فروش گلکسی زد فولد 3

میزان فروش گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها است

سامسونگ چندی پیش از Galaxy Z Fold 3 و Flip 3 با امکانات و ويژگی‌های جذاب رونمایی کرد. میزان فروش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در این مدت فوق‌العاده بوده است.

سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد خود از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 رونمایی کرد و همان روز (۲۰ مرداد ماه) نیز پیش فروش این دستگاه‌ها آغاز شد.

میزان فروش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این مدت استقبال بسیار خوبی از هر دو دستگاه شده است و تخمین زده می‌شود که تاکنون حدود ۴۵۰ هزار عدد گوشی از این دو مدل در کره جنوبی فروش رفته باشند. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فرصت پیش خرید، این میزان به ۶۰۰ هزار عدد نیز برسد.

البته این ارقام مربوط به نسخه‌های عرضه شده از طریق اپراتور‌های مخابراتی هستند و در صورت محاسبه تمامی موارد پیش فروش شده ممکن است این میزان به ۸۰۰ هزار عدد نیز برسد.

فروش گلکسی زد فولد 3

سامسونگ اعلام کرده بود که پنجم شهریور ماه گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را به صورت رسمی در بازار عرضه خواهد کرد. این در حالی است که برخی از خریداران گوشی‌های خود را دریافت کرده‌اند.

میزان پیش فروش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 افزایش قابل توجهی را نسبت‌ به سال‌ قبل نشان می‌دهد. سال گذشته کاربران کره‌ای تنها ۸۰ هزار عدد گلکسی زد فولد 2 را در مدت مشابه سفارش دادند. جالب است که میزان فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ تا به اینجای کار ۲ برابر سری گلکسی اس 21 و ۱.۵ برابر گلکسی نوت 20 بوده است.

گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 جذابیت خاصی در میان قشر جوان داشته‌اند، زیرا ۴۹ درصد از سفارشات ثبت شده برای مدل فولد توسط افراد ۲۰ تا ۳۹ سال صورت گرفته است و همین گروه سنی ۵۷ درصد از سفارشات مربوط به فلیپ را نیز ثبت کرده‌اند. همچنین به ترتیب ۴۲ و ۳۹ درصد از سفارشات ثبت شده برای گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به گروه سنی ۴۰ تا ۵۹ سال تعلق داشته است.

البته قیمت این دو گوشی تاشو هنوز برای بسیاری از کاربران قابل قبول نیست. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی زد فولد 3 در کره جنوبی حدود ۱۸۰۰ دلار قیمت دارد و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۱۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد. گلکسی زد فلیپ 3 نیز با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلاری عرضه شده است.

فروش گلکسی زد فولد 3 / زد فلیپ 3

البته به مروز زمان شاهد کاهش قیمت قطعات مورد استفاده برای گوشی‌های تاشو خواهیم بود و همین نیز به این گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

سامسونگ قیمت مدل پایه گلکسی زد فولد 3 را در کره نسبت به نسل قبلی (زد فولد 2) ۱۶.۶ درصد کاهش داده است. البته گلکسی زد فلیپ 3 کاهش قیمت بیشتری را نسبت مدل قبلی خود تجربه کرده است. قیمت فروش گلکسی زد فولد 3 در آمریکا با کاهش ۲۰۰ دلاری نسبت به سال گذشته همراه بوده است و زد فلیپ 3 نیز کاهش ۴۰۰ دلاری را به خود دیده است.

Drew Blackard، معاون مدیریت بخش محصولات موبایلی سامسونگ الکترونیکس در آمریکا پیش از برگزاری رویداد آنپکد به قیمت گذاری گوشی‌های جدید این شرکت و تلاش برای جا انداختن گوشی‌های تاشو در میان کاربران اشاره کرد. وی در این رابطه گفت: «ما واقعا فکر می‌کنیم که به قیمتی رسیده‌ایم که می‌تواند سری گوشی‌های تاشو Z را به محصولی رایج در میان مردم تبدیل کند. ما می‌خواستیم مطمئن شویم که در هیچ بخشی از جمله مقاوت دستگاه هیچگونه پسرفتی را شاهد نباشیم.»

فروش گلکسی زد فولد 3

علیرغم کاهش قیمت فروش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، سامسونگ گوشی‌های تاشو خود را مقاوم‌تر ساخته است و شاهد اضافه شدن تاییدیه IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب به آنها هستیم. هر دو گوشی می‌توانند بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب حضور داشته باشند.

همچنین Galaxy Z Fold 3 از فریم آلومینیومی خاصی بهره می‌برد که نسبت به گذشته ۱۰ درصد مقاوم‌تر است. علاوه بر اینها، پشتیبانی از قلم اس پن نیز به این دستگاه اضافه شده است.

در رابطه با گلکسی زد فلیپ 3 نیز باید گفت که این گوشی از بهترین نسخه گوریلا گلس بهره می‌برد. شرکت کره‌ای در نسل قبلی گلکسی زد فلیپ از گوریلا گلس 6 استفاده کرده بود؛ اما میزان مقاومت گوریلا گلس ویکتوس ۵۰ درصد بیشتر است.

فروش گلکسی زد فولد 3 / زد فلیپ 3

سامسونگ همچنین در ساخت لولا این گوشی از Armor Aluminium بهره گرفته است که قوی‌ترین آلومینیوم استفاده شده در دستگاه‌های این شرکت است. البته نباید فراموش کنیم که زد فلیپ 3 دارای اسپیکر استریو است؛ چیزی که نسل قبل از آن بی‌ بهره بود.

هرچند که بسیاری از کاربران دوست داشتند از باتری بزرگتری در گلکسی زد فلیپ 3 استفاده شود؛ اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و از همان باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری نسل قبل در این گوشی استفاده شد. نرخ تازه‌سازی بالای نمایشگر و پردازنده اسنپدراگون 888 نیز باعث عملکرد نه چندان خوب این گوشی در تست باتری شده‌اند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره میزان فروش گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 چیست؟