ایسوس راگ فون 5 اس

مقایسه گوشی‌ گیمینگ ایسوس راگ فون 5 اس با رد مجیک 6 اس پرو؛ بازی تاج و تخت

امروز می‌خواهیم به مقایسه مشخصات فنی، ویژگی‌ها و امکانات گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 5 اس با رد مجیک 6 اس پرو – Asus ROG Phone 5s vs Red Magic 6S Pro بپردازیم.

ایسوس و نوبیا گوشی‌های گیمینگ جدیدی را برای نیمه دوم سال 2021 رونمایی کرده‌اند. راگ فون 5 اس با سخت افزار قدرتمند‌تر به عنوان جانشین ROG Phone 5 معرفی شده‌ است تا نیاز‌ حتی حرفه‌ای‌ترین گیمر‌ها را بر طرف کند و نوبیا نیز نسخه S رد مجیک 6 پرو را با بهبود‌هایی در بخش سخت افزاری وارد رقابت کرده است.

اگر نسخه پرو راگ فون 5 اس را در نظر نگیریم که البته قیمت بسیار بالاتری نیز دارد، این گوشی‌ها قوی‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار هستند. این مقایسه به شما کمک می‌کند تا با پیشرفته‌ترین گوشی گیمینگ آشنا شوید و بهترین گزینه را متناسب با نیاز‌هایتان انتخاب کنید.

مقایسه ایسوس راگ فون 5 اس با نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

گوشیایسوس راگ فون 5 اسنوبیا رد مجیک 6 اس پرو
ابعاد و وزن۱۷۲.۸ در ۷۷.۳ در ۱۰.۳ میلی‌متر، ۲۳۸ گرم۱۶۹.۹ در ۷۷.۲ در ۹.۵ میلی‌متر، ۲۱۵ گرم
صفحه نمایش۶.۷۸ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل (+FHD)، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ، پنل امولد۶.۸ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، تراکم ۳۸۷ پیکسل در اینچ، پنل امولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 888 پلاس، هشته هسته‌ای، 2.99 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 888 پلاس، هشته هسته‌ای، 3 گیگاهرتز
حافظه8 گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، 12 گیگ رم با 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۶ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۱۲ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۶ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۸ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، ROG UIاندروید 11، رد مجیک OS
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax/6e، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax/6e، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۶۴+۱۳+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/f/2.4 و f/2.0؛ دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5سه‌گانه ۶۴+۸+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.0، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۵ وات۵۰۵۰ یا ۴۵۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۱۲۰ یا ۶۶ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه 5G، ایر تریگر، لوگو RGB، شارژ معکوسپشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه 5G، تریگر‌های گیمینگ فیزیکی، بخش‌های حساس به فشار، فن خنک کننده

طراحی

طراحی ایسوس راگ فون 5 اس تفاوتی با ROG Phone 5 ندارد. این گوشی از پنل پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بهره می‌برد و در بدنه پشتی نیز ال ای دی RGB حضور دارد. ایسوس از گوریلا گلس 3 برای محافظت از قسمت پشتی گوشی استفاده کرده و نمایشگر دستگاه نیز توسظ لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است.

ایسوس راگ فون 5 اس / نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

از آن طرف نوبیا رد مجیک 6S پرو با یک رنگ خیلی جذاب به نام شبح عرضه شده است. نسخه شبح از قاب پشتی شفاف بهره می‌برد. ترکیب این قاب با ال ای دی‌های RGB و فن داخلی باعث شده که این گوشی فوق‌العاده زیبا به نظر برسد.

ایسوس راگ فون 5 اس با تریگر‌های گیمینگ حساس به فشار همراه شده است؛ اما نوبیا یک گام جلوتر رفته و نه تنها شاهد نقاط حساس به فشار با نرخ نمونه‌ برداری لمسی ۴۵۰ هرتز در رد مجیک 6S پرو هستیم، بلکه تریگر‌های فیزیکی نیز در این گوشی خودنمایی می‌کنند.

البته این را نیز باید در نظر گرفت که نماینده ایسوس با اکسسوری‌های گیمینگ متعددی سازگار است، ولی رد مجیک چنین قابلیتی ندارد.

صفحه نمایش

ایسوس راگ فون 5 اس در زمینه کیفیت تصویر دست بالا را دارد. این گوشی دارای یک پنل امولد با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است. مجموعه این ویژگی‌ها در کنار پشتیبانی از استاندارد +HDR10 سبب شده که شاهد دقت رنگ بالا، روشنایی عالی و کنتراست زیادی باشیم.

ایسوس راگ فون 5 اس

البته نوبیا Red Magic 6S Pro نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز را ارائه می‌دهد که بیشتر از گوشی گیمینگ ایسوس است، ولی در زمینه کیفیت تصویر کمی پایین‌تر است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر هر دو گوشی کمی زیاد است. همچنین شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکر‌های استریو عالی در هر دو مدل هستیم.

سخت افزار و نرم افزار

ایسوس راگ فون 5 اس و نوبیا رد مجیک 6 اس پرو هر دو به تراشه اسنپدراگون +888 با حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتز مجهز شده‌اند، ولی برتری در این بخش با نوبیا است؛ زیرا در قوی‌ترین نسخه از رم و حافظه بیشتری بهره می‌برد. رد مجیک دارای ۱۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. این در حالی است که راگ فون با ۱۶ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه شده است.

ایسوس راگ فون 5 اس / نوبیا رد مجیک 6 اس پرو

علاوه بر این نوبیا رد مجیک 6S پرو از یک سیستم فن داخلی قدرتمند بهره می‌برد که عملکرد خوبی در گرمازدایی دارد. در بخش نرم افزاری نیز همانند تمامی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۱، اندروید 11 مشاهده می‌شود.

دوربین

اگر به دنبال یک گوشی با بهترین دوربین ممکن هستید، پس بهتر است سراغ هیچکدام از گوشی‌های گیمینگ نروید؛ اما اگر بازی در اولیت اول شما است و می‌خواهید در کنار آن دوربین خوبی هم داشته باشید، بهتر است راگ فون 5s ایسوس را انتخاب کنید. این گوشی می‌تواند با رزولوشن 8K فیلم‌ برداری کند و همچنین در ثبت عکس‌های فوق عریض و ماکرو نیز عملکرد بهتری دارد.

ناگفته نماند که دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی این گوشی در مقایسه با نمونه ۸ مگاپیکسلی مورد استفاده در رد مجیک 6 اس پرو نیز قدرتمند‌تر است.

باتری

ایسوس راگ فون 5 اس از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. باتری این گوشی در مقایسه با نمونه ۵۰۵۰ میلی‌آمپری موجود در نسخه اروپایی نوبیا رد مجیک 6 اس پرو دوام بیشتری دارد. نماینده ایسوس می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۲ ساعت ویدیو پخش کند (با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز) و همچنین تا ۱۸ ساعت فرصت وبگردی را در اختیار شما قرار دهد.

ایسوس راگ فون 5 اس

این در حالی است که نوبیا رد مجیک با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۱۲ ساعت وبگردی و ۱۶/۵ ساعت پخش ویدیو را تامین می‌کند. نسخه اروپایی رد مجیک 6S پرو می‌تواند با استفاده از شارژر ۶۶ وات در مدت ۵۳ دقیقه به طور کامل شارژ شود (نسخه چینی این گوشی از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند).

ROG Phone نیز با شارژ سریع ۶۵ وات در مدت ۱ ساعت و ۳ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. همچنین راگ فون ایسوس از شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند که نوبیا از آن بی بهره است.

قیمت

قیمت مدل پایه نوبیا رد مجیک 6 اس پرو ۷۱۰ دلار است و قیمت ایسوس راگ فون 5 اس نیز از ۱۰۸۰ دلار آغاز می‌شود. اگرچه گوشی نوبیا رد مجیک از نماینده ایسوس ضعیف‌تر است، ولی با توجه به برچسب قیمتی تعیین شده از طرف ZTE ارزش خرید بیشتری دارد.

ایسوس راگ فون 5 اس

مزایا

  • گوریلا گلس ویکتوس
  • نمایشگر عالی
  • باتری غول پیکر
  • اکسسوری‌های گیمینگ متعدد

معایب

  • قیمت بالا

نوبیا رد مجیک 6S پرو

مزایا

  • نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز
  • شارژ سریع ۱۲۰ وات (نسخه چینی)
  • فن خنک کننده قدرتمند
  • قیمت عالی

معایب

  • باتری کوچک‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*