مصوبه های شورای عالی فضای مجازی

وزیر ارتباطات بر لزوم اجرای مصوبه های شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد مسئولیت اجرای مصوبه های شورای عالی فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی گفت و گو با ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد هم‌اکنون تمام اقشار جامعه از کوچک تا بزرگ تاثیرپذیری بسیاری از فضای مجازی دارند و استفاده از اینترنت به رکن جدا نشدنی زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد که لازم است تا برنامه‌های خود به منظور کنترل فضای مجازی را با تغییراتی همراه کنیم. این فضا در حال حاضر تمام بخش‌های زندگی مردم را تحت تصرف خود درآورده و به زودی این فضا با فناوری‌های جدیدی مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به سایر بخش‌های زندگی مردم نیز نفوذ خواهد کرد.

زارع پور گفت البته ممکن است هنوز هم بخشی از مردم بر این عقیده باشند که وظیفه اصلی وزارت ارتباطات توسعه ارتباطات از نظر کمی و کیفی است. اما من بر این عقیده هستم که این طرز تفکر قدیمی شده و این وزارتخانه باید خدمات فناوری پایه را نیز در کنار ارتباطات که از ارکان جداناپذیر وزارت‌خانه است مورد توجه حداکثری قرار دهد.

وزارت ارتباطات مسئول اجرای مصوبه های شورای عالی فضای مجازی است

ما تمام تلاش خود را برای اجرای طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات که در سال پیش توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید به کار خواهیم گرفت. از این رو خود را برای برگزاری جلسات مشترک و پی در پی با شورای عالی فضای مجازی آماده می‌کنیم. به عقیده ما بار اجرایی کردن مصوبه های شورای عالی فضای مجازی تمام و کمال بر دوش وزارت ارتباطات است و این مسئله حتی در مجلس نیز بیان شده است.

ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم بهره‌گیری مناسب جمهوری اسلامی از حوزه اطلاعات را محقق کنیم و توانایی رقابت با کشورهای توسعه یافته دنیا را ایجاد کنیم. ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در جریان این جلسه اظهار کرد ما به دنبال آن هستیم تا به وسیله همکاری‌های همه جانبه دست به انجام کارهای بزرگی بزنیم. تمام هدف شورای عالی فضای مجازی، خدمت به کشور است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در تمام بخش‌های ممکن مشارکت گسترده انجام دهیم.

در حال حاضر برنامه‌های عقب افتاده بسیاری وجود دارد که برای نمونه بزرگی از آن‌ها می‌توان به شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیکی اشاره کرد. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دیگری که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، حوزه اقتصاد دیجیتال است. با استفاده از این حوزه می‌توان مردم را از خدمات بسیاری بهره‌مند کرد و اشتغال‌زایی به وجود آورد.

فضای مجازی قادر به انجام کارهای بزرگی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتها خاطرنشان کرد حرکت مناسب در فضای مجازی می‌تواند در دنیای کنونی دولت‌ها را با موفقیت‌های بسیاری مواجه کند. مردم نیز انتظار دارد تا از این فضا خدمات متنوع و به درد بخوری را دریافت کنند. از زمان فراگیری کرونا مشخص شد که فضای مجازی توانایی آن را دارد که مسئولیت‌های بزرگی را برع هده گیرد و مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف از جمله ملی، بانکی و آموزش را برطرف کند. امیدوار هستم در دولت سیزدهم مردم خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری را نسبت به گذشته دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*