گوشی های هواوی

استفاده از قطعات چینی در گوشی های هواوی دو برابر شده است

تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی از روز‌های اوج خود فاصله بگیرد. حالا شاهد دو برابر شدن استفاده از قطعات چینی در گوشی های هواوی هستیم تا این مشکل رفع شود.

هواوی در ساخت گوشی‌ های خود تا حد زیادی از قطعات و فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کرد و همین نیز باعث شد که تحریم این شرکت توسط دولت ایالات متحده ضربه سنگینی را به کسب و کار گوشی‌ های هوشمند غول فناوری چینی وارد کند.

به گزارش NikkieiAsia، هواوی میزان استفاده از قطعات چینی در گوشی های خود را نسبت به قبل دو برابر کرده است و حالا حدود ۶۰ درصد از قطعات موجود در موبایل‌های ساخت این شرکت ساخت چین هستند.

گوشی های هواوی

وب‌سایت Nikkei با همکاری یک شرکت تخصصی ژاپنی اقدام به کالبدشکافی هواوی میت 40E کرد و در نهایت مشخص شد که حدود ۶۰ درصد از بخش‌های مورد استفاده در این گوشی 5G در چین تولید شده‌اند. این میزان برای مدل میت 30 هواوی به ۳۰ درصد می‌رسید.

البته هواوی همچنان از برخی تراشه‌های مهم ساخت آمریکا که در انبار‌های خود داشته است، استفاده می‌کند که نشان می‌دهد هواوی همچنان در برخی قسمت‌ها وابسته به فناوری‌های آمریکایی است و ممکن است در آینده با مشکلات بیشتری مواجه شود.

جالب اینکه در این کالبدشکافی مشخص شد که بخش زیادی از افزایش در استفاده از قطعات چینی به انتخاب صفحه نمایش تولیدی BOE Technology Group به جای پنل‌های سامسونگ الکترونیکس مربوط بوده است. نمایشگر به تنهایی ۳۰ درصد از ارزش یک گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. از دیگر قطعات چینی مهم در گوشی میت 40E هواوی می‌توان به سوییچ آنتن، تراشه کنترل پاور، حسگر اثر انگشت و باتری اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*