پروژه والت ، کامپیوتر کوچک گوگل برای رمزگذاری و انتقال امن اطلاعات

یکی دیگر از محصولات جالب گوگل در کنفرانس I/O امسال ، کامپیوتری کوچک در ابعاد یک میکرو اس دی است.این کامپیوتر کوچک که پروژه والت (Project Vault) نام گذاری شده است با اتصال به گوشی ، تبلت یا کامپیوتر افراد قادر است اطلاعات آنها را تا حدی رمز گذاری کند که حتی سازمان NSA آمریکا نیز نتواند به آن نفوذ کند !

google-io-2015-5508به گفته گوگل ، استفاده از این پروتکل ارتباطی نیازمند حضور والت در هر دو دستگاه ارتباطی است. گوگل می‌گوید که این دستگاه می‌تواند ویدیوهای شما را نیز رمزنگاری کند و به این ترتیب شما را از پسورد بی‌نیاز کند. گوگل SDK مربوط به والت را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و از آن‌ها خواسته که برای این محصول اپلیکیشن تولید کنند.

اگرچه این محصول ممکن است در آینده مورد توجه مصرف کنندگان معمول بازار نیز قرار گیرد، اما گوگل می‌گوید که هدف اولیه این محصول مشتریان شرکتی خواهند بود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا نیازمند روش‌های ارتباطی امن هستند و والت می‌تواند نقش ویژه ای را در این میان بازی کند.

با وجود جثه کوچگ، پروژه والت در درون خود یک پردازنده ARM، چیپ NFC و یک آنتن دارد. سیستم عامل اختصاصی آن نیز Real Time Operating System یا به اختصار RTOS معرفی شده که به ادعای گوگل قابلیت‌های رمزنگاری پیشرفته‌تری را در خود جای داده است.

منبع : Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*