مادربردهای X570 ایسوس

سری جدید مادربردهای X570 ایسوس معرفی شدند

سری جدید مادربردهای X570 ایسوس با قابلیت میزبانی از پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5000 معرفی شدند. در ادامه با مشخصات مادربردهای جدید ایسوس آشنا می‌شویم.

ایسوس، برند اول تولیدکننده مادربرد و کارت گرافیک در دنیا، از چند مدل مادربرد جدید با چیپست X570 رونمایی کرده است که در طی این نوشتار به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت. مادربردهای جدید X570 ایسوس، آماده میزبانی جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5000 هستند تا نهایت کارایی و قدرت را برای شما فراهم کنند.

آشنایی با سری جدید مادربردهای X570 ایسوس

مادربرد ROG STRIX X570-E Gaming WiFi II یک انتخاب خاص برای گیمرها

مادربردهای X570 ایسوس

جدیدترین و با کیفیت‌ترین سخت افزارها در این مادربرد مخصوص بازی به کار گرفته شده است تا شما در میدان بازی قدرتمندتر حاضر شوید. این مادربرد با برخورداری از مدار تغذیه قدرتمند 12+4 فاز دیجیتالی می‌تواند نهایت قدرت پردازنده‌های جدید را برای شما استخراج کند. همچنین با فناوری ProCool II برای کانکتور تامین توان پردازنده، آستانه تحمل و پایداری این بخش تا حد چشمگیری نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

این مادربرد قدرتمند با ویژگی انحصاری Dynamic OC Switcher می‌تواند تا آخرین درصد پتانسل پردازنده‌های AMD Ryzen را برای شما حین پروسه‌های پردازشی به کار گیرد. از دیگر ویژگی‌های این مادربرد نیز می‌توان به صفحه دیباگر Q-Code برای نمایش کد به صورت لحظه ای، نورپردازی RGB و پشتیبانی از حافظه‌های اصلی DDR4 تا حداکثر فرکانس 5100 مگاهرتز اشاره کرد. همچنین ایسوس برای نصب آسان و بدون نیاز به استفاده ابزار برای نصب SSD از پیج‌های از پیش نصب شده Q-Latch استفاده کرده که به کمک آن می‌توان با یک دست و بدون نیاز به ابزاری به راحتی درایوهای ذخیره ساز جامد M.2 را بر روی مادربرد نصب کرد.

مادربردهای X570 ایسوس

یکی از جذابیت‌های ویژه این مادربرد مربوط به بخش اتصلات است. این مادربرد با برخورداری از شبکه بی سیم WiFi6E با ظرفیت چهار برابر بیشتر، بلوتوث 5.2 و همچنین اترنت‌های 1 گیگابیت و 2.5 گیگابیت، طیف گسترده ای از راهکارهای ارتباطی را برای شما فراهم کند. همچنین این مادربرد از درگاه‌های USB 3.2 Gen 3 Type A و Type C اشاره کرد.

مادربرد ROG STRIX X570-E Gaming WiFi II از یک کدک صوتی قدرتمند ROG SupremeFX S1220A استفاده می‌کند که یک آمپلی فایر از پیش بر روی آن تعبیه شده و نرخ سیگنال به نویز آن به 120 دسیبل می‌رسد. همچنین با به کارگیری با کیفیت ترین درگاه‌های اتصال 3.5 میلی متری و فناوری حذف نویز دوگانه، این مادربرد همیشه صدای شما را در مکالمات حین بازی و یا کنفرانس‌های آنلاین به صورت شفاف و رسا انتقال می‌دهد. اما این تمام ویژگی‌های بخش صوتی نیست، بلکه این مادربرد از استاندارد DTS تجربه بهتر صداهای سه بعدی و همچنین درگاه S/PDIF برای اتصال به اسپیکرهایی با ورودی دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

مادربردهای X570 ایسوس

در قسمت پنل جلو پشت نیز، هفت درگان USB 3.2 Gen 2 Type-A و یک پورت Type C دیده می‌شود. هدرهای موجود بر روی برد نیز می‌توانند دو درگاه USB 3.2 Gen 2 از نوع A یا C را ارائه بدهند، اما در صورتی که از استاندارد USB 2 استفاده شود، این بخش می‌تواند از 4 درگاه نیز پشتیبانی کند. همچنین، اگر شما نیز از علاقه‌مندان به نورپردازی RGB هستید، نوارهای نورانی خود را می‌توانید به دو درگاه قابل آدرس‌دهی RGB Gen 2 متصل کنید.

مادربرد ProArt X570-Creator WIFI ساخته شده برای طراحان

مادربردهای X570 ایسوس

ایسوس محصولاتی را برای طراحان تولید می‌کند که در دسته ProArt قرار دارند؛ این شرکت تایوانی جدیدا یک مادربرد جدید نیز از این سری تحت مدل ProArt X570-Creator WiFi معرفی کرده است که یک گزینه کاملا مناسب برای طراحان است. پایداری و امکان دستیابی به نهایت کارایی از جمله مهم ترین موارد قابل توجه این مادربرد است. این محصول تازه نفس مناسب برای طراحان CAD و CAM، هنرمندان طراحی جلوه‌های سه بعدی و همچنین تولید کننده محتواهای ویدیویی است.

همه طراحان با فایل‌های حجیمی از پروژه‌های خود در حال کار کردن هستند که جا به جایی سریع آنها همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی این دسته از افراد است. مادربرد ProArt X570-Creator WiFi با برخورداری از یک درگاه اترنت 10 گیگابیتی با حداکثر سرعت جا به جایی 1.2 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند قابل توجهی را برای انتقال داده‌های شما ارائه می‌دهد. این در حالی است که با درگاه دوم اترنت 2.5 گیگابیتی نیز می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. این مادربرد از اتصالات بی سیم بلوتوث 5.2 و WiFi 6E پشتیبانی می‌کند تا به راحتی طیف گسترده ای از تجهیزات جانبی بی سیم را به توان به این مادربرد متصل کرد.

مادربردهای X570 ایسوس

حرفه‌ای‌ها همیشه به صدا توجه می‌کنند؛ داشتن یک صدای غنی، شفاف و کاملا رسا با کدک صوتی S1220A بر روی این مادربرد قابل شنیدن است. علاوه بر این، با فناوری Auto-Sensing برای تشخیص پارامتر هدفون‌های سیمی متصل شده، آمپلی فایر موجود در کارت صدا، خازن‌های با کیفیت ژاپنی و فناوری حذف نویز دوگانه همیشه یک صدای با کیفیت و البته بدون نویز را در مکالمات کاری و یا گفتگو با همکاران خودتان خواهید داشت.

استفاده از این مادربرد همانند به کارگیری یک دپارتمان و یا یک شبکه کاری قدرتمند است، زیرا شاهد حضور نرم افزاری ASUS Control Center Express برای دسترسی ریموت و مدیریتی بر روی این مادربرد هستیم. از سوی دیگر، نرم افزار ProArt Creator Hub ایسوس تمامی جزئیات در مورد پردازش کاری سیستم شما، بهینه سازی و همچنین امکان کالیبره کردن رنگ مانیتورهای سازگار را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین در بخش Task Group این نرم افزار به راحتی می‌توانید فایل‌های مربوط به پروژه‌های کاری خود را تعریف کنید و در نهایت به جای جستجوی طولانی در بین فایل‌های خود، تنها با یک کلیک دست به کار شوید و پروژه‌های کاری خود را آماده کنید.

مادربردهای X570 ایسوس

درگاه اترنت دوگانه اترنت 1.2 گیگابیتی و 2.5 گیگابیتی ، Thunderbolt 4 USB-C با پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه با امکان شارژدهی 15 وات، درگاه USB 3.2 Gen 2، چهار درگاه USB 3.2 Gen1، را در بخش اتصلات این مادربرد می‌توان پیدا کرد. برای بخش بی سیم نیز شبکه WiFi 6E و بلوتوث 5.2 نیز مجددا بر روی این مادربرد از پیش نهادینه شده است تا راهکاری سریع و بروز برای اتصالات بی سیم کاربر فراهم شود.

از جمله ویژگی‌های سخت افزاری دیگر این مادربرد می‌توان به مدار تغذیه قدرتمند 2+14 فاز تماما دیجیتالی، فناوری ProCool II برای افزایش آستانه تحمل کانکتور تامین توان پردازنده، هیت سینک‌های بزرگ آلومینیومی برای دفع دمای تولید شده از سوی المان‌های مهم و همچنین Q-Latch برای نصب آسان و بدون نیاز به ابزار M.2 SSD برای این مادربرد اشاره کرد.

مادربرد TUF Gaming X570-Pro WiFi II جان سخت و قدرتمند

مادربردهای سری TUF Gaming ایسوس همیشه محصولاتی با دوام، قدرتمند و البته خوش قیمت هستند. ایسوس نیز یک مدل جدید از این سری را به نام TUF Gaming X570-Pro WiFi II معرفی کرده است که از درگاه PCIe 4.0 برای سازگاری کامل با کارت گرافیک‌های جدید و همچنین ذخیره‌سازهای پرسرعت امروزی برخوردار است.

این مادربرد قدرتمند و بادوام از یک شبکه اترنت 2.5 گیگابیتی، شبکه بی سیم WiFi 6E، هدر RGB برای وصل کردن دیودهای نورپردازی و امکانی شخصی سازی آنها، بلوتوث 5.2 و همچنین فیلتر دوگانه حذف نویز از صدای ضبط شده برخوردار است.

این محصول علاوه بر توانایی کامل برای میزبانی تمامی پردازنده‌های جدید AMD Ryzen برای در اختیار داشتن تمام قدرت، از یک تراشه صوتی گیمینگ نیز برخوردار بوده که مدل آن ALC897 است. این کدک صوتی با کیفیت صدایی شفاف و غنی را در اختیار شما می‌گذارد تا صدای پای دشمنان و هر جزئیاتی از بازی را به خوبی بتوانید بشنوید.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه