تبلت گلکسی Tab S8

سری تبلت گلکسی Tab S8 از تراشه Snapdragon 898 استفاده خواهد کرد

به تازگی شایعات جدیدی از سری تبلت گلکسی Tab S8 منتشر شده که خبر از مجهز بودن این محصولات به پردازنده Snapdragon 898 را می‌دهد.

دو ماه پیش بود که اطلاعات زیادی از مشخصات فنی سری تبلت گلکسی Tab S8 به بیرون درز پیدا کرد که خبر از سه مدل مختلف با نام‌های S8، Vanilla و S8 Ultra می‌داد. طبق شایعات مدل معمولی وانیلی از شارژر 45 واتی پشتیبانی می‌کند. در واقع طبق گزارش منابع موثق، هر سه مدل از این نوع شارژر پشتیبانی خواهند کرد و حتی ممکن است که دو مدل گران قیمت، پا را فراتر هم بگذارند.

گفته می‌شود که این محصولات قادر به تحمل 10 وات در 4.5 آمپر هستند که مشابه مدل قبلی، یعنی Galaxy Tab S7 است. با اینکه تبلت‌ها، باتری بزرگتری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، وجود فست شارژ 40 وات یا بیشتر در این محصولات، یک ویژگی نادر به حساب می‌آید. شایان به ذکر است که مدل تب اس 8 پلاس  احتمالا دارای باتری 10,090 میلی آمپر در ساعتی است و مدل اس 8 اولترا توسط باتری 11,500mAh تغذیه می‌شود. مدل معمولی وانیلی هم کوچکترین باتری با ظرفیت 8,000mAh را خواهد داشت.

اما حالا شایعات جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند این سه محصول از پردازنده مورد انتظار Snapdragon 898 استفاده خواهند کرد و احتمالا به همین دلیل است که سری تبلت گلکسی Tab S8 با تاخیر عرضه می‌شود. همانطور که می‌دانید از عرضه دو مدل Tab S7 بیش از یکسال می‌گذرد و تراشه اسنپدراگون 898 هم احتمالا تا دسامبر 2021 یا حتی ژانویه 2022 به مرحله تولید انبوه نرسد.

یکی دیگر از مواردی که در گزارش‌های جدید مورد تاکید قرار گرفته، عدم استفاده شرکت سامسونگ از تراشه Exynos 2200 است که تولیدی خود سامسونگ محسوب می‌شود. گفته می‌شود این ریز تراشه گرافیکی که روی تراشه اسنپدراگون قرار می‌گیرد از چیپ ست گرافیکی AMD RDNA قدرتمند تر است و این بازده بیشتر گرافیکی در تبلت‌های صفحه بزرگ به شدت به کار خواهد آمد. اما متاسفانه این محصول هم هنوز آماده عرضه نیست.

انتظار می‌رود که سری Galaxy Tab S8 در کنار گوشی پرچمدار گلکسی S22 روانه بازارهای جهانی شود. این دو محصول از جدیدترین رابط کاربری سامسونگ، یعنی One 4.0 به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کنند.