هواوی میت 50

احتمال پشتیبانی گوشی هواوی میت 50 از ارتباط ماهواره‌ ای

پس از آیفون 13، حالا به نظر می‌رسد که گوشی هواوی میت 50 – Huawei Mate 50 نیز از ارتباط ماهواره‌ ای برای ارسال پیامک پشتیبانی می‌کند.

طبق شایعات منتشر شده، گوشی هواوی میت 50 از ارتباط ماهواره‌ ای برای ارسال پیامک، پشتیبانی خواهد کرد.

چند روز قبل اعلام شد که آیفون 13 به‌واسطه‌ی چیپست سفارشی کوالکام X60، از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند اما در ادامه مشخص شد که این پشتیبانی بسیار محدود خواهد بود. در واقع تنها برای پیام‌های اضطراری می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید (حداقل تا آینده‌ی نزدیک).

در همین راستا، یک بخش جدید به اپلیکیشن پیامک‌های آیفون اضافه خواهد شد که کاربران می‌توانند در مواقع خاص، همانند سقوط هواپیما یا غرق شدن یک کشتی به سراغ آن بروند. ضمن اینکه ارتباط ماهواره‌ای مذکور تنها زمانی فعال می‌شود که در منطقه‌ای باشید که راه ارتباطی دیگری وجود ندارد، برای مثال نمی‌توانید در هیچ صورتی تماس تلفنی برقرار کنید.

اما گوشی هواوی میت 50 قرار است استفاده‌ی گسترده‌تری از این قابلیت داشته باشد و طبق شایعات، از سامانه‌ ماهواره‌ای بیدو (Beidou) استفاده می‌کند که به شما اجازه خواهد داد تا حتی زمانی که گوشی سیگنال ندارد، بتوانید از طریق پیامک با دیگران در ارتباط باشید. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا در ارسال پیامک‌ها محدودیتی وجود خواهد داشت یا خیر.

هواوی میت 50

این گوشی پرچمدار که تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده و شیوع کرونا ویروس با تاخیر رو به رو شده، قرار است در نیمه‌ی اول سال 2022 عرضه شود و می‌توان انتظار داشت که شایعه‌ی فوق‌الذکر در نهایت به حقیقت بپیوندد، چرا که سری گوشی‌های پی 40 نیز از سامانه‌ ماهواره‌ای بیدو برای جهت یابی استفاده می‌کردند. هواوی نشان داده که محدودیت‌‎های ایجاد شده از سوی ایالات متحده برای آن‌ها دردسرساز نیست و به کارگیری ارتباط ماهواره‌ ای در هواوی میت 50 می‌تواند آن‌ها را در بازار رقابتی در موقعیت بهتری قرار دهد.

در صورتی که این قابلیت را گوشی جدید هواوی مشاهده کنیم، بدون شک شرکت‌های چینی دیگر هم به سوی استفاده از ارتباط ماهواره‌ای قدم برمی‌دارند.

در حال حاضر، مشخصات هواوی میت 50 به صورت رسمی تایید نشده اما گفته می‌شود که از یک صفحه نمایش اولد 6.8 اینچی، 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و چیپست کایرین 9000 بهره می‌برد. همچنین طبق شایعات، این گوشی از یک باتری حیرت انگیز 7000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد که این مسئله هم باید به صورت رسمی تایید شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*