امکانات شیائومی می میکس ۴

۵ ویژگی منحصر به فرد گوشی شیائومی می میکس ۴

اگر نسبت به امکانات شیائومی می میکس ۴ کنجکاو هستید، در اینجا شما را با ۵ مورد از منحصر به فردترین ویژگی‌های این گوشی چینی آشنا خواهیم کرد.

شیائومی همین چند روز پیش بود که از گوشی جذاب و زیبای می میکس ۴ رونمایی کرد. این گوشی از بالارده‌ترین مشخصات فنی و قابلیت‌ها برخوردار است و این نخستین باری است که کمپانی شیائومی از یک دوربین زیر نمایشگر گوشی‌هایش استفاده می‌کنید. اگر شما هم کنجکاو هستید با منحصر به فردترین امکانات شیائومی می میکس ۴ آشنا شوید که آن را از هر گوشی هوشمند دیگری متمایز می‌کند، در این مقاله با ما همراه باشید.

منحصر به فردترین امکانات شیائومی می میکس ۴

۱- فناوری نمایشگر تمام صفحه CUP

امکانات شیائومی می میکس ۴

همانطور که از نامش پیداست، گوشی می میکس ۴ به یک نمایشگر تمام صفحه مجهز شده که تجربه داشتن یک گوشی با پنل جلویی تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ زیرا این گوشی حسگرهای مجاورتی و نور محیط و همچنین دوربین سلفی را در زیر پنل نمایشگر به کار برده است. CUP یا Camera Under Panel، نام فناوری دوربین زیر صفحه اختصاصی شرکت شیائومی است که توسعه آن ۵ سال طول کشیده، سه نسل متفاوت از آن توسعه پیدا کرده، شصت حق اختراع مرتبط با آن ثبت شده و بیش از ۷۷ میلیون دلار برای رسیدن به آن سرمایه‌گذاری شده است.

با چشم غیر مسلح، این حسگرها و دوربین سلفی قابل دیدن نیست و تنها زمانی نمایان هستند که نور شدیدی به آن‌ها بتابد.علاوه بر این، فناوری CUP تراکم پیکسلی شگفت‌انگیز ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را در محوطه‌ای که دوربین زیر نمایشگر حضور دارد، ارائه می‌کند. شیائومی با استفاده از یک سیم با متریال شفاف جدیدی به نام ITO با الگوریتم‌های تصویرگری موفق شده به این تراکم پیکسلی دست پیدا کند.

۲- فناوری منحصر به فرد UWB

امکانات شیائومی می میکس ۴

یکی از منحصر به فردترین امکانات شیائومی می میکس ۴ ادغام فناوری منحصر به فرد UWB است. این فناوری در عمل به کاربران اجازه می دهد تنها با یک لمس به هر گجت هوشمند خانگی که با UWB سازگار است وصل شوند. به عبارتی دیگر، قابلیت “Point to Connect” به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های اینترنت اشیاء شیائومی را بلافاصله بعد از جفت‌سازی با گوشی Mi MIX 4، کنترل کنند. UWB به معنای باند فوق پهن است که یک ارتباط کم مصرف با رنج کوتاه و پهنای باند بالا است که نقش بلوتوث را بازی می‌کند.

۳- مترجم هوشمند سطح سیستمی و حریم خصوصی سطح بالا

گوشی می میکس ۴ شیائومی به یک مترجم هوشمند سطح سیستمی مجهز است که به کاربرانش اجازه رونویسی و ترجمه صوتی در کنار ترجمه متنی و عکسی را می‌دهد. این گوشی می‌تواند به لطف چنین قابلیتی مثل یک مترجم در لحظه، همیشه کنار شما باشد و در سفرهایتان از آن برای برقراری ارتباط با افراد خارجی استفاده کنید.

شیائومی همچنین تأکید ویژه‌ای روی امنیت اطلاعات کاربران دارد. به همین خاطر از خاموش شدن‌های بدون اطلاع کاربر و قطع ارتباط جلوگیری می‌کند و برخی ویژگی‌های دیگر مختص محافظت از اطلاعات را نیز شامل می‌شود. حتی اگر می میکس ۴ را گم کنید هم شیائومی از اطلاعات شخصی شما محافظت خواهد کرد و برای دسترسی به آن‌ها کاربر را ملزم به قفل‌گشایی از طریق سیم کارت می‌کند.

۴- بهینه‌سازی انطباق‌پذیر سیگنال و ورود دستی سیگنال

امکانات شیائومی می میکس ۴

گوشی‌ساز چینی پیشرفت‌هایی را در شبکه و دریافت سیگنال توسط گوشی جدید خود نیز به ارمغان آورده است. می میکس ۴ با استفاده از یک قاب داخلی فلزی و یک تقویت کننده آنتن، عملکرد‌ آنتن‌دهی را تقویت می‌کند. یکی از امکانات برجسته این گوشی در بخش شبکه، کنترل انطباق‌پذیر است که بهینه‌سازی سیگنال را برای بالا بردن سرعت اتصال فعال می‌کند.

گوشی می میکس ۴ به ۱۹ آنتن داخلی مجهز است و از ۴۲ باند با کیفیت سیگنال بهینه شده پشتیبانی می‌کند. این آنتن‌ها محیطی که در آن قرار دارید را به صورت خودکار شناسایی می‌کنند؛‌ هرچند شما می‌توانید به صورت دستی نیز موقعیت مکانی خود را وارد کنید.

۵- شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات

امکانات شیائومی می میکس ۴

شیائومی یکی از پیشروان در حوزه فناوری شارژ سریع گوشی‌های هوشمند است. به عنوان مثال این برند بالاترین سرعت شارژ بی‌سیم را در دنیای گوشی‌ها به دست آورده است. گوشی می میکس ۴ نیز به فناوری شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات تجهیز شده که در جای خود، شگفت انگیز به نظر می‌رسد. اما شگفت انگیزتر از آن، شارژ این گوشی به صورت بی‌سیم با توان فوق‌العاده ۵۰ وات است.

یکی از جذاب‌ترین امکانات شیائومی می میکس ۴ الگوریتم‌های مدولاسیون شارژ سریع هوشمند است که دما را هنگام شارژ در شرایط مختلف و با سرعت‌های مختلف کنترل می‌کند.