درآمد ایران خودرو

درآمد ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۰ به چهار هزار میلیارد رسید

درآمد ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۰ مشخص شد. گزارش مالی این شرکت خودروسازی در ماه گذشته بیانگر کاهش ۲۶ درصدی فروش محصولات بوده است.

گزارش مالی مردادماه شرکت ایران خودرو منتشر شده است. طبق این گزارش، ایران خودرو نسبت به ماه گذشته، 26 درصد افت در تعداد فروش محصولات را تجربه کرده است. البته این شرکت 41.8 درصد رشد میزان فروش در مرداد 1400 نسبت به مرداد سال قبل را هم تجربه کرد.

درآمد 4511 میلیارد تومانی ایران خودرو در مرداد

این شرکت در مردادماه سال جاری تعداد 28177 خودرو را به دست مشتریان رسانده و در نتیجه هم درآمد 4511 میلیارد تومان به دست آورده است. ایران خودرو درآمد 2125 میلیارد تومانی از فروش محصولات پژو کسب کرده است. خودروی دنا با فروش 4035 عددی بیشترین درآمد را برای این خودروساز داخلی به ارمغان آورده است. تعداد فروش خودروی دنا نسبت به تیرماه سال جاری کاهش 26 درصدی داشته است. مقدار فروش رانا با قیمت کارخانه هم 188 درصد بیشتر از ماه گذشته شده است.

ایران خودرو با فروش 44430 خودرو از ابتدای سال مالی تا تیرماه سال جاری، مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در مجموع فروش را به دست آورده است. تا پایان مردادماه این رقم به 22 هزار میلیارد ارتقا خواهد یافت.