عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

با 10 مورد از عجیب‌ ترین گجت های هوشمند دنیا آشنا شوید

این روز‌ها همه چیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود. اینطور نیست؟ در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به 10 مورد از عجیب‌ ترین گجت های هوشمند دنیا داشته باشیم.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که گجت های هوشمند نیز ممکن است در برخی موارد خیلی عجیب به نظر برسند؟ این روز‌ها آنچنان زندگی افراد با اتصال وای فای گره خورده است که پشتیبانی از آن در خیلی از دستگاه‌ها یک ضرورت به حساب می‌آید، ولی در برخی از آنها کمی زیاده‌روی شده است.

10 مورد از عجیب‌ ترین گجت های هوشمند جهان

حلقه‌های هوشمند

بله درست است. حالا حتی جواهرات شما هم به گوشی موبایلتان متصل می‌شوند. حلقه‌های هوشمند این روز‌ها محبوبیت خیلی زیادی ندارند، ولی بدون شک در آینده موفق خواهند شد و می‌توانند در دل عاشقان گجت های هوشمند جا باز کنند.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

این حلقه‌ها کارکرد‌های مختلفی دارند. مثلا یکی از این قابلیت‌ها بررسی حالت روحی فرد است. حالت MoodMetric طوری طراحی شده است که متوجه حالت روحی شما می‌شود و سپس شما را مطلع می‌کند. از طرفی حلقه هوشمند Oura می‌تواند تعداد گام‌ها، وضعیت خواب و میزان کالری که در یک روز سوزانده‌اید را ارزیابی کند.

هرچند که این حلقه‌ها به هیچ وجه ارزان نیستند و خیلی از افراد نیز از کاربرد‌های کم آنها در مقایسه با قیمتشان انتقاد می کنند، ولی حداقل می‌توان گفت که ظاهر نسبتا جذابی دارند.

قمقمه‌ هوشمند

آیا می‌خواهید بر عادات نوشیدن آب خود نظارت داشته باشید؟ خب حالا می‌توانید از به‌جای برنامه از یک قمقمه هوشمند استفاده کنید. برخی از این قمقمه‌های هوشمند گجت های هوشمند کاربردی هستند که می‌توانند به افرادی که در متعادل نگه داشتن آب بدن خود مشکل دارند، کمک کنند.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

قمقمه هوشمند به گوشی متصل می‌شود و هم به شما یادآوری می‌کند که آب بنوشید و هم اینکه میزان آبی که در طول روز نوشیده‌اید را نشان می‌دهد. این ایده روی کاغذ جالب است، ولی باید توجه داشته باشید که قیمتی برخی از آنها فراتر از ۷۰ دلار می‌رود که ممکن است برای برخی از کاربران پذیرفتنی نباشد. هرچند که برخی از قمقمه‌های عادی نیز این روز‌ها با برچسب قیمتی مشابه عرضه می‌شوند و شاید بهتر باشد که نمونه هوشمند را انتخاب کنید.

مایکروویو‌های هوشمند

مایکروویو‌ها به خودی خود دستگاه‌های بسیار مفیدی هستند؛‌ اما شما می‌توانید یک گام رو به جلو بردارید و یک مایکروویو هوشمند تهیه کنید. همانطور که می‌توان حدس زد، این گحت های هوشمند می‌توانند به سایر دستگاه‌ها متصل شوند. از این طریق پس از آماده شدن غذا، یک نوتیفیکیشن روی گوشی ظاهر می‌شود و یا اینکه شما می‌توانید با استفاده از فرامین صوتی مایکروویو را کنترل کنید.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

این گزینه در مایکروویو‌های هوشمند شارپ قرار دارد که می‌توان از دستیار صوتی الکسا آمازون برای کنترل کردن آنها استفاده کرد و دیگر نیازی به فشردن دستی دکمه‌ها نیست. چنین چیزی در مواقعی که عجله دارید، بسیار به کار می‌آید.

شانه تخم مرغ هوشمند

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

شانه تخم مرغ دیگر واقعا جزء عجیب‌ ترین گجت های هوشمند است. چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی شاهد شانه تخم مرغ هوشمند در بازار باشیم؟ شانه تخم مرغ هوشمند به گوشی شما متصل می‌شود و از این طریق می‌توانید از تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده و زمان باقی مانده تا پایان تاریخ مصرف آنها مطلع شوید. البته برخی افراد شاید خرید چنین گجتی را بی فایده قلمداد کنند؛ اما در هر صورت عده‌ای به خریدش فکر می‌کنند.

کمربند‌های هوشمند

کمربند هوشمند شاید کمی عجیب به نظر بیاید؛ اما خیلی هم ایده بدی نیست. کمربند هوشمند می‌تواند مدت زمان فعالیت، استراحت و اندازه دور کمر شما را اندازه‌گیری کند. بنابراین اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا در حالت فعلی بمانید،‌ این گجت هوشمند می‌تواند کمکتان کند.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

نکته مهم دیگر اینکه این کمربند‌ها قیمت نجوبی ندارند و شما می‌توانید با پرداخت حدودا ۳۰ دلار یکی را خریداری کنید. این قیمت کمی منطقی‌تر از کمربند‌های برند گوچی است. هرچند که شاید همه دوست نداشته باشند دستگاهی مرتبا اندازه دور کمرشان را به آنها یادآوری کند.

کتری‌های هوشمند

می‌خواهید قهوه درست کنید؟ یا دوست دارید کمی جای سبز بنوشید؟ بهتر است کتری هوشمند را امتحان کنید. در این گجت نیز از هیچ فناوری عجیب یا خاصی استفاده نشده است؛ اما قطعا دستگاه جالبی است و می‌توانید بسیار سودمند باشد.

یکی از تفاوت‌های کتری‌های هوشمند با نمونه‌های عادی در امکان کنترل آنها از راه دور است. مثلا شما می‌توانید هنگامی که در اتاق خواب هستید به کتری بگویید که آب را جوش بیاورد. شما همچنین می‌توانید دمای آب را پیش و پس از گرم کردن مشاهده کنید.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

اما جذاب‌ترین قابلیت این گجت به امکان کنترل دمای آب مربوط می‌شود. مثلا ممکن است شما دوست داشته باشید که آب گرم یا داغ باشد؛ اما به مرحله جوش نرسد. اینجاست که این کتری هوشمند با امکان تعیین حداکثر دما به کمک شما می‌آید.

درست است که قیمت کتری‌های هوشمند از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود، ولی باید این را نیز در نظر گرفت که امکاناتی که ارائه می‌دهند در مقایسه با مدل‌های عادی واقعا کاربردی است.

تغذیه کننده هوشمند حیوانات خانگی

گاهی موارد پیش می‌آید که مجبور هستید برای ۱۲ ساعت بیرون از خانه باشید یا اینکه شاید بخواهید آخر هفته به خودتان استراحت بدهید و جایی بروید. در این صورت ممکن است غذا دادن مرتب به حیوات خانگی محبوب شما با مشکل مواجه شود و دقیقا همین جاست که تغذیه کننده هوشمند وارد می‌شود.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

این گجت‌ های هوشمند یک گام از تغذیه کننده‌های خودکار جلوتر هستند به این صورت که شما می‌توانید گوشی خود را به دستگاه وصل کنید و حیوات خانگی‌ خود را در هنگام خوابیدن، بازی کردن و خوردن تماشا کنید. بدین ترتیب شما مطمئین می‌شوید در زمانی که خانه نیستید، هیچ مشکلی برای کوچولوی دلبندتان پیش نمی‌آید.

اگرچه این محصول در فهرست عجیب‌ ترین گجت های هوشمند قرار گرفته است، ولی تغذیه کننده‌های هوشمند در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را در جامعه پیدا کرده‌اند و حتی می‌توانید به راحتی مدل دلخواه خود را از آمازون تهیه کنید.

مسواک هوشمند

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

اندازه کمر خود را چک کنید، از تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده مطمئین شوید و خب چرا نگاهی به سلامت دهان و دندان خود نکنید؟ هنوز زمان زیادی از ورود مسواک‌های هوشمند به بازار نمی‌گذرد و معروف‌ترین آنها نیز توسط OralB ارائه شده است. مسواک Oral-B io9 به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود تا پروسه مسواک زدن شما را ارزیابی کند و مطمئن شود که برای مدت زمان کافی مسواک می‌زنید.

ترازو هوشمند

ترازو‌های هوشمند چند وقتی است که وارد بازار شده‌اند و می‌توانند با اتصال به گوشی به شما در کاهش یا افزایش عمدی وزن همچنین حفظ وضعیت کنونی کمک کنند. این ترازو‌ها به وفور در بازار لوازم پزشکی و ورزشی یافت می شوند و شما می‌توانید با پرداخت حدود ۳۰ دلار یکی از آنها را تهیه کنید.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

بنابراین اگر به دنبال ارزیابی وزن خود به صورت دیجیتال هستید، بهتر است به سراغ این گجت هوشمند بروید.

چنگال هوشمند

بله، اشتباه نخواندید. چنگال هوشمند. حتی باور این موضوع نیز سخت است که یک چنگال به اتصال وای فای مجهز شده باشد. چنگال هوشمند واقعا عجیب‌ ترین گجت هوشمندی است که دیده‌ایم. این گجت های هوشمند می‌توانند در نظارت و ارزیابی بر میزان غذایی که می‌خورید و همچنین فواصل زمانی این کار ایفای نقش کنند.

عجیب‌ ترین گجت های هوشمند

این گجت نیز برای افرادی که به دنبال تغییر وزن یا رژیم غذایی خود هستند، مناسب است. هرچند که بسیار از افراد بر این باور هستند که این چنگال‌ها بی ارزش و بی فایده هستند. چنگال‌های هوشمند هنوز نتوانسته‌اند در میان عامه مردم جای خود را باز کنند؛ اما شاید روزی شاهد این اتفاق باشیم.

آینده‌ای روشن برای گجت‌ های هوشمند

با توجه به تمایل روز افزون ما به استفاده از فناوری‌های جدید، کاملا طبیعی است که به تدریج شاهد متداوال شدن گجت های هوشمند در زندگی رومزه باشیم. کسی چه می‌داند؛ شاید در آینده دستگاه‌های عجیب‌ تری روانه بازار شوند.