دیش های مقاوم استارلینک

دیش های مقاوم استارلینک برای دریافت اینترنت ماهواره ای در مناطق بد آب و هوا ساخته می‌شوند

برای ساکنان مناطق دور افتاده در نقاط مختلف دنیا، دسترسی به اینترنت پرسرعت مشکل است. اما اسپیس ایکس یک راه حل دارد: تولید دیش های مقاوم استارلینک برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در مناطق بد آب و هوا!

بسیاری از روستاییان در آمریکا، از اینترنت کند و سرویس‌های ماهواره‌ای قدیمی استفاده می‌کنند. حالا بر اساس گزارشی تازه، اسپیس ایکس می‌خواهد با دیش های مقاوم استارلینک یک تغییر ایجاد کند.

افرادی که درون خودروهای کاروان زندگی می‌کنند یا بخش زیادی از سال را با وسیله نقلیه خود در مناطق دورافتاده کار می‌کنند هم می‌توانند از فناوری جدید Starlink بهره‌مند شوند. این دیش‌ها طوری طراحی می‌شوند که در مناطق بد آب و هوا نیز کارایی داشته باشند و حتی برای قایق‌ها یا هواپیماها قابل استفاده باشند.

در همین راستا، اخیرا SpaceX برای راه‌اندازی سرویس استارلینک با دیش‌های راندمان بالا یا HP به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست ارائه داد. هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این دیش‌ها منتشر نشده است؛ ولی ظاهرا گیرندگی بالاتر و قدرت انتقال کمتری دارند تا در قیاس با دیگر پایانه‌های کاربری اسپیس ایکس، EIRP (توان موثر سیگنال ارسالی) بیشتری داشته باشند.

دیش های مقاوم استارلینک زاویه اسکن بالاتر و ویژگی‌های دیگری هم خواهند داشت تا برای استفاده در مناطق بد آب و هوا مناسب باشند. اسپیس ایکس برای سوار کردن این پایانه‌ها روی وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی از FCC مجوز خواسته است؛ همچنین برای راه‌اندازی ایستگاه‌های زمینی HP در خاک آمریکا، آب‌های سرزمینی آمریکا و آب‌های بین‌المللی!

این کمپانی به دنبال مجوز استفاده در هواپیماهای ثبت شده‌ی آمریکایی و حتی هواپیماهای خارجی است که در آسمان این کشور پرواز می‌کنند.

پایانه مقاوم‌سازی شده، در باند 14.5-14.0 گیگاهرتز ارسال و در باند 12.7-10.7 دریافت سیگنال می‌کند. از دیگر درخواست‌های پرشمار اسپیس ایکس، باید به مجوز استفاده از باند 12.7-12.2 اشاره کنیم که در حالت عادی، برای چنین سرویس‌هایی قابل دسترس نیست.

البته هنوز اعلام نشده که این پایانه‌های راندمان بالا چه زمانی به دست کاربران خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*