مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance معرفی شد؛ قدرتمندترین سدان تولید انبوه مرسدس

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance معرفی شد. این سدان هیبریدی به عنوان قدرتمندترین سدان تولید انبوه این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

مرسدس بنز به صورت رسمی از سدان AMG GT63 S E Performance پرده برداشت که باید آن را قدرتمندترین خودرو تولید انبوه مرسدس دانست؛ چرا که مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance علاوه بر یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو به یک موتور الکتریکی در محور عقب مجهز شده است که باعث می‌شود قدرت این خودرو به 831 اسب بخار و گشتاور آن به 1400 نیوتن‌متر افزایش پیدا کند.

معرفی مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

مهندسان شرکت مرسدس بنز پیشرانه الکتریکی را به شکل یکپارچه را به همراه یک گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی در یک واحد قرار دادند که به شکل دائمی می‌تواند قدرتی برابر با 94 اسب بخار را به تولید برساند، اما حداکثر قدرت آن به شکل موقت و برای 10 ثانیه به 200 اسب بخار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

چنین قوای محرکه قدرتمندی باعث شده تا این سدان آلمانی بتواند از صفر تا 100 را فقط ظرف مدت 2.9 ثانیه طی کند. همچنین حداکثر سرعت مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance نیز 316 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

نیروی موتور الکتریکی توسط یک پکیج باتری 6.1 کیلووات ساعتی پرفورمنس بالا با وزن فقط 89 کیلوگرم تامین می‌شود. مرسدس اعلام کرد این باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند برق را در کمترین زمان انتقال دهند. البته برد الکتریکی این خودرو فقط 12 کیلومتر بوده و این سدان آلمانی به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 8.6 لیتری را به همراه دارد.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

مایع خنک‌کننده غیر رسانا با تکنولوژی بالا یکی از ویژگی‌های مهم پکیج باتری این خودرو محسوب می‌شود که در اطراف تمام 560 سلول باتری‌ها قرار دارد و می‌تواند هرکدام را به شکل جداگانه خنک کند. در واقع حدود 14 لیتر مایع خنک‌کننده به شکل دائمی در اطراف باتری‌ها جریان پیدا می‌کند تا دمای مطلوب 45 درجه سانتی‌گراد را برای آنها فراهم سازد.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

رانندگان با سیستم AMG Dynamic Select برای این خودرو می‌توانند 7 حالت رانندگی مختلف شامل الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، لغزنده و شخصی را انتخاب کنند. حالت لغزنده این خودرو برای رانندگان بسیار جالب خواهد بود؛ چرا که می‌تواند قدرت را کاهش داده و با صاف کردن منحنی گشتاور باعث می‌شود کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده بسیار آسان باشد. این خودرو از سیستم احیای انرژی ترمزها نیز بهره می‌برد که می‌توان آنها را در 4 سطح احیای مختلف تنظیم کرد.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance به شکل استاندارد از سیستم AMG Ride Control+، سیستم تعلیق بادی چند محفظه‌ای با کنترل سطح خودکار و کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها بهره می‌برد. همچنین ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۴۲۰ میلی‌متری و کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب نیز وظیفه توقف این سدان قدرتمند را بر عهده دارند.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

این سدان آلمانی از لحاظ ظاهری نسبت به قبل تغییرات اندکی را تجربه کرده است که از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به نشان‌های E Performance و درگاه شارژ در عقب خودرو اشاره کرد. هرچند این خودروساز آلمانی برای سدان جدید خود رینگ‌های جدید ۲۰ و ۲۱ اینچی را در نظر گرفته است در دو رنگ مختلف قابل سفارش خواهند بود.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

برای مشتریان امکان سفارش پکیج شب AMG یا ترکیبی از پکیج شب و پکیج کربن فراهم شده که باعث خاص‌تر شدن این سدان آلمانی می‌شود. طراحی داخلی این خودرو نیز با تغییرات جزئی همراه بود و از مهم‌ترین تغییرات این بخش می‌توان به ویژگی‌های خاص سیستم هیبریدی اشاره کرد. گرافیک خاص در نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز یکی از این ویژگی‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند جریان قدرت کل سیستم را نشان دهد.

مرسدس بنز AMG GT63 S E Performance

قیمت سدان جدید مرسدس بنز هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما با توجه به این که قیمت پرچمدار قبلی این خانواده یعنی GT63 S حدود 162 هزار دلار است، می‌توان برای این خودرو نیز قیمت حدود 200 هزار دلاری را در نظر داشت. این خودرو به‌زودی در نمایشگاه مونیخ به صورت رسمی پرده‌برداری خواهد شد و تا پایان سال در بازار اروپا و آمریکا نیز به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*