فیلم نفس نکش ۲

منتقدان درباره فیلم نفس نکش ۲ – Don’t Breathe 2 چه می‌گویند؟

خلاصه نقدهای فیلم نفس نکش ۲ – Dont Breathe 2 منتشر شده است. در ادامه نظرات منتقدان مختلف را درباره این فیلم ترسناک بخوانید.

سرانجام فیلم وحشتناک و موردانتظار نفس نکش ۲ به نمایش درآمد. دنباله قسمت اول Don’t Breathe که بار دیگر ماجراهای آدمکش کور (نورمن نوردستروم) را به تصویر می‌کشد. طبق روال معمول، منتقدان مختلف به سراغ این اثر رفته‌اند تا یک دید کلی از فیلم را به بینندگان ارائه دهند. در ادامه به مهم‌ترین خلاصه نقدهای Don’t Breathe 2 می‌پردازیم.

مهم‌ترین بررسی‌های فیلم نفس نکش ۲

جود درای از ایندی‌وایر – امتیاز: ۷۵ از ‌۱۰۰

امکان دارد با تماشای فیلم نفس نکش ۲، از کم‌تر بودن لحظات و موقعیت‌های وحشتناک نسبت به نسخه قبلی ناامید شوید. اما ساخته رودو سایگس با داستان گیرا و پر پیچ و تاب خود، به فیلمی دیدنی تبدیل می‌شود که اثرات آن تا سال‌ها در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

آستن گاسلین از پالیگان – امتیاز: ۶۵ ‌از ۱۰۰

اگر این فیلم را به تنهایی در تاریکی شب تماشا کنید، با اثری نسبتاً جذاب و هولناک مواجه خواهید شد. اما فیلم نفس نکش ۲ در روز روشن عملکرد خاصی ندارد و ویژگی‌های مثبت‌اش را از دست می‌دهد. Don’t Breathe 2 می‌توانست به یک اکشن نفس‌گیر و لذت‌بخش تبدیل شود و یا عاشقان فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور را شگفت‌زده کند؛ اما دقیقاً در وسط ماجرا ایستاده است. مصداق یک وعده غذایی خوب که میان مواد تشکیل‌دهنده‌اش همخوانی چندانی وجود ندارد.

آلیسون ویلمور از Vulture – امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

ما عاشق کشتارهای کاریزماتیک و هیولاهای قانع‌کننده هستیم. اما دوست داشتن این موارد زمانی منطقی و لذت‌بخش است که حضورشان همه‌جانبه و همیشگی باشد. بهترین ویژگی مثبت فیلم نفس نکش ۲ این است که آرامش موجود در فضا را دائماً تضعیف می‌کند و از بین می‌برد. اما این موضوع تا حدی ادامه‌دار می‌شود که شخصیت اصلی (نورمن نوردستروم) زیر سوال می‌رود. ولی کماکان می‌توان از ساخته رودو سایگس لذت برد.

آرون پرونر از IGN – امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

فیلم رودو سایگس مملو از دیالوگ‌های عجیب و غریب، شخصیت‌های توسعه‌نیافته و سناریوهای بی‌کارکرد و غیرقابل باور است. هنگامی که همه‌چیز در قسمت اول Don’t Breathe گفته شده، عملکرد استفن لانگ به تنهایی نمی‌تواند این دنباله را نجات دهد و بر روی ضعف‌هایش سرپوش بگذارد.

لنا ویلسون از نیویورک تایمز – امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

فیلم نفس نکش ۲ بسیار شلوغ و آشفته است و سعی می‌کند با سکانس‌های اکشن و خشونت‌آمیز خود، ایرادات جدی‌اش را از بین ببرد. ملغمه‌ای سرگیجه‌آور که با فیلمنامه‌ای ضعیف همراه شده و با روایتی تند وبی‌منطق، تمام طرفداران قسمت قبلی را ناامید می‌کند.

جیسون بِیلی از The Playlist – امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

در Don’t Breathe 2 با پالت رنگی ملایم و بی‌روحی که در بسیاری از فیلم‌های ترسناک امروزی دیده می‌شود مواجه‌ایم. علاوه‌بر این ضعف‌های کلیشه‌ای، با مجموعه‌ای از دیالوگ‌های سطحی و خنده‌دار روبه‌رو می‌شویم. در زمینه فیلمنامه هم حرفی برای گفتن وجود ندارد و هنگام وقوع پرده سوم و گشایش نهایی، فیلم حالتی کمیک و دم دستی پیدا می‌کند. در باقی لحظات داستان هم تقریباً می‌توانید هر اتفاق هولناکی که قرار است در ادامه رخ دهد را پیش‌بینی کنید.

فیلم نفس نکش ۲ تا این لحظه با احتساب ۱۸ نقد، میانگین امتیازات ۴۶ از ۱۰۰ را در متاکریتیک به دست آورده است. امتیازی بسیار پایین و ناامیدکننده که نشان از نارضایتی منتقدان نسبت به این فیلم دارد. به نظر می‌رسد مانند بسیاری از دنباله‌های آثار ترسناک موفق، Don’t Breathe 2 هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در حد یک اثر متوسط رو به پایین باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*