نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023 معرفی شد؛ مشخصات نسل جدید کوپه اسپرت ژاپنی

نیسان Z مدل 2023 معرفی شد. نسل جدید نیسان زد اکنون از پیشرانه قدرتمندتر بهره می‌برد و می‌تواند با تویوتا سوپرا به رقابت بپردازد. در ادامه با مشخصات این کوپه اسپرت ژاپنی آشنا می‌شویم.

با وجود این که صنعت خودروسازی به سمت خودروهای الکتریکی در حال حرکت است، اما همچنان نمی‌توان از خودروهای بنزینی غافل شد. در همین راستا نسل جدید نیسان Z بنزینی می‌تواند تا چند سال حضور موفقی را تجربه کند. در همین راستا به صورت رسمی از نیسان Z مدل 2023 پرده‌برداری شد. البته ظاهر این خودرو بیننده را به وجد نخواهد آورد؛ چرا که این خودرو همان ظاهر کانسپت Z پروتو را حفظ کرده و طراحان تغییرات بسیار اندکی را از این حیث برای آن در نظر گرفته‌اند.

مشخصات نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023

از مهم‌ترین تغییرات ظاهری این محصول جدید نیسان می‌توان به نصب یک اسپویلر لبه به لبه در صندوق اشاره کرد که باعث شده نمای عقب کمی نسبت به قبل تهاجمی‌تر به نظر برسد. نیسان Z مدل 2023 از یک کاپوت کشیده با خطوط عضلانی بهره می‌برد و جلوپنجره مربعی نسخه کانسپت نیز در این خودرو حفظ شده است. طراحان با استفاده از ترکیب چراغ‌های بیضی‌شکل جلو با دیلایت‌های LED در بالا و پایین توانسته‌اند مدل ۲۴۰Z دهه 70 میلادی را برایمان تداعی کنند. مشتریان هنگام خرید می‌توانند نسل جدید نیسان Z بنزینی را در سه رنگ بیرونی تک و 6 ترکیب دو رنگ سفارش دهند.

نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023 اکنون از یک پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن‌متر را به تولید برساند و از قدرتمندترین نسخه تویوتا سوپرا قدرت بیشتری را تولید می‌کند. علاوه بر این، خروجی این پیشرانه نسبت به موتور تنفس طبیعی ۳۷۰Z حدود 68 واحد اسب بخار و 109 نیوتن‌متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.

نیسان Z مدل 2023

شرکت نیسان برای انتقال نیروی این پیشرانه به چرخ‌های عقب دو گیربکس 6 سرعت دستی و 9 سرعت اتوماتیک را ارائه کرده است که گیربکس دستی از لانچ کنترل پیشرفته بهره می‌برد و همراه با میل‌گاردان فیبر کربنی کامپوزیتی قابل سفارش است. نیسان Z مدل 2023 برای رقابت با سوپرا از هندلینگ خوبی بهره خواهد برد و به همین دلیل نیسان برای آن کمک‌فنرهای جدیدی در نظر گرفته که نسبت به ۳۷۰Z قطر بیشتری دارند. همچنین سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناقی خودرو نیز به هندسه جدیدی مجهز شده است. ضمن این که استحکام بدنه ارتقا پیدا کرده و سیستم فرمان برقی نیز در پیچ‌ها باعث افزایش 13 درصدی پرفورمنس خودرو خواهد شد.

نیسان Z مدل 2023

مدل‌های نیسان Z مدل 2023 که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند به دو حالت رانندگی استاندارد و اسپرت مجهز شده‌اند که حالت دوم باعث بهبود کنترل شتاب‌گیری خواهد شد، صدای فعال را افزایش داده و تنظیمات سیستم کنترل پویایی را روی اسپرت قرار خواهد کرد. این خودرو از ترمزهایی با کالیپرهای آلومینیومی 4 پیستونه در جلو و 2 پیستونه در عقب نیز سود می‌برد.

نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023 در دو مدل اسپرت و پرفورمنس قابل سفارش خواهد بود که نیسان برای نسخه پرفورمنس رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ در جلو و ۲۷۵ در عقب و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در نظر گرفته است. همچنین یک نسخه تولید محدود نیز با نام Z Proto Spec عرضه می‌شود که از کالیپرهای ترمز زرد رنگ، رینگ‌های برنزی رنگ و صندلی‌های چرمی با تریم و دوخت زرد بهره می‌برد. قرار است این نسخه فقط در تعداد 240 دستگاه به تولید برسد.

نیسان Z مدل 2023

در کابین این کوپه اسپرت نیز شاهد همان رویکرد کلاسیک هستیم. از ویژگی‌های کابین می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی استاندارد به همراه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی در نسخه اسپرت و ۹ اینچی در نسخه پرفورمنس اشاره کرد. بالای این نمایشگر نیز همانند ۲۴۰Z، سه آمپر گرد آنالوگ نصب شده که نشان‌دهنده بوست توربو، سرعت توربین توربو و ولتاژ خواهند بود. مشتریان می‌توانند یکی از 3 محیط رنگی مختلف شامل گرافیتی، آبی و قرمز را سفارش دهند.

نیسان Z مدل 2023

قیمت رسمی نیسان Z مدل 2023 هنوز مشخص نشده، اما در مراسم رونمایی برای آن قیمت پایه حدود 40 هزار دلار اعلام شده است. این کوپه اسپرت نیسان از بهار سال 2022 میلادی در نمایندگی‌های بازار آمریکا به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*