افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر Region

آموزش افزایش سرعت آیفون های قدیمی اپل با یک روش ساده

کاربران چینی روشی بسیار ساده و سریع را برای افزایش سرعت آیفون های قدیمی اپل پیدا کرده‌اند. همانطور که می‌دانید، اپل سرعت آیفون‌های کهنه خودش را کند می‌کند.

رسوایی تخریب باتری و کاهش عملکرد آیفون‌های اپل را به یاد میاورید؟ این اتفاقی بود که باعث شد اپل به ناچار باتری آیفون‌های آسیب دیده کاربران را به صورت رایگان تعویض کند. اما در اینجا ما راه حل بسیار ساده و بدون دردسری را به شما یاد خواهیم داد که می‌توان از آن برای افزایش سرعت آیفون های قدیمی اپل استفاده کرد.

افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر Region

کاربران چینی گزارش داده‌اند که با تغییر موقعیت مکانی گوشی آیفون خود به فرانسه، باعث سریع‌تر شدن عملکرد iOS در آیفون قدیمی خود شده‌اند. این عملکرد سریع‌تر بعد از تغییر Region گوشی آیفون به فرانسه، به خاطر شکایت فرانسه از اپل بابت کاهش فرکانس پردازش گوشی‌ها بوده است. این یعنی اپل نمی‌تواند فرکانس آیفون‌های قدیمی که در کشور فرانسه استفاده می‌شوند را پایین بیاورد.

نحوه تغییر Region در آیفون

برای تغییر Region گوشی خود به کشور فرانسه، ابتدا وارد صفحه تنظیمات (Settings) آیفون خود شوید، سپس وارد بخش General شوید، گزینه Language & Region را لمس کنید و در نهایت Region را به کشور فرانسه تغییر دهید. بعد از تغییر موقعیت مکانی، گوشی شما یک مرتبه ریست خواهد شد. بعد از روشن شدن گوشی، اکنون متوجه افزایش پیدا کردن سرعت گوشی خود خواهید شد.

افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر Region

کمپانی اپل عمداً سرعت و عملکرد آیفون‌های قدیمی‌تر را به منظور جلوگیری از کاهش زود هنگام عمر باتری، کند می‌کند. این کاهش عملکرد یعنی آیفون شما در اجرای برنامه‌ها کندتر خواهد شد. در حالی که اپل مجبور شد بابت این کار به دولت فرانسه جریمه پرداخت کند، اما همچنان در سایر کشورها آزادانه اقدام به کاهش عملکرد گوشی‌های قدیمی خود می‌کند.

گرچه در برخی کشورها اپل جریمه‌ای بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی نپرداخته است، اما گزینه‌ای را در اختیار کاربران قرار داده که می‌توانند میزان سلامت باتری گوشی آیفون خود را بررسی کنند تا در زمان لازم بتوانند با تعویض باتری، عملکرد آن را بهبود ببخشند.

به مبحث اصلی خودمان، یعنی افزایش سرعت آیفون های قدیمی برمی‌گردیم. برخی از کاربران چینی به صورت اتفاقی با تغییر موقعیت مکانی گوشی خود به فرانسه متوجه روان‌تر و سریع‌تر شدن گوشی خود شده‌اند. در این گزارش آمده است که حتی عملکرد آیپدها نیز با تغییر موقعیت آن‌ها به فرانسه سریع‌تر و روان‌تر می‌شود.

به همراه این گزارش تصویری از بنچمارک گوشی آیفون ۷ را قبل و بعد از تغییر موقعیت مکانی این گوشی به کشور فرانسه مشاهده می‌کنید که به وضوح افزایش چند هزار امتیازی در این گوشی را نشان می‌دهد. این تغییر چشمگیری در عملکرد تنها با یک تغییر موقعیت ساده است! امتیاز کسب شده توسط این گوشی پیش از تغییر موقیت برابر با ۲۸۶.۶۳۲ بوده است، در حالی که بعد از تغییر موقعیت امتیاز آن به ۲۹۸.۳۲۱ تغییر پیدا کرده است. تغییر امتیاز پردازشگر گرافیکی (GPU) ناچیز بوده است، اما وقتی امتیاز کسب شده توسط پردازنده مرکزی (CPU) این گوشی قبل و بعد از تغییر موقعیت را بررسی می‌کنیم، متوجه اختلاف امتیاز زیادی می‌شویم.

وقتی در یک مدل آیفون ۱۲ پرو موقعیت مکانی به فرانسه تغییر پیدا کرده، امتیازهای بنچمارک قبل و بعد از آن تغییری را نشان نمی‌دهد. این یعنی اپل فقط عملکرد آیفون‌های قدیمی‌تر را کند می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*