مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3 سامسونگ؛ Wear OS یا تایزن؟

سامسونگ از گلکسی واچ 4 با ور او اس گوگل رونمایی کرد. امروز می‌خواهیم به مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3 سامسونگ – Galaxy Watch 4 vs Galaxy Watch 3 – بپردازیم.

سامسونگ از نسل جدید گجت‌های پوشیدنی خود با نام‌های گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک پرده‌ برداری کرد. امروز می‌خواهیم به مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3 بپردازیم تا ببینیم کدام ساعت عملکرد بهتری دارد.

سری گلکسی واچ 4 از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد و ویژگی‌های زیادی را نیز به همراه خود به دنیای ساعت‌های هوشمند می‌آورد. ترکیب طراحی جدید، چیپست به‌روز، ساخت پریمیوم و ویژگی‌های سلامتی و ورزشی پیشرفته سبب شده که گلکسی واچ 4 یک پرچمدار واقعی باشد.

اما آیا این ساعت می‌تواند در مقایسه با گلکسی واچ 3 یک گجت ارزشمند به حساب بیاید؟ و مهم‌تر از همه اینکه آیا زمان کنار گذاشتن گلکسی واچ 3 و خرید گلکسی واچ 4 رسیده است؟

مقایسه گلکسی واچ 4 گلکسی واچ 3

گلکسی واچ 4 در برابر گلکسی واچ 3: طراحی

  • فریم آلومینیومی + بدنه جمع و جور  در مقایسه با بدنه ساخته شده ار فولاد ضد زنگ + حاشیه چرخان
  • نسخه ۴۰ میلی‌متری (۲۵.۹ گرم) در مقایسه با نسخه ۴۱ میلی‌متری (۴۸.۲ گرم)
  • نسخه ۴۴ میلی‌متری (۳۰.۳ گرم) در مقایسه با نسخه ۴۵ میلی‌متری (۵۳.۲ گرم)

فلسفه طراحی گلکسی واچ 4 بیشتر از گلکسی واچ 2 اکتیو الهام گرفته شده است تا گلکسی واچ 3 و فریم ساعت جدید سامسونگ از آلومینیوم ساخته شده است. سامسونگ در واچ 4 از حاشیه چرخان استفاده نکرده است و فریم آلومینیومی نیز برای مچ شدن با نمایشگر به زیبایی هرچه تمام‌تر تراش خورده است.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

گلکسی واچ 3 از طراحی سنتی‌تری بهره می‌برد و در بدنه پشتی نیز برآمدگی مشهودی وجود دارد. دکمه‌های کناری Galaxy Watch 3 با پیروی از طراحی سنتی دستگاه گرد هستند و در دکمه پایینی نیز حاشیه قرمز رنگی دیده می‌شود.

در عوض دکمه‌های کناری گلکسی Watch 4 چهار ضلعی شده‌اند و از لبه‌های تراش خورده زیبایی بهره می‌برند. حاشیه قرمز رنگ نیز به دکمه بالایی منتقل شده است.

تصمیم سامسونگ برای استفاه از آلومینیوم در ساخت گلکسی واج 4 سبب شده که با یک ساعت سبک و جمع و جور طرف باشیم. واچ 4 در دو سایز مختلف عرضه شده است که هرکدام یک میلی‌متر کوچک‌تر از نسخه قبلی هستند. با اینکه تفاوت زیادی در اندازه ساعت‌های سامسونگ نیست، ولی وزن Galaxy Watch 4 نصف واچ 3 است.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

در بحث بند ساعت نیز تفاوت‌هایی بین این دو مدل وجود دارد. کاربران واچ 4 می‌توانند از بند‌های ۲۰ میلی‌متری برای هر دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری استفاده کنند؛ اما مدل ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ 3 با بند ۲۰ میلی‌متری سازگار است و برای مدل ۴۵ میلی‌متری نیز باید از بند ۲۲ میلی‌متری استفاده کنید.

مقایسه Galaxy Watch 4 با Galaxy Watch 3: صفحه نمایش و واچ فیس‌ها

  • نسخه ۴۰ میلی‌متری – ۱.۲ اینچ (۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل)‌ در مقایسه با نسخه ۴۱ میلی‌متری – ۱.۲ اینچ (۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل)
  • نسخه ۴۴ میلی‌متری- ۱.۴ اینچ (۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل) در مقایسه با نسخه ۴۶ میلی‌متری – ۱.۴ اینچ (۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل)
  • کورنینگ گوریلا گلس +DX در مقایسه با کورنینگ گوریلا گلس DX

سامسونگ به خاطر پنل‌های سوپر امولد زیبایش معروف است و ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ نیز از آنها بی بهره نمانده‌اند. نمایشگر گلکسی واچ 4 در مقایسه با واچ 3 رزولوشن بالاتری دارد؛ اما اندازه نمایشگر هر دو گجت تقریبا یکسان است.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

سامسونگ رزولوشن نسخه ۱.۴ اینچی گلکسی واچ 4 را کمی افزایش داده است تا هر دو مدل این ساعت از تراکم پیکسلی ۳۳۰ پیکسل در اینچ بهره ببرند. گلکسی واچ 3 به طور پیش فرض از ۱۹ واچ فیس مختلف بهره می‌برد و حدود ۵۰ هزار واچ فیس دیگر نیز چشم انتظار شما هستند.

اما گلکسی واچ 4 به همراه ۴۰ واچ فیس عرضه شده است و بدون تردید ترکیب Wear OS و One UI امکانات شخصی سازی بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مقایسه Galaxy Watch 4 با Galaxy Watch 3: سخت افزار و نرم افزار

  • اگزینوس W920 (۵ نانومتری) در مقایسه با اگزینوس 9110 (۱۰ نانومتری)
  • ۱.۵ گیگ رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در مقایسه با ۱ گیگ رم و ۸ گیگابایت حافظه
  • سیستم عامل Wear OS 3.0 در کنار One UI در مقایسه با تایزن او اس 5.5

سامسونگ بالاخره پردازنده دو هسته‌ای اگزینوس 9110 را که پیش از این در گلکسی واچ، واچ اکتیو، واچ اکتیو 2 و واچ 3 استفاده کرده بود، کنار گذاشت و از تراشه جدید اگزینوس W920 در گلکسی واچ 4 استفاده کرد. تراشه جدید از معماری ۵ نانومتری بهره می‌برد و در انجام امور پردازشی تا ۲۰ درصد سریع‌تر از واچ 3 است. عملکرد گرافیکی نیز روان‌تر از گذشته شده است.

در بخش حافظه نیز شاهد ارتقا چشمگیری هستیم. گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک از حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگ بهره می‌برند. این میزان دو برابر حافظه گلکسی واچ 3 است و حقیقتا برای یک ساعت هوشمند بسیار زیاد است. رم دستگاه نیز با افزایشی 50 درصدی به ۱.۵ گیگ رسیده است.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

چیپست اگزینوس جدید از یک مودم LTE نیز بهره می‌برد؛ بنابراین واچ 4 از لحاظ امکانات ارتباطی تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. همه‌ی این افزایش‌ها در سخت افزار دستگاه فقط برای یک نمایش تبلیغاتی نیست و هدف خاصی دارد.

دلیل این کار سیستم عامل Wear OS است که به توان سخت افزاری بالایی نیاز دارد و دقیقا به همین دلیل است که نمی‌توان واچ 3 را به Wear OS 3.0 ارتقا داد. سامسونگ در یک همکاری مشترک با گوگل نسخه جدید Wear OS و رابط کاربری One UI را توسعه داده است.

سیستم عامل تایزن نیز پلتفرم خوبی است؛ اما به هیچ وجه در حد ور او اس نیست. برنده این بخش از مقایسه قطعا گلکسی واچ 4 است زیرا شما می‌توانید از برنامه‌های پیش فرض گوگل همچون گوگل مپس  استفاده کنید؛ برنامه‌های رو به رشد شخص ثالث نیز لذت ببرید و برنامه‌های سازگار نیز پس از نصب روی گوشی به صورت خودکار روی واچ 4 نصب خواهند شد.

آینده تجربه کاربری گجت‌های پوشیدنی در گرو این سیستم عامل است و احتمالا بهترین گزینه سامسونگ برای رقابت با اپل واچ به حساب می‌آید.

مقایسه Galaxy Watch 4 با Galaxy Watch 3: ویژگی‌های سلامتی و ورزشی

گلکسی واچ 3 با مجموعه خوبی از ویژگی‌های ورژشی و سلامتی عرضه شده بود؛ اما واچ 4 یک گام جلوتر رفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که با استفاده از حسگر‌ها و الگوریتم‌های مختلف توانسته پیشرفته‌ترین مجموعه ویژگی‌های سلامتی را در گجت پوشیدنی جدید خود قرار دهد.

گلسی واچ 4 از یک ویزگی جدید برای سنجش ساختار بدن بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توانید متوجه میزان عضله، چربی، آب بدن و آهنگ سوخت و سوز پایه بدن شوید. سامسونگ برای این کار از حسگر داخلی Bioelectrical Impedance Analysis بهره گرفته است.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

تمامی حسگر‌های گلکسی واچ 3 در واچ 4 نیز حضور دارند و حسگر فوق نیز یک تفاوت فاحش را رقم زده است. گلکسی واچ 4 در این بخش نیز برتری دارد. ساعت هوشمند جدید سامسونگ از ۹۵ تمرین ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که ۱۳ مورد از آنها به طور پیش فرض روی ساعت قرار دارند.

شما همچنین می‌توانید در هنگام ورزش کردن واچ 4 را به تلویزیون سامسونگ خود متصل کنید تا اطلاعات مربوطه را در یک نمایشگر بزرگتر مشاهده کنید. Galaxy Watch 4 در هنگام خواب نیز همراه بهتری است. این ساعت هوشمند به صورت مستمر میزان اکسیژن خون شما را چک می‌کند و متوجه خروپف کردن نیز خواهد شد.

البته برخی از ویزگی‌های فوق در گلکسی واچ 3 نیز حضور دارند؛ اما اگر به سلامتی خود و ورزش کردن اهمیت بیشتری می‌دهید، بهتر است به سراغ واچ 4 بروید.

مقایسه گلکسی Watch 4 با گلکسی Watch 3: عمر باتری

  • نسخه ۴۰ میلی‌متری – ۲۴۷ میلی‌آمپر در مقایسه با نسخه ۴۱ میلی‌متری – ۲۴۷ میلی‌آمپر
  • نسخه ۴۴ میلی‌متری – ۳۶۱ میلی‌آمپر در مقایسه با نسخه ۴۵ میلی‌متری – ۳۴۰ میلی‌آمپر

ظزفیت باتری مدل‌های کوچکتر این دو ساعت تفاوتی با هم ندراند. گلکسی واچ 3 می‌تواند با استفاده سنگین یک روز کامل را همراه شما باشد و در صورت استفاده متوسط نیز تا ۲ یا ۳ روز نیازی به شارژ کردن نیست.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3

هرچند که هنوز برای قضاوت درباره عمر باتری گلکسی واچ 4 کمی زود است. نرم افزار و تراشه جدید می‌توانند تفاوت زیادی را در این بخش ایجاد کنند. البته با توجه به رزولوشن بیشتر نمایشگر Watch 4 و ویژگی‌های جدید این ساعت نباید انتظار معجزه داشت.

نسخه ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ 4 از ظرفیت باتری بیشتری در مقایسه با نسل قبل بهره می‌برد. البته ۲۰ میلی‌آمپر میزان زیادی نیست؛ اما به هر حال تاثیرگذار است. هر دو ساعت هوشمند سامسونگ از شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند. شرکت کره‌ای ادعا می‌کند که با هر باز شارژ می‌توانید تا ۴۰ ساعت از گلکسی واچ 4 استفاده کنید.

مقایسه گلکسی واچ 4 با گلکسی واچ 3: قیمت

  • نسخه ۴۰ میلی‌متری – ۲۵۰ دلار در مقایسه با نسخه ۴۱ میلی‌متری – ۴۰۰ دلار
  • نسخه ۴۴ میلی‌متری – ۳۰۰ دلار در مقایسه با نسخه ۴۵ میلی‌متری – ۴۳۰ دلار

شاید مقایسه قیمت این مدل کمی ناعادلانه باشد؛ زیرا رقیب اصلی گلکسی واچ 3، گلکسی واچ 4 کلاسیک است. در هر حال سامسونگ ساعت جدید خود را با قیمتی رقابتی عرضه کرده است و بدون شک گزینه بهتری برای خرید است.

نسخه ۴۰ میلی‌متری واچ 4 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و پینک گولد عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان به مدل ۴۴ میلی‌متری نیز می‌توانند از میان رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز یکی را انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*