ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳

بلومبرگ: ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به پیام‌های اضطراری است

در گزارشی ادعا شده بود iPhone 13 به اتصال ماهواره ای مجهز می‌شود. اما حالا می‌گویند ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به پیام‌های اضطراری خواهد بود.

گزارش جدیدی از سوی مینگ چی کو منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون بعدی به ارتباط ماهواره ای مجهز خواهد بود. اما خیلی از انتشار این خبر نگذشته بود که بلومبرگ در تکمیل این گزارش عنوان کرده است که ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ امکانات محدودی خواهد داشت.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که اتصال ماهواره ای به اپراتورهای مخابراتی اجازه ارائه سرویس‌های اینترنت در خارج از مناطق تحت پوشش سرویس را فراهم می‌کند؛ اما اکنون منابع نزدیک به اپل اعلام می‌کنند که این فناوری فقط در مواقع اضطراری کاربردی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اپل با ارائه این فناوری به کاربران آیفون اجازه می‌دهد در مناطقی که آنتن‌دهی وجود ندارد، بتوانند از طریق ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کنند. چنین قابلیتی می‌تواند جان انسان‌ها را در مواقع سخت نجات دهد ولی به گفته یک فرد آگاه، اپل این قابلیت را در آینده به صورت کامل در آیفون‌ها ارائه خواهد کرد.

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ به چه شکل کار می‌کند؟

بلومبرگ اسم این قابلیت مبتنی بر اینترنت ماهواره ای را “Emergency Message via Satellite” نامیده است و می‌گوید به عنوان پروتکل سوم به اپلیکیشن iMessage اضافه خواهد شد و به جای دایره آبی یا سبز در بالای صفحه، این پیام‌های اضطراری با دایره خاکستری مشخص می‌شوند. دومین قابلیت ابزاری برای گزارش موارد اضطراری بسیار مهم مثل سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

اگرچه آیفون بعدی می‌تواند به چنین فناوری مجهز باشد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌توانند تا سال آینده از ارتباط ماهواره ای استفاده کنند. این منبع ناشناس همچنین خاطر نشان کرده است که این ویژگی‌ها عمومی نخواهند بود و حتی ممکن است در دقیقه ۹۰ اپل آن‌ها را حذف کند. به همین خاطر است که نمی‌توان به طور قطع در این مورد نظر داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*