اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

آیا ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ هم پشتیبانی می‌کند؟

یکی از سوالاتی که برای خیل عظیمی از کاربران پیش آمده این است که آیا ویندوز ۱۱ قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ هست یا خیر؟

به زودی ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد تا انتهای سال ۲۰۲۱ کاربران می‌توانند آن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنند. البته در حال حاضر می‌توانید نسخه آزمایشی این سیستم عامل را هم روی سیستم خود نصب کنید و با برخی از امکانات جدیدی که قرار است این پلتفرم ارائه کند، آشنا شوید.

هرچقدر که قابلیت‌های جدید ویندوز جذاب باشند، اما این سوال همچنان وجود دارد که آیا تمام اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در نسخه بعدی این سیستم عامل قابل استفاده هستند؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

اجرای اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

شرکت بزرگ مایکروسافت مستقر در ردموند در یک پست وبلاگی اشاره کرده است که Microsoft Store جدیدی هم برای ویندوز ۱۱ و هم ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. بنابراین اگر همچنان قصد ارتقا به نسخه جدید را ندارید، شما می‌توانید از فروشگاه مایکروسافت روی کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود استفاده کنید. آنطور که گفته شده، مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد.

اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

همراه با ویندوز ۱۱ شما تغییرات جدیدی را از جمله یک رابط کاربری جدید، نسخه ارتقا یافته Microsoft Store و اضافه شدن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را مشاهده خواهید کرد. اما وضعیت سازگاری با اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ چگونه است؟

در نسخه‌های آزمایشی و مخصوص توسعه‌دهندگان Windows 11، این اپلیکیشن‌ها بدون هرگونه مشکل قابل توجهی در سطح این سیستم عامل کار می‌کنند و ما انتظار داریم همین رویه در نسخه‌های نهایی ویندوز نیز ادامه پیدا کند. بنابراین، اگر نخواهید از برنامه‌هایی که برای ویندوز ۷ و ۸.۱ مایکروسافت استفاده کنید، تمام برنامه‌های Windows 10 روی ویندوز بعدی نیز اجرا خواهد شد.

اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

در هر صورت ویندوز ۱۱ از برنامه‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد، زیرا از شبیه‌ساز x64 برای دستگاه‌های مبتنی بر معماری  ARM برخوردار است. علاوه بر این مایکروسافت در یک پست وبلاگی عنوان کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خودشان را با همان سرعت پیش‌فرض روی پلتفرم ARM اجرا کنند، حتی با الزامات یا افزونه‌هایی که توسط ARM پشتیبانی نمی‌شوند.

چه چیزی در ویندوز ۱۱ جدید است؟

مایکروسافت از همکاری خود با آمازون برای ارائه کاتالوگ اپلیکیشن‌های اندرویدی از اپ استور آمازون در ویندوز ۱۱ خبر داده است. غول نرم افزار دنیا تلاش می‌کند چیزی شبیه به Windows 10 Mobile یا Project Astoria را ارائه کند، اما هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه‌های موبایل زود است. این قابلیت در حال حاضر در نسخه‌های بتا ویندوز ۱۱ در دسترس نیست و برای کار با آن‌ها باید تا زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز بعدی منتظر بمانیم.

اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

آنطور که گفته می‌شود اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ درون یک محیط مجازی اجرا می‌شوند و شما قادر به تغییر سایز یا جابجایی پنجره آن‌ها در صفحه دسکتاپ خواهید بود. هنوز نحوه نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز مبهم است؛ در حالی که شما می‌توانید این برنامه‌ها را در Microsoft Store مشاهده کنید، اما ظاهراً آن‌ها از طریق فروشگاه Appstore آمازون دانلود خواهند شد.

خوشبختانه شما می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را به صورت یک فایل APK نیز دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. این به شما اجازه می‌دهد بتوانید اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور آمازون وجود ندارد را نیز روی کامپیوتر ویندوزی خود داشته باشید.

یکی دیگر از نکات قابل توجه فقدان پشتیبانی از سرویس‌های گوگل است؛ بدین معنا که مثل گوشی اندرویدی خود نمی‌توانید پوش نوتیفیکیشن‌ها را روی ویندوز دریافت کنید. با تمام این تفاسیر چیز بدی نیست.

کدام اپلیکیشن‌ها را در ویندوز ۱۱ نخواهید داشت؟

توجه داشته باشید که تمام اپلیکیشن‌ها از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ نخواهند  آمد. به عنوان مثال مایکروسافت Paint 3D و 3D Viewer و همچنین OneNote به صورت پیش‌فرض به نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت نخواهند آمد. با این حال اگر دلتان برای این برنامه‌ها تنگ شده می‌توانید آن‌ها را جداگانه از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

دقیقاً مثل مرورگر اینترنت اکسپلورر که دیگر خبری از آن در ویندوز نیست و این پایانی برای تمام جوک‌هایی است که در مورد این مرورگر کهن‌سال می‌شنیدیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*