داچیا جاگر 2022

داچیا جاگر 2022 به عنوان نسخه 7 نفره ساندرو استپ وی معرفی شد + مشخصات و امکانات

داچیا جاگر 2022 معرفی شد. این محصول جدید داچیا در واقع نسخه استیشن و 7 نفره ساندرو استپ وی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

داچیا پس از انتشار چند تیزر سرانجام به صورت رسمی از کراس استیشن سه ردیفه جاگر پرده برداشت. داچیا جاگر 2022 شباهت زیادی به ساندرو استپ وی داشته و در واقع باید آن را نسخه استیشن و 7 نفره این کراس هاچ بک رنو محسوب کرد. داچیا محصول جدید خود را ترکیبی از بزرگی و کارایی یک استیشن، جاداری یک مینی ون و جذابیت یک کراس اوور معرفی کرده است. این خودرو 7 نفره بر پایه نسخه کشیده پلتفرم CMF-B توسعه پیدا کرده که نسل جدید ساندرو و لوگان نیز از آن بهره می‌برند.

مشخصات داچیا جاگر 2022

داچیا جاگر 2022

طول داچیا جاگر 2022 حدود 4547 میلی‌متر، عرض آن 1784 میلی‌متر، ارتفاع آن 1632 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2897 میلی‌متر اعلام شده است. در واقع فاصله محوری این خودرو نسبت به ساندرو 293 میلی‌متر بیشتر بوده و طول کلی این خودرو نیز از داستر حدود 206 میلی‌متر بیشتر است. چنین ابعادی نشان می‌دهد باید داچیا جاگر 2022 را تا پیش از معرفی مدل جدید بیگستر به عنوان پرچمدار داچیا و کشیده‌ترین محصول این خودروساز دانست. همچنین این خودرو از سطح زمین حدود 200 میلی‌متر فاصله دارد که برای حرکت در مسیرهای ناهموار بسیار ایده‌آل خواهد بود.

داچیا جاگر 2022

بدنه جاگر 2022 تا ستون B به صورت کامل مشابه ساندرو استپ وی است و برای این خودرو نیز ویژگی‌های کراس اوورها نظیر چراغ‌های Y شکل LED در نظر گرفته شده است، اما از این بخش به بعد طراحی کاملا جدیدی به چشم می‌خورد که توانسته در یک استیشن بلندقامت نمای جذابی را به وجود آورد. از ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به در صندوق بزرگ و تقریبا عمودی، اوورهنگ عقب کشیده و چراغ‌های مشابه استیشن‌های ولوو اشاره کرد. برای این خودرو همچنین ریل‌های سقفی ماژولار نیز در نظر گرفته شده که از حالت طولی به عرضی تبدیل می‌شوند و می‌توان روی آنها تا حدود 80 کیلوگرم بار قرار داد.

داچیا جاگر 2022

کابین جادار با سه ردیف صندلی به عنوان اصلی‌ترین ویژگی داچیا جاگر 2022 محسوب می‌شود که می‌تواند بسیاری از مشتریان را به خرید این استیشن 7 نفره ترغیب کند. در کابین این خودرو 7 بزرگسال به راحتی جای خواهند گرفت و سرنشین ردیف سوم نیز از 855 میلی‌متر فضای سر و 127 میلی‌متر فضای زانو برخوردار خواهند بود. صندلی‌های این خودرو در بیش از 60 ترکیب قابل تنظیم است. بر اساس نوع موقعیت این صندلی‌ها و اگر هر 7 صندلی باز باشند، فضای بار بین 160 تا 213 لیتر در دسترس خواهد بود. این فضا با 5 صندلی به 708 تا 842 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. همچنین با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم می‌توان به فضای بار 1820 لیتری دست پیدا کرد.

داچیا جاگر 2022

داشبورد این استیشن نیز کاملا به ساندرو استپ وی شباهت دارد. از این رو در این بخش 3 نوع نمایشگر مختلف برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده که جایگاه اتصال گوشی هوشمند به جای نمایشگر در پایین‌ترین تیپ تا صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی در بالاترین تیپ را شامل خواهد شد. همچنین بالاترین تیپ این خودرو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، ناوبری، سیستم صوتی با 6 بلندگو و 2 پورت USB بهره می‌برد.

داچیا جاگر 2022

از امکانات ایمنی داچیا جاگر 2022 نیز می‌توان به 6 کیسه هوا و انواع مختلف سیستم‌های کمک راننده نظیر ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، کروز کنترل و محدودکننده سرعت اشاره کرد. همچنین مشتریان این خودرو می‌توانند امکاناتی چون گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، برف‌پاک‌کن اتوماتیک و ترمز پارک برقی را نیز سفارش دهند.

داچیا جاگر 2022

داچیا جاگر 2022 از یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ جدید بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه از مدل استفاده شده در ساندرو کمی قوی‌تر خواهد بود. نیروی تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعت دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد. داچیا برای استیشن 7 نفره یک موتور 1 لیتری دوگانه‌سوز LPG با قدرت 100 اسب بخار را نیز در نظر گرفته است. این نسخه از باک سوخت 40 لیتری و یک مخزن گاز 50 لیتری بهره می‌برد و می‌تواند به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 6.3 لیتری را به همراه داشته باشد. ضمن این که با این نسخه طی هر بار سوخت‌گیری کامل می‌توان تا هزار کیلومتر را پیمود.

داچیا جاگر 2022

از آنجایی که این استیشن 7 نفره با موتور دیزلی به بازار عرضه نمی‌شود، داچیا اعلام کرد برای آن یک نسخه هیبریدی در نظر گرفته که در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و می‌تواند لقب ارزان‌ترین خودرو هیبریدی 7 نفره بازار را به خود اختصاص دهد. ضمن این که این نسخه به عنوان نخستین محصول هیبریدی داچیا نیز محسوب می‌شود. این نسخه از تکنولوژی هیبریدی گروه رنو بهره می‌برد و قوای محرکه آن یک موتور 1.6 لیتری بنزینی تنفس طبیعی، دو پیشرانه الکتریکی، یک گیربکس اتوماتیک و یک پکیج باتری 1.2 کیلووات ساعتی را شامل خواهد شد.

داچیا جاگر 2022

باتری‌های جاگر هیبریدی نسبت به مدل‌های پلاگین هیبریدی E-Tech رنو به میزان چشمگیری کوچک خواهند بود، اما باز هم قادرند در 80 درصد از رانندگی‌های شهری از حالت تمام الکتریکی استفاده کنند و مصرف سوخت تا 40 درصد کمتر را به همراه داشته باشند. داچیا قصد دارد از نوامبر 2021 پذیرش سفارش‌های خرید جاگر را آغاز کند و نخستین سری از آنها را در سه ماهه اول سال 2021 به دست مشتریان برساند. این خودرو طی روزهای آینده در نمایشگاه مونیخ به صورت رسمی در معرض نمایش درخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*