رجیستری موبایل

رجیستری موبایل حذف نمی‌شود، فقط فرایند آن به شکل کاملا غیرحضوری خواهد بود

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت بر اساس طرح جدید رجیستری موبایل حذف نمی‌شود، فقط فرایند آن به شکل کاملا غیرحضوری خواهد بود.

اخیرا معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد طبق بررسی‌های انجام شده و دستور وزیر ارتباطات مبنی بر حذف فوری فرایند حضوری رجیستری تصمیم بر آن شد تا با تشکیل کارگروهی فرایند رجیستری در مبادی ورودی گمرک حذف شود که با اجرای چنین طرحی رجیستری گوشی به طور کامل غیر حضوری خواهد شد، اما در این بین شائبه‌هایی در خصوص حذف فرایند رجیستری موبایل نیز مطرح شده که واکنش سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی را به همراه داشته است.

رجیستری موبایل حذف نمی‌شود

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص شائبه‌های ایجاد شده گفت فرایندهای رجیستری حذف نمی‌شود و فقط برای بهبود شرایط اصلاح خواهد شد. وی افزود انجام رجیستری در مبادی قانونی به دلیل اظهار گمرکی با صف و گلایه مسافران مواجه شد. ضمن اینکه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب، برخی از مسافرها بدون اطلاع از فرایندهای رجیستری، از الزام رجیستر شدن در گمرک فرودگاهی آگاهی پیدا نمی‌کردند. از این رو تصمیم بر آن شد تا فرایند به گونه‌ای اصلاح شود تا مسافر بدون معطلی در صف و انجام تشریفات غیر ضروری بتواند طرح رجیستری را انجام دهد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در پاسخ به این پرسش که اگر فرآیند رجیستری کاملا غیرحضوری شود، آیا باز هم سودجویان این فرایند را دور نمی‌زنند یا آیا باز هم شاهد خرید و فروش پاسپورت نخواهیم بود، گفت:

یکی از دغدغه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا همین موضوع است که بنا شده در کمیسیون تخصصی در خصوص آن بحث شود. طبیعتا تا جایی که این رویه به نقطه ایده‌آل خودش برسد، سعی و خطاهایی انجام می‌شود، اما سرانجام باید به جایی ختم شود که کمترین بروکراسی و گرفتاری برای مردم ایجاد شود. همچنین یکی از مشکلات این روش، الزام رجیستری موبایل‌های دست دوم بود که مسافر از خارج همراه خودش می‌آورد که در این رویه، قرار است این مسائل حل شود.

عالیان در ادامه با اشاره به اینکه طرح رجیستری موبایل یکی از موثرترین اقدامات دولتی از ابتدای ورود گوشی موبایل طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود گفت انجام واردکنندگان موبایل به شکل دائمی نظرات کارشناسی خود را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک ایران منتقل می‌کند. وی افزود اگر تمام فرایندها به شکل اصولی، سیستماتیک و غیر حضوری صورت پذیرد، شاهد فساد و دور زدن قانون نخواهیم بود. در همین راستا کمیته‌ای برای بررسی شرایط تشکیل شده تا فرایند جدید برای این طرح در نظر گرفته شود، اما زمان اجرای رویه جدید مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*