مرسدس بنز EQG

مرسدس بنز EQG کانسپت معرفی شد؛ G کلاس الکتریکی در راه است

مرسدس بنز EQG کانسپت در نمایشگاه مونیخ 2021 معرفی شد. این شاسی بلند در واقع پیش‌نمایشی از G کلاس الکتریکی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز که برای الکتریکی کردن محصولات خود بسیار جدی است در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 از چند محصول و کانسپت الکتریکی جدید پرده برداشت. این خودروساز آلمانی نسخه مفهومی و برقی مدل G کلاس را نیز در این نمایشگاه معرفی کرده که باید آن را نسخه نزدیک به تولید و پیش‌نمایشی از G کلاس الکتریکی آینده دانست.

معرفی مرسدس بنز EQG کانسپت

مرسدس بنز EQG

مرسدس در طراحی کانسپت EQG الکتریکی همان شخصیت با ابهت و آفرودی G کلاس را حفظ کرده و به همین دلیل در این نسخه نیز همان پانل‌های بدنه نسخه درون‌سوز این خودرو به چشم می‌خورد، اما این خودرو به عنوان یک شاسی بلند الکتریکی اکنون از جلوپنجره مسدود چراغ‌دار و طرح دو رنگ بدنه بهره می‌برد که وجه تمایزی بزرگ نسبت به نسخه درون‌سوز آن محسوب می‌شود.

مرسدس بنز EQG

از سایر ویژگی‌های ظاهری مرسدس بنز EQG کانسپت می‌توان به نوار LED روی سقف، زه‌های جانبی چراغ‌دار، چراغ ترمز سوم سراسری روی سقف، رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی با طراحی ویژه محصولات دهه ۹۰ و سپرهای آیرودینامیک اشاره کرد. در نمای عقب نیز شاهد باکسی مشابه چرخ زاپاس هستیم، اما در این باکس تایر یدکی قرار نداشته بلکه جایگاهی خارجی برای قرار دادن مواردی چون کابل شارژر است.

مرسدس بنز EQG

با وجود این که مرسدس بنز EQG کانسپت یک محصول تمام الکتریکی محسوب می‌شود، اما همچنان از یک شاسی نردبانی با تعلیق مستقل در جلو و اکسل صلب در عقب بهره می‌برد؛ یعنی این خودرو به همان توانایی‌های آفرود مدل درون‌سوز خود مجهز خواهد بود و حتی اکنون به کمک مرکز ثقل پایین‌تر باتری‌ها در خارج جاده توانایی بیشتری را نشان خواهد داد.

مرسدس بنز EQG

مشخصات فنی مرسدس بنز EQG کانسپت به دلیل این که در حال توسعه بوده هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما مرسدس تاکید کرد این شاسی بلند آفرودی با 4 پیشرانه الکتریکی روانه بازار خواهد شد که در کنار چرخ‌ها نصب خواهند شد. هر یک از این پیشرانه‌ها به شکل مستقل عمل خواهند کرد تا قابلیت کنترل فوق‌العاده و شخصیت رانندگی ویژه‌ای در اختیار راننده قرار دهند. برای این خودرو قرار است گیربکس 2 سرعت نیز ارائه شود که دنده دوم آن در واقع دنده کرال برای شرایط سخت آفرود است.

مرسدس بنز EQG

این خودروساز آلمانی زمان معرفی نسخه تولیدی این شاسی بلند آفرودی الکتریکی را اعلام نکرده، اما قرار است بلافاصله پس از انجام تمام آزمایش‌های ضروری تولید و روانه بازار شود. همچنین پس از این که فرایند توسعه مرسدس بنز EQG به پایان رسید، این خودرو برای این که بتواند توانایی‌های خود را اثبات کند، آزمایش نهایی را در کوه ۱۴۴۵ متری شاکل در اتریش انجام خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*