پلی استیشن ۵

مدل جدید پلی استیشن ۵ ‌از هیت سینک کوچک‌تر و وزن کم‌تری برخوردار است

طبق جدیدترین اطلاعات و اخبار موجود، مشخص شده که کاهش وزن مدل جدید پلی استیشن ۵ به دلیل کوچک شدن اندازه هیت سینک این کنسول پرطرفدار است.

ویدیویی که اخیراً توسط یوتیوبر آستین ایوانز از مدل جدید پلی استیشن ۵ سونی منتشر شده است، نشان می‌دهد که این کنسول چگونه توانسته دوسوم پوند از وزن خود را کاهش دهد. بر طبق تازه‌ترین گزارشات، نسخه جدید این کنسول دارای هیت سینک کوچک‌تری است که به طور طبیعی باعث افزایش دمای داخلی می‌شود؛ ‌اما نیاز نیست خیلی نگران این موضوع باشید.

از این مدل به عنوان نسخه دیجیتال PS5 یاد می‌شود که ۷.۸ پوند وزن دارد؛ در حالی که مدل اصلی ۸.۴ پوند وزن داشت. ویدیوی ایوانز نشان می‌دهد که تمام این کاهش وزن قابل توجه، به علت کوچک شدن هیت سینک است.

در حین بررسی، ایوانز دریافت که این مخزن گرمایش کوچک‌تر به این معنی است که کنسول کمی گرم‌تر عمل می‌کند. با بررسی دریچه‌های خروجی عقب کنسول حین تجربه بازی Astro’s Playroom، او افزایش دما را بین چهار تا پنج درجه سانتیگراد مشاهده کرد و دمای کنسول در نهایت به ۵۸ درجه سانتیگراد رسید.

قبل از نگرانی بابت افزایش دما، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. اولین و مهم‌ترین نکته این است که ما نمی‌دانیم مدل جدید پلی استیشن ۵ تا چه اندازه می‌تواند داغ باشد. ایوانز این نسخه را حین تجربه بازی Astro’s Playroom امتحان کرد که یکی از عناوین PS5 است اما گرافیک فوق‌العاده و جزئیات سنگینی ندارد. برای پی بردن به این موضوع، باید کنسول را با بازی‌های گرافیکی و حجیم به چالش کشید.

اما مهم‌تر از همه این است که در دنیای فناوری، این درجه حرارت اصلاً تعجب‌آور و نگران‌کننده نیست. به عنوان مثال، در کامپیوترهای گیمینگ، پردازنده‌هایی که معمولاً در دمای ۵۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرند و حین اجرای بازی‌های سنگین می‌توانند حرارت بیشتری را ایجاد کنند، بسیار رواج دارند. با این وجود، کاربران پی‌سی می‌توانند از فن‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده استفاده کنند؛ بنابراین اگر نگران حرارت زیاد مدل جدید پلی استیشن ‌‌۵ هستید، به دنبال راه مشابهی باشید.

فارغ از تغییرات در اندازه هیت سینک و کاهش وزن، جدیدترین مدل پلی استیشن ۵ ‌تفاوت چندانی با با نسخه اصلی ندارد. اما یکی دیگر از تغییرات جالب این مدل، استند یا پایه آن است. دیگر برای وصل کردن استند این کنسول نیازی به استفاده از پیچ‌گوشتی نخواهید داشت و می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*