مریخ نورد استقامت

مریخ نورد استقامت ناسا با موفقیت از سنگ‌های مریخ نمونه برداری کرد + تصاویر

مریخ نورد استقامت ناسا در دومین تلاش خود موفق شد تا از دل سنگ‌های سیاره سرخ نمونه‌برداری کند. استقامت از این عملیات شگفت‌انگیز خود تصاویری را نیز به زمین مخابره کرده است.

مریخ نورد استقامت ناسا که در 18 فوریه 2021 در سطح سیاره مریخ فرود آمد، در تاریخ 6 آگوست طی نمونه‌برداری از سنگ‌های سیاره سرخ با شکست مواجه شد، اما اکنون در دومین تلاش خود توانست فرایند نمونه‌برداری از دل سنگ‌های مریخ را با موفقیت به پایان برساند.

نمونه برداری مریخ نورد استقامت ناسا

مریخ نورد استقامت

مریخ نورد استقامت ناسا با هدف کشف حیات باستانی در سیاره سرخ موفق شد در سطح سنگی روشه (Rochette) حفره بزرگی را ایجاد کند و برای تایید این فرایند نیز تصویری را به زمین مخابره کره است که نشان می‌دهد در دل یک سنگ مریخی حفره بزرگی ایجاد شده است. هرچند تصاویر منتشر شده از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات حکایت دارند، اما محققان این ماموریت اعلام کردند برای تایید آن باید داده‌های بیشتری را دریافت کنند.

مریخ نورد استقامت

همچنین استقامت به تازگی توانست تصویر دیگری را ثبت و به زمین ارسال کند که در آن نمونه‌های ذخیره شده در لوله‌های ذخیره به شکل کامل قابل مشاهده است که تاییدی بر موفقیت‌آمیز بودن فرایند نمونه‌برداری این کاوشگر در سطح مریخ است، اما باز هم محققان این ماموریت تاکید کردند با وجود این که فرایند حفاری و ذخیره نمونه با موفقیت به انجام رسیده اما برای اطمینان بیشتر باید این کاوشگر تصاویر دیگری را به زمین مخابره کند.

کن فارلی (Ken Farley)، دانشمند ماموریت استقامت در خصوص این ماموریت عنوان کرد امیدواریم آوردن این نمونه‌ها به زمین باعث شود تا بتوانیم به سوال‌های متعددی مثل ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی جو مریخ پاسخ دهیم. وی افزود ما امیدواریم بتوانیم علاوه بر نمونه‌ای از سنگ مریخ، از جو آن نیز نمونه‌ای را به زمین منتقل کنیم. گفتنی است تمام نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط این کاوشگر در سال 2026 طی یک برنامه ویژه به زمین منتقل خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*