تحول دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل تحول دیجیتال را گریزناپذیر دانست

مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر روند دیجیتالی شدن خدمات و کسب‌وکارها با ظهور فناوری‌های جدید ارتباطی گفت تحول دیجیتال و گذار به دنیای جدید گریزناپذیر است.

ظهر روز دوشنبه 15 شهریور 1400 دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل به شکل آنلاین در افتتاحیه «کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» حضور یافت و به سخنرانی پرداخت. وی در میان گفته‌های خود به تحول دیجیتال و نقش سازمان‌های پیشرو در این زمینه که همواره مورد توجه علاقه‌مندان این موضوع بوده اشاره کرد و گفت با توسعه فناوری به ویژه در حوزه IT و ICT شاهد ایجاد تغییراتی جدی در زندگی روزمره مردم و در کسب‌وکارها و خدمات هستیم.

مدیرعامل ایرانسل در بخشی دیگر از گفته‌های خود به پایه‌گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی توسط نسل چهار تلفن همراه و نسل‌های قبل اشاره کرد و گفت با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در دنیا و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال محسوب می‌شود، فراهم شده است. وی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسل از فناوری به اتصال انبوه، ضریب تاخیر کمتر و پایداری بالاتر اشاره کرد و افزود امروز شاهدیم که حوزه‌هایی چون سلامت، کشاورزی، پزشکی از راه دور، خودروسازی و هوشمندسازی انرژی در بسیاری از کشورها با استفاده از فناوری نسل جدید تحقق پیدا کرده و امکان گذار را فراهم آورده است.

دکتر بیژن عباسی‌آرند در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

ما در ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه‌های دیتا و دیجیتال، با پیش‌بینی این روند، در ادامه مسیر پیاده‌سازی تکنولوژی‌های جدید، توانستیم به این حوزه هم ورود کنیم و خوشبختانه، در روز اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری ایران و ایرانسل را رسما راه‌اندازی کردیم و در ادامه نیز، ۶ سایت تجاری نسل پنج دیگر، در تهران و شهرهای شیراز، مشهد و کیش، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. همچنین زیرساخت شبکه ایرانسل، هم در هسته شبکه و هم در بخش انتقال، کاملا متناسب با توسعه نسل پنج تلفن همراه، متحول شده است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه تاکید کرد در آینده نه چندان دور ضمن امکان ارئه خدمات بهتر به کاربران عادی نظیر ارائه خدمات VoD با کیفیت 4K و 8K با ارائه خدمات صنعتی بر بستر فناوری جدید، زمینه بیشتری برای توسعه اقتصادی فراهم خواهد شد و بخش صنعت، برای افزایش بهره‌وری، باید به استفاده از فناوری جدید روی آورد. یکی از این فناوری‌ها که شئون مختلف صنعت را تحت تاثیر قرار خواهد داد، 5G است و صنایع کشور ما نیز می‌بایست زمینه و زیرساخت مورد نیاز برای استفاده از این فناوری را فراهم سازند.

تحول دیجیتال گریزناپذیر است

عباسی‌آرند با تاکید بر اینکه تحول دیجیتال گریزناپذیر است گفت:

فرایند تحول دیجیتال در دنیا آغاز شده و از آن گریزی نیست. در ایران هم باید ایجاد زیرساخت‌های تحول دیجیتال دنبال شود که این امر، کمک می‌کند تا هم خدمات جدید ارائه شود، کسب‌وکارهای جدید توسعه پیدا کنند و ظرفیت اشتغال‌زایی بیشتری فراهم شود و هم هر کسی که در این حوزه کار می‌کند، از منافع آن بهره‌مند شود.

مدیرعامل ایرانسل در بخش پایانی گفته‌های خود برگزاری کنفرانس و ارزیابی تحول دیجیتال و رویدادهای مشابه را با هدف تبیین بخش‌های مختلف و مؤلفه‌ها و زوایای تحول دیجیتال برای کنشگران مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت امیدواریم با فراهم شدن بستر مورد نیاز، کشور با شرایط بهتری به این عرصه ورود پیدا کند.

گفتنی است دانشکده مدیریت دانشگاه تهران طی روزهای 15 و 16 شهریور 1400 «کنفرانس بین‌المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال» را به شکل آنلاین برگزار کرده و امروز پس از اعلام برندگان بخش‌های مختلف، این کنفرانس به پایان خواهد رسید. علاقه‌مندان با اپلیکیشن لنز ایرانسل می‌توانند این رویداد را به شکل مستقیم مشاهده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*