سقوط هواپیمای خورشیدی Solar 50 گوگل

به گزارش بلومبرگ ، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری ( ۱ می ۲۰۱۵ ) هواپیمای خورشیدی Solar 50 شرکت گوگل که برای انجام پرواز آزمایشی از یک باند پرواز اختصاصی در نیومکزیکو برخاسته بود، اندکی پس از تیک آف دچار سانحه گردید. هواپیمای خورشیدی گوگل برای ارائه ارتباط اینترنتی از طریق جو استروتسفر در نظر گرفته شده و یک هواپیمای بدون سرنشین به شمار می رود. خوشبختانه سانحه سقوط در منطقه غیر مسکونی رخ داده و تلفات جانی در پی نداشته است با این حال انجمن ملی امنیت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرده تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه انجام خواهد داد.

هواپیمای بدون سرنشین گوگل، انرژی خود را از نور خورشید تامین می کند و پنل های خورشیدی در تمامی سطح بدنه آن دیده می شود. فاصله دو سمت بال در حدود ۵۰ متر است و مهندسین طراح، تمام تلاش خود را برای کاهش وزن آن به کار بستند تا انرژی کمتری برای حرکت دادن آن مصرف شود.

google-Solar-50-1

گوگل بعد از خرید شرکت Titan Aerospace توانست این پهباد ۵۰ متری را بسازد تا استارت این پروژه را کلید بزند. یکی از سخنگویان گوگل، درباره سقوط این هواپیما گفته:

با وجود بروز مشکل در آزمایش اولیه، به پرواز درآوردن‌ هواپیماهای خورشیدی را برای گسترش ارتباطات امری محتمل می‌دانیم. هر تکنولوژی جدیدی که بخواهد بنا نهاده شود، موانعی بر سر راه خود ایجاد می‌کند و غلبه بر آن موانع، جزیی از آن پروژه است.

گوگل به تازگی از موفقیت آمیز بودن پروژه Loon که یک بالون برای ارائه اینترنت است، خبر داده و طبق آزمایشات انجام شده، محدوده پروازی آن نیز افزایش یافته است. بالن گوگل که پیش از این مسافتی معادل ۵۰ مایل را طی می نمود، در حال حاضر می تواند محدوده ۲۵۰ تا ۵۰۰ مایل را تحت پوشش خود قرار دهد. گوگل قصد دارد تا از پروژه های جدید خود برای ارائه اینترنت آزاد در مناطق مختلف جهان مانند امریکای لاتین، آسیا و آفریقا تا سال ۲۰۱۶ بهره برداری کند.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. گوگل همیشه تحسین برانگیزه♥

  2. سلام خسته نباشید
    اینترنت آزاد یعنی چی؟؟