جستجوی پیشرفته در اندروید 12

گوگل در حال کار روی قابلیت جستجوی پیشرفته در اندروید 12 است

گوگل در حال توسعه ویژگی جستجوی پیشرفته در اندروید 12 است. اضافه شدن این قابلیت به Android 12 را می‌توان پاسخ گوگل به درخواست کاربران اندرویدی در چند سال اخیر دانست.

برخی از تولید کنندگان اندرویدی قابلیت جستجوی پیشرفته سیستمی را در محصولات خود گنجانده‌اند؛ اما این ویژگی در هسته سیستم عامل گوگل جایی ندارد. هرچند که بر اساس اخبار منتشر شده، شرایط قرار است با انتشار اندروید 12 تغییر کند.

در واقع نسخه بتا 4 اندروید 12 که برای گوشی‌های پیکسل منتشر شده است از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و اگرچه هنوز جستجوی سیستمی پیشرفته به طور رسمی منتشر نشده و ناقص است، ولی یک خبر خوب برای کاربران اندرویدی محسوب می‌شود.

در حال حاضر این قابلیت از طریق نوار جستجو موجود در منوی برنامه‌ها در دسترس است و ویجت گوگل در صفحه اصلی گوشی، همچنان از موتور جستجوی قدیمی خود بهره می‌برد. شما همچنین می‌توانید گزینه نمایش دادن کیبورد را در نوار جستجو منو فعال کنید تا به محض وارد شدن به منو بتوانید موارد مختلف را تایپ کنید.

دانلود ویدیو

قابلیت سرچ پیشرفته سیستمی اندروید 12 می‌تواند موارد زیر را پوشش دهد:

  • میانبر‌ها (برای برنامه‌ها و مخاطبین)، مخاطبین و مکالمات انجام شده با آنها، تنظیمات (از جمله تاگل‌ها و دیگر گزینه‌های کنترلی)، راهنمایی‌ها

شما می‌توانید در صورت عدم تمایل، هرکدام از دسته‌بندی‌های فوق را از نتایج نهایی حذف کنید.

گوگل ظاهرا می‌خواهد دسته‌بندی‌های دیگری را به این قابلیت اضافه کند؛ اما هنوز آماده نیستند. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، اندروید 12 در مرحله بتا قرار دارد و قابلیت جستجو پیشرفته نیز هنوز نهایی نشده است. کاربران iOS سال‌ها است که از این ویزگی استفاده می‌کنند و حالا نوبت به کاربران اندرویدی رسیده است تا از این قابلیت کاربردی بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خسته نباشی
    این ویژگی به صورت کامل و دقیق و کاربردی در رابط کاربری سامسونگ هست
    برای همینه که بهترین و پیشرفته ترین رابط کاربری دنیا رو سامسونگ داره که بیشتر اوقات گوگل از همین رابط کاربری و امکاناتش در نسحه های بعدی اندروید استفاده میکنه