واکسن کرونا

40 میلیون دوز واکسن کرونا تا پاییز وارد می‌شود؛ ورود واکسن فایزر و مدرنا ممنوع نیست

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه تا ابتدای پاییز 40 میلیون دوز واکسن کرونا وارد خواهد شد گفت برای واردات واکسن فایزر و مدرنا که در آمریکا و انگلیس تولید نشده باشند، منعی وجود ندارد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به این که تاکنون بیش از 21 میلیون دوز واکسن وارد کشور شد گفت به صورت قطعی 40 میلیون دوز واکسن کروناویروس تا پایان تابستان و ابتدای پاییز به کشور وارد می‌شود. همچنین واکسن‌های داخلی نیز به شکل انبوه در حال تولید هستند.

شرط ورود واکسن کرونا فایزر و مدرنا

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان این که حداقل 120 میلیون دوز واکسن وارداتی و تولید داخل برای واکسیناسیون مردم در نظر گرفته شده گفت:

برای هیچ برند مورد تایید مانند آسترازنکا، فایزر، مدرنا و غیره منعی وجود نداشته و هر برندی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به جز واکسن‌های تولید شده در آمریکا و بریتانیا داشته باشد، در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهانپور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد واکسن آسترازنکا در حال حاضر در کشور مورد استفاده قرار گرفته و برای فایزر و مدرنا نیز تاکنون وارداتی انجام نشده است، اما منعی برای واردات آنها وجود نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.