پهپاد پستی

پهپاد پستی به دلیل نگرفتن مجوز به مرحله اجرا نرسید

طرح استفاده از پهپاد پستی سرانجام و پس از چند ماه اجرا در جزیره کیش به دلیل عدم دریافت مجوز نتوانست به طور رسمی اجرایی شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار کرد طرح استفاده از پهپاد پستی به دلیل عدم دریافت مجوز به مرحله اجرایی شدن نرسید. این در صورتی است که جزیره کیش به مدت چند ماه میزبان این طرح بود.

ماجرای پهپاد پستی چه بود؟

این پهپادهای پستچی با سروصدای زیادی رونمایی شدند و آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این طرح به عنوان یک سورپرایز یاد کرده بود. در اوایل خردادماه امسال مراسم رونمایی از هادی و هدی به عنوان نخستین پهپادهای پستچی ایرانی در قالب طرح پست پهپادی با حضور محمد جواد آذری جهرمی در جزیره کیش برگزار شد و این طرح در کیش آغاز به کار کرد. آذری جهرمی در این مراسم گفته بود طرح پست پهپادی یکی از طرح‌های ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که با هدف ایجاد دسترسی آسان افراد به خدمات پستی بر پایه فناوری‌های نوین ارتباطی اجرا شده است. وی افزود دریافت مجوز برای فعالیت این طرح حدود ۲ سال به طول انجامید و ضروری است تا مجموعه قوانین در این حوزه تا حدودی آسان شود.

به گفته مسئولان، این پهپادها می‌توانند بسته‌هایی را به وزن ۱۰ کیلوگرم حمل کنند. اما حالا با گذشت چند ماه از آغاز آزمایشی فعالیت پهپادهای پستچی، مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد که این پهپاد به علت صادر نشدن مجوزهای لازم نتوانست در سراسر کشور فعال شود. بنابراین به همین راحتی، طرحی که شاید هزینه‌های زیادی هم برای آن شده باشد تعطیل شد و احتمالا دیگر خبری از طرح ویژه‌ای که آذری جهرمی کلی برای آن تبلیغ کرده بود، نخواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*