فایل ISO ویندوز ۱۱

فایل ISO ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های ناسازگار نصب می‌شود

شرکت مایکروسافت رسماً تأیید کرد که فایل ISO ویندوز ۱۱ را می‌توانید به صورت دستی روی کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های ناسازگار نصب کنید.

مایکروسافت، غول نرم افزار جهان اعلام کرده است، کاربران کامپیوترهای قدیمی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت دستی فایل ISO ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتر خود نصب کنند. بنابراین مایکروسافت دیگر جلوی هیچ کاربری را برای ارتقاء سیستم عامل کامپیوترش نمی‌گیرد؛ اگر چه این بدان معنا نیست که بتوانند مثل کاربران عادی کامپیوتر خود را آپدیت کنند. این اطلاعیه روز جمعه در یک پست وبلاگی منتشر شد و مطمئناً باعث خوشحالی طیف گسترده‌ای از کاربران نسخه فعلی ویندوز شده است.

با این حال حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ همچنان بدون تغییر مانده است. وقتی کامپیوتر شما شرایط اولیه نصب را داشته باشد، حتی اگر سیستم شما از یک پردازنده قدیمی برخوردار باشد که واجد شرایط نباشد هم می‌توانید سیستم عامل کامپیوتر خود را به نسخه بعدی ویندوز ارتقاء بدید. شما ابتدا باید فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنید و سپس آن را به صورت دستی روی سیستم خود نصب کنید.

جدیدترین فهرست منتشر شده از حداقل سیستم مورد نیاز نصب Windows 11 نشان می‌دهد که کامپیوتر شما نیازمند قدرت‌گیری از یک پردازنده نسل هشتمی اینتل یا جدیدتر از آن است. اما اگر خودتان ریسکش را می‌پذیرید، می‌توانید آن را روی سیستم قدیمی‌تر خود نیز نصب کنید. گذشته از اینکه به پردازنده نسل هشتمی اینتل نیاز است، معماری پردازنده شما باید ۶۴ بیتی با فرکانس ۱ گیگاهرتزی باشد و حداقل دارای ۲ هسته یا بیشتر، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی باشد.

مایکروسافت پردازنده‌هایی که می‌توانند از سیستم عامل جدید ویندوز پشتیبانی کنند را وسعت بخشیده و حالا شامل پردازنده‌های سری Intel Core-X، سری Xeon W و مدل Intel Core 7820HQ می‌شوند. این پردازنده‌ها اکنون به صورت رسمی پشتیبانی کننده از ویندوز ۱۱ هستند. البته هنوز هم تعداد زیادی از پردازنده‌ها، از پشتیبانی ویندوز جدید مایکروسافت محروم هستند. علاوه بر این، بعید است آپگریدها و آپدیت‌ها از دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۱ به صورت دستی روی آن‌ها نصب می‌شود پشتیبانی کنند.

دانلود فایل ISO ویندوز ۱۱

بنابراین در حالی که میلیون‌ها کامپیوتر می‌توانند از این فرصت برای نصب دستی ویندوز ۱۱ بهره‌مند شوند، اما برخی دیگر ممکن است از حداقل‌های مربوط به پردازنده و رم برخوردار نباشند و فقط تعداد کمی از آن‌ها بتوانند نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز را نصب کنند. مایکروسافت می‌گوید احتمال کرش کردن سیستم در کامپیوترهای ناسازگار بسیار زیاد است. شما می‌توانید همین حالا فایل ISO نسخه بتا ویندوز ۱۱ را از طریق همین لینک دانلود کرده، روی یک فلش بوتیبل بریزید و سپس روی سیستم خود نصب کنید.

آیا با استفاده از این فایل، ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتر قدیمی خود نصب کرده‌اید؟ اگر موفق به نصب ویندوز ۱۱ از طریق فایل ISO شده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربه خود را با کاربران گجت نیوز هم به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*