داچیا داستر 2022

داچیا داستر 2022 فیس لیفت معرفی شد

داچیا داستر 2022 فیس لیفت معرفی شد. این کراس اوور کوچک اقتصادی در نسخه فیس لیفت به‌روزرسانی‌های متعددی را تجربه کرده است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

داچیا که به عنوان زیرمجموعه اقتصادی شرکت رنو فرانسه محسوب می‌شود فیس لیفتی را برای کراس اوور کوچک داستر در نظر گرفت. داچیا داستر 2022 به لطف به‌روزرسانی‌های جدید اکنون از رنگ جدید نارنجی آریزونا، چراغ‌های جلو ارتقا پیدا کرده به همراه دی لایت‌های Y شکل جدید بهره می‌برد. داچیا این به‌روزرسانی‌ها را اخیرا برای لوگان سدان و ساندرو هاچ بک جدید نیز در نظر گرفته بود.

مشخصات داچیا داستر 2022 فیس لیفت

داچیا داستر 2022

داچیا داستر 2022 فیس لیفت به عنوان نخستین محصول تاریخ داچیا محسوب می‌شود که به چراغ‌های راهنمای LED در جلو مجهز شده است. این کراس اوور کوچک همانند لوگان و ساندرو اکنون از دیودهایی برای نور پایین بهره می‌برد و روشن‌کننده قاب پلاک نیز از نوع LED بوده که باعث کاهش مصرف برق خواهند شد.

داچیا داستر 2022

داچیا برای فیس لیفت داستر رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید را در نظر گرفته است که تست‌های انجام شده در تونل تست نشان می‌دهند این رینگ‌های جدید نسبت به مدل‌های قبلی از آیرودینامیک بهتری بهره می‌برند و باعث کاهش آلایندگی خودرو می‌شوند. عناصر کرومی روی جلوپنجره و اسپویلر عقب جدید از سایر به‌روزرسانی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

داچیا داستر 2022

داچیا داستر 2022 فیس لیفت در کابین اکنون از داشبورد ارتقا یافته و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر ۸ اینچی بهره می‌برد. با وجود اینکه این کراس اوور کوچک در رده خودروهای اقتصادی قرار دارد، اما از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پیشتیبانی می‌کند. داچیا همچنین برای مدل‌های چهار چرخ محرک این خودرو نمایشگر دو دیفرانسیل نیز ارائه کرده است که این نمایشگر اطلاعات متنوعی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

داچیا داستر 2022

در کابین این کراس اوور کوچک شاهد پشت‌سری‌های جدیدی هستیم که راحتی سرنشینان را افزایش می‌دهد. داچیا پوشش صندلی‌های مدل فیس لیفت داستر را تغییر داده و اکنون کنسول مرکزی جدید از استراحت‌گاه دست پهن‌تری بهره می‌برد. در این بخش فضای ذخیره‌ای ۱.۱ لیتری و یک جفت درگاه USB نیز به چشم می‌خورد.

داچیا داستر 2022

استفاده از گیربکس 6 سرعته دو کلاچه جدید به عنوان مهم‌ترین تغییر داچیا داستر 2022 فیس لیفت محسوب می‌شود. هرچند گیربکس EDC فقط برای حالت دیفرانسیل جلو و موتور بنزینی 150 اسب بخاری ارائه می‌شود. از این رو مشتریان سیستم چهار چرخ محرک از همان موتور با گیربکس 6 سرعت دستی برخوردار خواهند بود. این گیربکس دستی در مدل‌های تک دیفرانسیل TCe 90 و TCe 130 هم ارائه می‌شود. مشتریان موتورهای دیزلی می‌توانند نسخه dCi 115 را سفارش دهند که به شکل تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و از گیربکس 6 سرعت دستی بهره می‌برد.

داچیا داستر 2022

داچیا در خصوص قوای محرکه هیبریدی این خودرو جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما امکان سفارش مدل دوگانه‌سوز این کراس اوور کوچک برای مشتریان فراهم شده است که از کپسول سوخت گاز مایع 50 لیتری در محل لاستیک زاپاس بهره می‌برد. البته این خودرو دارای همان فضای بار نسخه بنزینی بوده، اما شعاع حرکتی آن افزایش پیدا کرده است. همچنین این خودرو با همان گارانتی کارخانه و سرویس‌های مدل‌های عادی داستر به مشتریان عرضه می‌شود.

داچیا داستر 2022

داچیا داستر 2022 فیس لیفت از ماه سپتامبر 2021 به بازار عرضه می‌شود. همچنین لوگو جدید داچیا تا نیمه دوم سال 2022 در محصولات تولیدی این شرکت نصب نخواهد شد. البته داستر تنها کراس اوور داچیا نخواهد بود و این برند قصد دارد به زودی مدل الکتریکی اسپرینگ را نیز معرفی و به بازار عرضه کند. علاوه بر این، برنامه تولید یک شاسی بلند جدید نیز در دستور کار داچیا قرار داد که در سطحی بالاتر از داستر قرار خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*