برند می

شیائومی برند می / Mi را از گوشی‌های خود حذف خواهد کرد

شرکت شیائومی که این روزها به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی در جهان تبدیل شده است قصد دارد برند می – Mi را از گوشی‌های خود حذف کند.

اکثر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند به جز اپل از یک برند خاص برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. این قضیه مخصوصا برای شرکت‌هایی همچون سامسونگ که در سایر زمینه‌ها نیز فعالیت دارند، صدق می‌کند. البته شرکت‌هایی نیز همچون وان پلاس هستند که ترجیح می‌دهند همانند اپل از نام خودشان در کنار یک عدد استفاده کنند. تغییر نام کار رایجی نیست؛ اما شیائومی می‌خواهد برند می را از گوشی‌های خود حذف کند.

خداحافظی با برند می

این تصمیم شیائومی از آنجایی تعجب برانگیز است که دیگر تقریبا تمامی کاربران در سرتاسر جهان گوشی‌های این شرکت را با برند Mi می‌شناسند.

البته شیائومی هنوز به جایگاهی مشابه با اپل و سامسونگ نرسیده است. این دو شرکت بزرگ بیش از یک دهه است که بازار گوشی‌های هوشمند را تحت سیطره خود دارند. اما شرکت چینی نیز در برخی از بازار‌ها از دو رقیب قدرتمند خود پیشی گرفته و یا به‌ آنها نزدیک شده است. بنابراین منطقی است که بخواهد جایگاه برند خود را در بازارهای مختلف تحکیم کند.

برند می / شیائومی میکس 4

شیائومی بیش از ۱۰ سال است که از برند می برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. سابقه این برند بسیار بیشتر از برند ردمی (Redmi) است. البته خیلی از افراد دقیقا متوجه ارتباط Mi با شیائومی نمی‌شوند و همین نیز شرکت چینی را به فکر وا داشته است تا برای همیشه با این برند خداحافظی کند.

شرکت پیشتاز چینی اینکار را با معرفی گوشی شیائومی میکس 4 آغاز کرد. در صورتی که شیائومی می‌خواست روند سابق را ادامه دهد باید گوشی بالا رده خود را با نام Mi Mix 4 روانه بازار می‌کرد. آنها همچنین در پاسخ به وب‌سایت XDA Developers اعلام کردند که قصد دارند استراتژی نامگذاری جدید خود را برای محصولات آتی نیز ادامه دهند.

بدین ترتیب احتمالا شیائومی می 11T با نام شیائومی 11T روانه بازار خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی درباره ردمی و پوکو که از برند‌های زیر مجموعه این شرکت هستند، نشده‌ است و می‌توان گفت که احتمالا بدون تغییر به کار خود ادامه خواهند داد.

البته این تنها یک تغییر نام ساده نیست بلکه نشانه ایمان آوردن این شرکت به قدرت نام Xiaomi است. هرچند که هنوز معلوم نیست شیائومی بتواند جایگاه خود را حفظ کند؛ اما پیشی گرفتن از سامسونگ و اپل در برخی از بازار‌ها حتی برای یک فصل نیز کافی بود تا توجهات زیادی معطوف به این برند شود. همه اینها در حالی است که شیائومی حتی وارد بازار بزرگ و مهم آمریکا نشده‌ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*