فروش KMC K7

فروش KMC K7 در بازار آزاد با قیمت‌های نجومی

کرمان موتور فروش KMC K7 را با قیمت 950 میلیون تومان آغاز کرده است؛ اما این خودرو در بازار آزاد فراتر از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

کرمان موتور تولید شاسی بلند چینی KMC K7 را که در بازار جهانی معروف به X7 است به تازگی آغاز کرده و برای آن قیمتی برابر با 950 میلیون تومان را در نظر گرفته است. عرضه این اتومبیل از سال گذشته و در تعداد کم آغاز شد و پس از آن کرمان موتور پیش فروش آن را کلید زد. قیمتی که کرمان موتور تاکنون برای KMC K7 درنظر گرفته است معادل با 950 میلیون تومان می‌باشد، این در صورتی است که اخیرا قیمت این اتومبیل از سوی برخی رسانه‌ها یک میلیارد و 200 تومان اعلام شده که کرمان موتور این مسئله را رد کرده است.

کرمان موتور در ارتباط با این موضوع اعلام کرده که یکی از نمایندگی‌ها این قیمت را برای فروش در نظر گرفته و قیمت اصلی این اتومبیل 950 میلیون تومان است. در حال حاضر و در شرایطی که حواله‌داران مشغول به تحویل‌ گرفتن این اتومبیل هستند، فضای مجازی از آگهی‌های فروش K7 پر شده و تعدادی از نمایندگی‌های کرمان موتور و دلالان قصد دارند قیمت این اتومبیل را با افزایش همراه کنند تا بتوانند با این کار ارزش این اتومبیل را در میان خودروهای هم‌رده بالا ببرند و افراد بیشتری را به پیش خرید آن تشویق کنند.

تعداد زیادی از نمایندگی‌ها برای خودرو کی ام سی K7 قیمت بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در نظر گرفته و تعدادی نیز قیمت آن را یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعلام کرده‌اند. از طرفی دیگر تعدادی از مشتریان خرد نیز برای این اتومبیل قیمتی برابر با یک میلیارد و 200 میلیون تومان را در نظر گرفته و حتی حاضر به دادن تخفیف نیز هستند.

KMC K7

فروش KMC K7 با این قیمت خریدار ندارد

طبق گفته یکی از مسئولان نمایندگی‌های کرمان موتور،‌ متقاضیان هم‌اکنون تمایلی به خرید K7 با قیمت بیش از یک میلیارد تومان ندارند و اکثر متقاضیانی که قصد خرید آن را دارند همواره K7 را با خودروهای هم‌رده مقایسه می‌کنند. در چند روز گذشته نیز که روند صعودی قیمت‌ها بر بازار خودرو حاکم شده و قیمت و مشتریان بسیاری از خودروها از جمله جک S5 بیشتر شده، همچنان حتی یک دستگاه از KMC K7 نیز در بازار به فروش نرسیده است.

خودروهای چینی معمولا با قیمت بالای 900 میلیون به فروش نمی‌رسند

یکی از نمایشگاه‌داران که نمونه‌ای از K7 را برای فروش در نمایشگاه قرار داده عنوان می‌کند که متقاضیان این شاسی بلند چینی آشنایی چندانی با آن نداشته و نخستین بار است که آن را از نزدیک رؤیت می‌کنند. در روزهای پیش این اتومبیل را به منظور فروش در سایت‌های مختلفی آگهی کردیم؛‌ اما تعداد محدودی برای این اتومبیل با ما تماس گرفته که هدف اصلی آن‌ها نیز آگاهی از قیمت این کراس اوور چینی بوده است.

این در صورتی است که ما خودرو فیدلتی را نیز در نمایشگاه داریم و مشتریان آن به طور چشم‌گیری از K7 بیشتر است. البته در نظر گرفتن قیمتی فراتر از 900 میلیون تومان برای فیدلتی نیز صحت ندارد و افرادی که برای این اتومبیل رقمی معادل با 950 میلیون تومان را در نظر گرفته‌اند بیشتر با هدف افزایش قیمت این خودرو و ایجاد جو روانی این کار را انجام داده‌اند و این اتومبیل با قیمت پایین‌تر از 860 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

افرادی که در بازار خودرو مشغول به فعالیت هستند متوجه این مسئله هستند که نمی‌توان حتی باکیفیت‌ترین خودروی چینی را نیز با قیمتی فراتر از 900 میلیون تومان به فروش رساند و از این رو فروش KMC K7 با قیمت‌های بسیار بالا قابل انجام نیست. در صورتی که قصد داشته باشیم به بررسی نکات مثبت K7 بپردازیم در ابتدا باید به موتور این اتومبیل اشاره کنیم،‌ برای این کراس اوور چینی یک پیشرانه 1499 سی سی توربوشارژ TGDi در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرت 174 اسب بخار را به همراه گشتاور 251 نیوتن‌متر به تولید برساند. خودروهای موجود در بازار ایران که مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستند قدرتی برابر با 135 تا 161 اسب بخار را به تولید می‌رسانند و قوی‌ترین پیشرانه 1.5 لیتری به ترتیب متعلق به KMC K7 با قدرت 174 اسب بخار، SWM G01 با قدرت 156 اسب بخار و فیدلتی با قدرت 155 اسب بخار است.

از سایر نکات مثبتی که K7 در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود دارد بهره‌مندی این اتومبیل از سیستم انتقال قدرت DCT نسل جدید است که ساختار سری W در آن به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که این سیستم انتقال قدرت باعث می‌شود که K7 در مدت طولانی از استهلاک پایین‌تر برخوردار شود. علاوه بر این سواری این اتومبیل طبق گفته افرادی که پشت آن نشسته و رانندگی کرده‌اند در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده نرم‌تر است و کابین بی سر و صداتری هم دارد.

از طرفی دیگر K7 از نظر امکانات ایمنی و رفاهی قادر به رقابت با خودروهای هم‌رده نیست. برای این اتومبیل امکانات و ویژگی‌هایی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، حافظه صندلی راننده، مکانیزم نسل جدید دسته دنده‌ها، درب صندوق عقب برقی، سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی و جلو آمپر TFT درنظر گرفته شده است، اما با این وجود امکانات به کار رفته در این خودرو نسبت به قیمت آن چندان زیاد نیست و این مسئله باعث می‌شود که رقابت این خودرو با رقبایش سخت‌تر شود.

KMC K7

برای نمونه، خودروهای هم‌رده‌ای مانند SWM G01 و فیدلتی پرایم که قیمت آن‌ها از K7 پایین‌تر است دارای امکاناتی مانند دوربین ثبت وقایع، نقطه کور و رادار خطی هستند. از سوی دیگر برای SWM G01 شش کیسه هوا در نظر گرفته شده و امکانات ایمنی از جمله سامانه هشدار برخورد در رانندگی و تشخیص اشیای متحرک در این خودرو به چشم می‌خورد. این در صورتی است که KMC K7 تنها مجهز به 4 کیسه هوا است. فیدلتی پرایم نیز که قیمت کمتری نسبت به K7 دارد از ویژگی‌هایی مانند رینگ 20 اینچی، 7 صندلی و 4 کیسه هوا برخوردار است.

با تمام این اوصاف می‌توان عنوان کرد که به علت پشتوانه کرمان موتور، جک K7 می‌تواند در صورتی که متقاضیان به شناخت بهتری از آن برسند طرفداران زیادی پیدا کند و به فروش خوبی دست پیدا کند. البته این امر به شرطی تحقق می‌یابد که قیمت K7 به وسیله کرمان موتور افزایش نیابد و در بازار روی آن قیمت‌های نجومی گذاشته نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*