همراه اول

همراه اول برای تولید آنتن با شرکت‌های داخلی قرارداد 1200 میلیارد تومانی امضا کرد

مرکز تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول برای تولید آنتن با شرکت‌های داخلی قراردادی به مبلغ 1200 میلیارد تومان را به امضا رساند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صبح روز دوشنبه 15 شهریور 1400 از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول بازدید کردند و با دستاوردهای فنی و توانمندی‌های بومی این اپراتور آشنا شدند. طی این بازدید مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل و جمعی از مدیران اپراتور همراه اول نیز حضور داشتند.

قرارداد 1200 میلیارد تومانی همراه اول برای تولید آنتن

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این بازدید از وضعیت تجاری این اپراتور گزارشی را منتشر کرد و گفت همراه اول 60 درصد سهم بازار درآمدی اپراتورهای سیار کشور را در اختیار دارد. اخوان بهابادی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

همراه اول با در اختیار داشتن این پتانسیل عظیم، توسط مرکز تحقیق و توسعه خود قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه آنتن به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده است. همچنین انعقاد قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تولید لینک‌های رادیویی را هم داشتیم.

همچنین طی این بازدید ظرفیت پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول برای اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح شد؛ برای مثال شبکه شاد به عنوان پلتفرمی برای آموزش و پرورش دانش آموزان کشور به همراه پهنای باند مصرفی بالای خود توانسته طی مدت کوتاهی از شروع فعالیت از واتساپ نیز پیشی گرفته و آمارهای چشمگیری را به ثبت برساند. پلتفرم آموزشی شاد در زمان کوتاهی همزمان با ورود شیوع کرونا در کشور توسط همراه اول راه‌اندازی شد تا بتواند بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشور را برطرف سازد.

قبل از شبکه شاد پروژه‌ای در مقیاس این پلتفرم به انجام نرسید و تمام زیرساخت‌های آن توسط همراه اول توسعه پیدا کرد. همچنین همراه اول تا به امروز برای توسعه و پشتیبانی از این پلتفرم از دولت هیچ هزینه‌ای را دریافت نکرده است. توسعه این بستر توانست نقایص شبکه ملی اطلاعات را نشان دهد که همراه اول برای رفع چنین نقایصی به توسعه دیتاسنتر روی آورد تا تمام کاربران بتوانند به شکل عادلانه از خدمات سرویس‌های پرکاربرد بهره‌مند شوند.

مدیرعامل همراه اول در این بازدید به رایگان بودن اینترنت برای بستر پرترافیکی نظیر شاد اشاره کرد و گفت این اپراتور برای ادامه ارائه رایگان اینترنت این شبکه آمادگی دارد؛ این در حالی است که مدتی قبل وزارت ارتباطات با ارسال نامه‌ای به اپراتورها اعلام کرده بود اینترنت مصرفی برای این پلتفرم دیگر رایگان نباشد. گفتنی است طی این بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دغدغه‌ها و نظرات خود را در مورد حوزه ارتباطات بیان کردند و متخصصان فنی و مسئولان اپراتور اول نیز طی تعاملی صمیمانه به این سوالات پاسخ دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*