تبلت شیائومی می پد 5 / آیپد پرو 11

مقایسه تبلت شیائومی می پد 5 پرو با آیپد پرو 11 2021

چند روز پیش شیائومی از تبلت‌های سری می پد 5 رونمایی کرد و حالا می‌خواهیم تبلت شیائومی می پد 5 را با آيپد پرو 11 2021 – Xiaomi Mi Pad 5 vs iPad Pro 11 2021 مقایسه کنیم.

شیائومی بالاخره با معرفی دو تبلت قدرتمند می پد 5 و می پد 5 پرو به بازار تبلت‌ها بازگشت. این تبلت‌ها از سخت افزار بسیار خوبی بهره می‌برند و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند؛ اما آیا می‌توانند آيپد پرو اپل را شکست دهد؟ در مقایسه تبلت شیائومی می پد 5 پرو با آیپد پرو 11 2021 اپل به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

مقایسه مشخصات تبلت شیائومی می پد 5 با آيپد پرو 11 2021

شیائومی می پد 5 پرواپل آیپد پرو 11 2021
ابعاد و وزن۲۵۴.۷ در ۱۶۶.۳ در ۶.۹ میلی‌متر، ۵۱۵ گرم۲۴۷.۶ در ۱۷۸.۵ در ۵.۹ میلی‌متر، ۴۶۶ گرم
صفحه نمایش۱۱ اینچ، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (+FHD)، IPS LCD۱۱ اینچ، ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل (+QHD)، Liquid Retina IPS LCD
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 870، هشته هسته‌ای، ۳.۲ گیگاهرتزاپل M1، هشت هسته‌ای
حافظه۶ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۸ گیگ رم با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۶ گیگ رم با ۱ یا ۲ ترابایت حافظخ ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، MIUIiPadOS
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۰،‌ GPS
دوربیندوگانه ۵۰+۵ مگاپیکسلی یا دوگانه ۱۳+۵ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0دوگانه ۱۲+۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4 +اسکنر لایدار، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری۸۶۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۷ وات۷۵۳۸ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۱۸ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه 5G و قلم استایلوسپشتیبانی از قلم استایلوس، LTE، 5G و eSIM

طراحی

شیائومی می پد 5 پرو با ضخامت ۶.۸ میلی‌متری و وزن ۵۱۵ گرمی در زمره تبلت‌های سبک و باریک قرار می‌گیرد؛ اما آیپد پرو M1 حتی از شیائومی سبک‌تر و باریک‌تر است. تبلت اپل فقط ۴۷۰ گرم وزن دارد و ضخامت دستگاه نیز برابر با ۵.۹ میلی‌متر است. هر دو دستگاه از بدنه پشتی و فریم آلومینیومی بهره می‌برند و دارای نسبت صفحه به بدنه مشابهی هستند.

هر دو تبلت از قلم استایلوس و کیبورد فیزیکی پشتیبانی می‌کنند. نسخه 5G شیائومی می پد 5 پرو از نانو سیم پشتیبانی می‌کند؛ اما تبلت اپل هم از نانو سیم و هم از eSIM پشتیبانی می‌کند. آيپد پرو به خاطر بدنه باریک‌تر پیروز بخش طراحی است.

صفحه نمایش

تبلت شیائومی می پد 5 / آیپد پرو 11

هر دو تبلت به نمایشگر‌های فوق‌العاده‌ای مجهز شده‌اند. اندازه نمایشگر هر دو گجت ۱۱ اینچ است و از HDR10، و استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش نیز ۱۲۰ هرتز است. هر دو دستگاه از پنل‌های با کیفیت IPS بهره می‌برند.

در صورتی که آیپد پرو را خریداری کنید می‌توانید از فیس آيدی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید؛ اما اگر به سراغ تبلت شیائومی می پد 5 پرو بروید، چاره‌ای جز استفاده از رمز عبور ندارید.

سخت افزار و نرم افزار

تبلت شیائومی می پد 5

تبلت شیائومی می پد 5 پرو و iPad Pro 11 از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برند. اپل تصمیم گرفته در مدل پرو آیپد از تراشه اپل M1 استفاده کند. پیشتر شاهد استفاده از این تراشه در آی‌مک بودیم. تراشه هشت هسته‌ای اپل M1 در کنار ۱۶ گیگ رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه ذخیره‌ سازی قرار گرفته است.

شیائومی Mi Pad 5 Pro نیز از تراشه اسنپدراگون 870 در کنار ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 بهره می‌برد. هر دو تبلت در زمره دستگاه‌های پرچمدار هستند؛ اما سخت افزار قدرتمند‌تر سبب شده که آیپد عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، آيپد او اس سیستم عامل بهتری برای استفاده در تبلت است و قابلیت‌های بیشتری در بخش مولتی تسکینگ دارد.

دوربین

تبلت شیائومی می پد 5 / آیپد پرو 11

آيپد پرو 11 به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۱۰ مگاپیکسلی و اسکنر TOF 3D LiDAR مجهز شده است. شیائومی می پد با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (تنها در نسخه 5G) و حسگر فوق عریض ۵ مگاپیکسلی عرضه شده است. به طور کلی باید گفت که تبلت اپل در این قسمت دست بالا را دارد.

باتری

تبلت شیائومی می پد 5

ظرفیت باتری این دو تبلت تفاوت چندانی با هم ندارد. آیپد دارای یک باتری ۷۵۳۸ میلی‌آمپری است و شیائومی نیز یک باتری ۸۶۰۰ میلی‌آمپری را در محصول خود قرار داده است. اگرچه آیپد پرو از باتری کوچکتری بهره مي‌برد؛ اما بهینه سازی فوق‌العاده iPadOS باعث می‌شود که عمر باتری دو دستگاه تفاوتی چندانی با هم نداشته باشد.

البته شیائومی Mi Pad 5 Pro از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات بهره می‌برد که بسیار سریع‌تر از نمونه ۱۸ وات اپل است.

قیمت

شیائومی می پد 5 پرو با قیمت ۳۸۷ دلار برای مدل پایه در چین به فروش می‌رسد. قیمت مدل پایه آیپد پرو ۱۱ اینچی ۹۱۵ دلار است. برنده این مقایسه بدون تردید تبلت اپل است؛ اما با توجه به قیمت اعلام شده می‌توان گفت که پرچمدار شیائومی ارزش خرید بسیار بیشتری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*