اخبار ضد و نقیض از تاریخ انتشار نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید ، کمپانی مایکروسافت تا کنون در ارتباط با تاریخ انتشار نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ تنها به ذکر کلمه ” تابستان آینده ” بسنده کرده است.همین موضوع باعث شده تا موجی از گمانه زنی ها ، شایعات و اخبار متفاوت از تاریخ انتشار این نسخه از سیستم عامل ویندوز منتشر گردد.عده ای عقیده دارند ویندوز ۱۰ تا چند هفته دیگر یعنی اوایل تابستان منتشر خواهد شد و دسته ای دیگر اواسط تابستان را زمان انتشار نسخه جدید ویندوز تعیین کرده اند.همچنین تصاویری از فروشگاه اینترنتی Newegg لو رفته که تاریخ انتشار ویندوز ۱۰ در آن نهم شهریو ماه ذکر شده است.

دو وب سایت The Verge و WZor، رسانه هایی هستند که تلویحاً یا دقیقاً به تاریخ انتشار سیستم عامل بعدی مایکروسافت اشاره کرده اند.خبرگزاری The Verge اعلام کرده است که این سیستم عامل در انتهای ماه جولای در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت، در حالی که خبرگزاری WZor اذعان کرده است، ویندوز ۱۰ در انتهای ماه جولای در دسترس تولید کنندگان رایانه های شخصی و لپ تاپ ها قرار خواهد گرفت. بدین تریتب شرکت هایی نظیر Dell و Lenovo می توانند رایانه های خود را به سیستم عامل جدید مایکروسافت، مجهز کنند.خبرگزاری The Verge روز ۲۹ جولای را تاریخ عرضه رسمی ویندوز ۱۰ اعلام کرده است.

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت AMD لیسا سو نیز، اشاره هایی به تاریخ انتشار سیستم عامل ویندوز ۱۰ کرده بود و عنوان کرده بود این سیستم عامل در انتهای ماه جولای عرضه خواهد شد.

حالا وبسایت خرده‌فروشی مشهور Newegg امروز به طور ناخواسته قیمت دو نسخه از ویندوز ۱۰ و زمان فروش آن را بر روی وبسایت خود قرار داده است.بر اساس اطلاعاتی که در این فروشگاه اینترنتی درج شده، ویندوز ۱۰ در روز ۳۱ آگوست (یا نهم شهریورماه) برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در کنار این تاریخ یک مثلث هشدار زردرنگ دیده می‌شود که به معنی امکان تغییر این تاریخ در آینده است. این خبر در تضاد با اخبار گذشته است که گفته می‌شد نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در ماه جولای (یک ماه زودتر از آگوست) منتشر خواهد شد.

d3fke578

ویندوز ۱۰ نسخه Home با قیمت ۱۰۹ دلار و نسخه پیشرفته یا Professional آن نیز با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید. یکی از سخنگویان مایکروسافت از تایید اطلاعات درج شده در Newegg خودداری کرده و تنها گفته که طبق قول قبلی ویندوز ۱۰ در تابستان جاری میلادی منتشر خواهد شد.

fohmwwmd

این وبسایت خرده‌فروشی مشخصات پایین‌ترین کامپیوتر اجراکننده ویندوز ۱۰ را نیز منتشر کرده است:

– پردازنده یک گیگاهرتز یا پرسرعت‌تر
– یک گیگابایت رم برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی (ویندوز ۸ در برخی اوقات به سختی بر روی ۲ گیگابایت فعالیت می‌کند.)
– گرافیک‌های پشتیبانی‌کننده از DirectX 9 با درایور WDDM

با توجه به انتشار تاریخ های متفاوت برای انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ به نظر می رسد راهی به جز صبر کردن برای ما باقی نمانده است.

منابع : windowscentral & theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لپ تاپ من ویندوز اصلی هست، امروز پیغام آپگرید به ویندوز ۱۰ برام اومد.
    یه ایمیل خواست، گفته برای دانلود خبر میده