صادرات خودروی ترکیه

آمار صادرات خودروی ترکیه به ۵.۵ میلیارد دلار رسید

با توجه به آمار انجمن صادرکنندگان صنایع خودروسازی اولوداغ، صادرات خودروی ترکیه به بیش از ۱۰۰ کشور و رقم ۵.۵ میلیارد رسیده است.

انجمن صادر کنندگان صنایع خودروسازی اولوداغ (OİB) ترکیه اعلام کرده که این کشور به بیش از 100 کشور خودرو سواری ارسال کرده است. ترکیه از بازه زمانی ژانویه تا جولای امسال 16 میلیارد و 376 میلیون و 691 هزار دلار خودرو صادر کرده است که 33.7 درصد از کل صادرات این کشور است. در مدت مشابه سال گذشته این رقم 5 میلیارد و 103 میلیون و 430 هزار اعلام شده است که اکنون با رشد 8 درصدی به 5 میلیارد و 514 میلیون و 97 هزار دلار ارتقا یافته است.

آمار بالای صادرات خودروی ترکیه

این کشور در هفت ماه سال جاری، بیشترین صادرات خود را با 983 میلیون و 608 هزار دلار به فرانسه ارسال کرده است. همچنین صادرات ترکیه به فرانسه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، رشد 18.5 درصدی را تجربه کرده است. ترکیه در هفت ماه سال جاری بعد از فرانسه به کشورهای ایتالیا ۴۳۴ میلیون و ۱۶۸ هزار دلار، آلمان ۵۱۱ میلیون و ۷۶۴ هزار دلار، اسپانیا ۴۷۰ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار، بریتانیا ۴۶۰ میلیون و ۵۸۲ هزار دلار، لهستان ۲۸۴ میلیون و ۵۸۹ هزار دلار، مصر ۲۳۴ میلیون و ۷۸۷ هزار، اسلوونی ۱۹۷ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار و آمریکا ۱۷۹ میلیون و ۶۰۰ دلار خودروی سواری صادر کرده است.

در آخر باید گفت که صادرات ترکیه به کشورهای تونس، عراق، ژاپن، لبنان، پلی‌نزی فرانسه و مولداوی هم افزایش بیش از 100 درصدی را تجربه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*