس از ادغام به 2.8 میکرومتر می‌رسند.

سامسونگ که در حال حاضر بزرگ‌ترین سازنده گوشی هوشمند و تراشه‌ساز دنیا محسوب می‌شود، پس از سونی دومین تولید کننده بزرگ سنسورهای CMOS به شمار می‌رود و تولیداتش علاوه بر محصولات متنوع خود، در محصولات دیگر کمپانی‌ها نیز به وفور حضور دارند.

سامسونگ در طراحی و تولید دو پرچمدار جدید گوگل مشارکت زیادی داشت و علاوه بر چیپست و سنسور دوربین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، مودم 5G آن موسوم به اگزینوس 5123B را نیز تولید کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*