حفره امنیتی جدید iOS ، آیفون را با یک پیامک ریبوت می کند !

فکر نمی کنم هیچ نرم افزاری را بتوان یافت که عاری از هرگونه باگ ( حفره امنیتی ) یا ایرادی باشد.این موضوع در مورد تولیدات نرم افزاری کمپانی اپل هم صدق می کند.به تازگی یک حفره امنیتی در سیستم عامل iOS اپل کشف شده که باعث می‌شود اپلیکیشن Message در صورت دریافت پیام خاصی کاملا از کار بیافتد و یا آیفون را ریبوت کند.

متن این پیام باید به روش خاصی نوشته شود و همچنین رشته‌ای از اعداد و علایم را دربرداشته باشد. اما همین که این متن را دریافت می‌کنید، یکی از این دو اتفاق می‌افتد: اگر برنامه‌ی ‌Message باز باشد، به طور ناگهانی بسته شده و به دنبال آن غیرقابل استفاده می شود.اما این در بهترین حالت است. در بدترین حالت اگر این متن را هنگامی که دستگاه در حالت قفل صفحه نمایش قرار دارد دریافت کنید، آیفون خود به خود و ناگهانی ریبوت (reboot) می‌شود.

متافسفانه این متن را می‌توان از طریق آیفون‌ها و همچنین دستگاه‌های اندرویدی دیگر به گوشی‌های آیفون فرستاد، بنابراین، مراقب باشید چرا که ممکن است دوستان شما یا حتی غریبه‌ها برای شوخی این کار را انجام دهند.لازم به ذکر است که امکان ندارد این متن به صورت تصادفی برای کسی فرستاده شود زیرا اعداد و علایم این متن باید مثل یک کد دقیقا به ترتیب خاصی نوشته شوند.

جالب است بدانید که مشکل از کار افتادگی برنامه‌ی Message را به راحتی می‌توان حل کرد. کافی است از شخصی که آن متن مخرب را برای‌تان فرستاده بخواهید که پیام دیگری برای‌تان بفرستد، محتوای آن هم مهم نیست چه چیزی باشد.

ios-message-bug-1

البته کمپانی اپل بلافاصله از موضوع با خبر شده و به شبکه CNBC اعلام کرده که بزودی با یک بروزرسانی این مشکل را برطرف خواهد کرد.با این حال هنوز زمان انتشار این آپدیت مشخص نکرده است اما با توجه به گستردگی این مشکل بعید به نظر می رسد که انتشار این بروزرسانی زمانی زیادی ببرد.

منابع : ۹to5mac & bgr

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. حالا فقط فقط بگین اپل

  2. effective.
    Power
    لُلُصّبُلُلصّبُررً ॣ ॣh ॣ ॣ

    —————————–
    بالای خط متنی هست که میتونید امتحانش کنید

  3. خوب اون پیامک چیه دیگه باید
    بگو که امتحانش کنیم