ارتباط ماهواره ای آیفون 13

ارتباط ماهواره ای آیفون 13 محدود به کشورهای خاص و شرایط ویژه‌ای خواهد بود

اخیرا شایعه‌ی پشتیبانی سری iPhone 13 اپل از ارتباط ماهواره‌های برای تماس تلفنی و ارسال پیامک مطرح شد. اما ظاهرا ارتباط ماهواره ای آیفون 13 محدودیت‌های زیادی دارد.

بر اساس یک گزارش تازه، فقط آن دسته از گوشی‌های آیفون 13 که در چند کشور خاص عرضه می‌شوند، از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهند کرد. این‌طور هم نیست که هر زمانی بخواهید، بتوانید به جای شبکه موبایل از ماهواره برای ارتباط با دیگران استفاده کنید؛ دست‌کم فعلا نه!

اپل در اندیشه‌ی وارد کردن ماهواره‌های پرشمار به مدار است تا امکان دسترسی به ارتباط ماهواره‌ای را برای تمام کاربران فراهم کند؛ اما تحقق این چشم‌انداز، سال‌ها زمان می‌بَرد.

از طرفی، این قابلیت بسیار انرژی‌بر است و سخت افزار قدرتمندی را می‌طلبد. همچنین پشتیبانی تمام و کمال گوشی‌های آیفون از ارتباط ماهواره‌ای، می‌تواند جرقه‌ی دشمنی اپراتورهای موبایل با اپل را بزند.

اما کاربران در چه شرایطی می‌توانند از ارتباط ماهواره ای در سری آیفون 13 استفاده کنند؟ ظاهرا فعلا اپل روی دو سناریو کار می‌کند. یکی امکان ارسال پیام کوتاه در وضعیت اضطراری و دیگری، ارسال سیگنال SOS است؛ آن هم در شرایط بحرانی که سیگنال موبایل وجود ندارد. به عنوان مثال، هنگام سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی!

البته روند سیگنال‌دهی ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد. همچنین لازم است کاربران آیفون 13 در محیط باز باشند تا امکان استفاده از ارتباط ماهواره‌ای LEO (مدار نزدیک به زمین) را پیدا کنند.

انتظار می‌رود در همین ماه سپتامبر، شاهد معرفی و عرضه سری آیفون 13 باشیم. شاید در مراسم رونمایی، بیشتر درباره قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بشنویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*