دریافت کنندگان واکسن

چند درصد از دریافت کنندگان واکسن به خاطر کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند؟

نتایج به دست آمده از مطالعات جدید مشخص ساخته است که حدود ۹۷ درصد دریافت کنندگان واکسن کرونا به منظور بستری به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند.

محققان ایرانی در تازه‌ترین مطالعه خود ۴۱ هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن را مورد بررسی قرار داده و پی برده‌اند که واکسن‌های استفاده شده تا ۸۸.۶ درصد از بستری شدن بیماران در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این نتایج به دست آمده از این مطالعه مشخص ساخته که کرونا نتوانسته به ۹۷ درصد از دریافت کنندگان واکسن نفوذ کند.

لازم به ذکر است که در میان ۴۱ هزار نفری که مورد مطالعه قرار گرفتند نتایج واکسیناسیون ۴۰ نفر به دست آمده که از این تعداد ۵۴ درصد با واکسن سینوفارم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، ۳۲ درصد با واکسن آسترازنکا واکسینه شده و جمعیت باقی مانده نیز که برابر با ۱۴ درصد هستند با واکسن‌های اسپوتنیک و برکت واکسینه شده‌اند.

میزان بستری به علت کرونا به تفکیک وضعیت ایمنی در 100 هزار شخص/روز

گروه مطالعهمیزان بروز کووید منجر به بستری (در 100 هزار نفر/روز)حد پایین فاصله اطمینان برای بروز بستریحد بالای فاصله اطمینان برای بروز بستری
غیر ایمن (از روز صفر بعد از دریافت دوز اول تا روز 14 پس از آن)39/429/153/5
ایمنی نسبی (بین روز 14 پس از دوز اول تا روز 14 پس از دوز دوم)9/267/711/2
گروه دارای ایمنی کامل (از روز 14 بعد از دوز دوم به بعد)4/53/26/3

ابتلای ۳.۵ درصد از دریافت کنندگان واکسن به کرونا

مطابق با این مطالعه، کرونا توانسته تا به ۱۴۶۹ نفر از ۴۹ هزار نفری که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند نفوذ کند. در واقع کرونا ۳.۵ درصد از دریافت کنندگان واکسن را درگیر کرده است. از این رو مشخص می‌شود که کرونا نتوانسته ۹۶.۵ درصد از دریافت کنندگان واکسن را درگیر کند.

لازم به ذکر که ۴۸ درصد از آلوده شدگان به کرونا مرد بود و سن آن‌ها در حدود ۵۷ سال بوده است. همچنین نتایج به دست آمده از این تحقیق مشخص ساخته است که از میان افراد مورد مطالعه که دومین دوز از واکسن کرونا را بیش از ۱۴ روز قبل دریافت کرده‌اند تنها ۰.۴۵ درصد به دلیل آلوده بودن به کرونا برای بستری به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که دانشگاه‌های رشت، بیرجند، کرمان، مشهد، زاهدان و سنندج مشغول به انجام این تحقیق هستند و قرار است ۳۰ هزار نفر از افرادی که با واکسن‌های اسپوتنیک، برکت، آسترازنکا و سینوفارم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند مورد مطالعه فعال قرار بگیرند تا از این طریق مواردی مانند عوارض ناشی از کرونا، آلودگی به کرونا، بستری بر اثر علل مختلف مانند درگیر شدن به کرونا و همچنین فوت این افراد مشخص شده و مورد مطالعه قرار گیرد.