کاوشگر استقامت

شکست کاوشگر استقامت ناسا در نمونه برداری از مریخ

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد اولین تلاش کاوشگر استقامت در نمونه برداری از سنگ و خاک سیاره مریخ با شکست مواجه شد.

سازمان فضایی ناسا با انتشار بیانیه جدیدی اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد اولین تلاش کاوشگر استقامت برای جمع‌آوری نمونه از سنگ و خاک سیاره مریخ موفقیت‌آمیز نبوده و در محفظه ویژه آن که باید به زمین ارسال شود، هیچ نمونه‌ای وجود ندارد.

جزئیات شکست کاوشگر استقامت در نمونه‌برداری

کاوشگر استقامت

هرچند محفظه نمونه‌برداری این کاوشگر خالی بود، اما طبق اعلام ناسا استقامت توانست با موفقیت یک حفره در سطح مریخ را برای جمع‌آوری نمونه به وجود آورد. در واقع کاوشگر استقامت از 43 لوله نمونه‌برداری تیتانیومی بهره می‌برد و در کنار آنها به یک ابزار حفاری ویژه مجهز شده است که در انتهای بازوی رباتیک 7 فوتی آن جای دارد.

کاوشگر استقامت

این کاوشگر ناسا در ماه فوریه با موفقیت روی سیاره سرخ فرود آمد و در حال حاضر در بستر یک دریاچه خشک شده به نام Jezero Crater در حال فعالیت است تا بتواند از این منطقه دو نمونه جمع‌آوری کند. استقامت پس از جمع‌آوری نمونه‌ها آنها را در یک محفظه ویژه قرار می‌دهد تا در آینده نزدیک آن را به زمین بفرستد.

محموله ارسال نمونه از سیاره سرخ به زمین طی همکاری ناسا با سازمان فضایی اروپا در حال توسعه بوده و طی آن قرار است با ارسال یک فضاپیما به مریخ، نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط استقامت برای بررسی‌های دقیق‌تر به زمین ارسال شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*