اینترنت در ترکمنستان

قسم به قرآن ، شرط استفاده از اینترنت در ترکمنستان

شهروندان کشور ترکمنستان باید برای استفاده از اینترنت و عدم مراجعه به سایت‌هایی که در این کشور مسدودسازی شده است به قرآن قسم بخورند.

در کشور ترکمنستان افرادی که تمایل به استفاده از اینترنت دارند باید به منظور دریافت اینترنت خانگی و عدم مراجعه به سایت‌هایی که غیر قانونی هستند و فیلتر شده‌اند به قرآن قسم بخورند. سایت‌های خبری مستقل و منتقد در کشور ترکمنستان که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهد همواره از دسترس شهروندان خارج می‌شوند.

مسدودسازی بسیاری از سایت‌ها در کشور ترکمنستان

اینترنت توسط یک چهارم از جمعیت این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در صورتی است که مراجعه به تعداد زیادی از سایت‌ها مانند توییتر و فیس بوک در این کشور غیر قانونی اعلام شده و شبکه‌ای از اداره‌ها امنیت دیجیتال کاربران را زیر ذره‌بین خود دارد.

در حال حاضر اکثر شهروندان ترکمنستان به منظور این که فعالیتشان در اینترنت آشکار نشود از وی پی ان استفاده می‌کنند. یکی از شهروندان طی مصاحبه‌ای عنوان کرده است من به منظور این که بتوانم اینترنت خانگی مخصوص به خود داشته باشم در سال گذشته ثبت‌نام کردم و پس از گذشت یک سال نوبت به من رسید. البته برای دریافت و استفاده از اینترنت باید مراحل بسیاری را پشت سر می‌گذاشتم.

قسم به قرآن برای استفاده از اینترنت در ترکمنستان

وی در ادامه بیان کرد هم‌اکنون به من می‌گویند که باید برای عدم استفاده از وی پی ان به قرآن سوگند یاد کنم،‌ این در صورتی است که تمام سایت‌ها نیازمند وی پی ان هستند و بدون آن عملا نمی‌شود از اینترنت استفاده کرد.

لازم به ذکر است که تعداد کمی از کشورها وجود دارند که دسترسی به اینترنت در آن‌ها بسیار دشوار است و ترکمنستان یکی از آن‌ کشورها است. این کشور یکی از محدود‌ترین رسانه‌ها در جهان را دارد. از دیگر کشورهایی که رسانه محدودی دارند می‌توان به کره شمالی اشاره کرد.