پتنت اپل کار

پتنت اپل کار به اشتراک گذاشتن خودرو را وارد مرحله جدیدی می‌کند

با ایده مطرح شده در پتنت اپل کار – Apple Car شما می‌توانید بدون در اختیار گذاشتن سوییچ دیجیتال خودرو، به فرد دیگری اجاره دهید که از ماشین شما استفاده کند.

اپل سخت در حال تلاش برای تولید خودرو الکتریکی خود است و همین چند وقت پیش بود که اخباری درباره مذاکره کوپرتینویی‌ها با خودروسازان کره‌ای برای توسعه اپل کار منتشر شد. حالا پتنت جدیدی از این ماشین جنجالی منتشر شده است که خبر از حضور ویژگی جالبی می‌دهد.

پتنت اپل کار

با توجه به پتنت جدید درخواست شده توسط اپل، مالکان اپل کار می‌توانند بدون اختیار گذاشتن کلید دیجیتال، به سایر افراد اجازه دهند از این خودرو استفاده کنند. در واقع در چند سال اخیر پتنت‌های زیادی در رابطه با ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف Apple Car به ثبت رسیده است.

پتنت اپل کار

مشخصا خودرو الکتریکی اپل از یک سوییچ فیزیکی استفاده نخواهد کرد و به جای آن می‌توان از آیفون برای روشن کردن ماشین استفاده کرد. بنابراین می‌توان کلید دیجیتال این خودرو را به اشتراک گذاشت؛ اما این کار می‌تواند ناایمن بوده و زمینه سوء استفاده اشخاص دیگر را فراهم کند.

به همین خاطر اپل تصمیم گرفته از یک سیستم توکن محور برای به اشتراک گذاشتن اپل کار استفاده کند. پتنت اپل کار به چیزی مشابه رمز یک بار مصرف اشاره دارد. بر این اساس دسترسی به ماشین پس از یک بار استفاده محدود خواهد شد.

البته هنوز جزئیات زیادی در رابطه ایده انتقال دسترسی دیجیتال منتشر نشده است و ابهاماتی در این رابطه وجود دارد. به عنوان مثال چه اتفاقی میفتد اگر فردی که کد دسترسی یکبار مصرف را دریافت کرده است به سوپر مارکت برود و ماشین را پارک کند؟ آیا مجددا می‌تواند آن را روشن کند؟

هنوز تاریخ مشخصی برای رونمایی از اپل کار اعلام نشده است؛ اما برخی منابع به سال ۲۰۲۵ به عنوان زمان رونمایی اشاره دارند. شرکت اپل هنوز در این رابطه هیچ واکنشی نشان نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*